BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Silnik - gaśnie na wolnych obrotach
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Witam,

spotkało mnie cos czego się obawiałem zawsze jak jestem za granica. Zepsuło się auto! Opisze wszystko od początku to może ktoś, jakiś wybawca mi pomoże.
Jestem od prawie miesiąca w Niemczech i z racji że mam wszędzie blisko auta nie używam, stoi na parkingu. Raz w tygodniu żeby się nie zastał robie jakieś 10-20 km. W tamtym tygodniu zrobiłem postawiłem i było wszystko ok. Dziś chciałem zrobić dłuższą wycieczkę bo nie pada pierwszy dzień od 2 tygodni. Zapaliłem było wszystko ok. Jadę i nagle po 10 km przy zmianie biegów auto gaśnie, i szarpie przy dodawaniu gazu. Zatrzymałem się na parkingu i auto zgasło, zaglądam pod maskę nic nie widziałem podejrzanego, oleju w chłodnicy nie ma, ani mazi pod korkiem z oleju, trochę dużo wilgoci pod maska i tyle. Próbowałem odpalić ale bez gazu obrazu gasł a przy dodawaniu gazu strasznie przerywał i wchodził na obroty jak traktor a z rury wydechowej strasznie się dymiło na biało (para) i śmierdziało zgniłymi jajami. Potem poszedłem do tyłu i Patyrze że z rury kapie jakby woda z rdzą. Zapaliłem auto i szybko ruszyłem i wkręcałem go na wysokie obroty. Do domu wracałem 15 km na wysokich obrotach bo pomyślałem że może trzeba bardziej rozgrzać. Na wysokich obrotach bardzo ładnie jechało bez przerywania i w ogóle. Lecz przy zmianie biegów obroty spadały i przygasał, jak musiałem zwolnić to gasł całkiem. Dojechałem na szczęście na parking i po wciśnięciu sprzęgła zgasł, zapala ponownie ale bez gazu gaśnie.
Co to może być? Kurcze nie wiem czy się wypłacę tu za mechanika i czy można holować normalnie auto czy SA jakieś specjalne zasady w Niemczech?
Ja to mam pecha.
Proszę pomóżcie, jestem załamany :(

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2008, 17:48 przez GP-T1000, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 14:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
Sprawdź silniczek krokowy. To moze być przyczyną

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 14:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Kapie woda z rdzą i kopci na biało - Uszczelka. Grzało sie bardziej niż zwykle?
A szarpie bo dostaje wode na cylinder i silnik nierówno pracuje. Przechodziłem przez to. Ewentualnie jeszcze mogła przepływka paść że przerywa ale to wtedy nieleciała by woda z rury tylko paliwo. Lepiej nie jeździj teraz tym autem bo jak to uszczelka to niejeździj lepiej bo będą tragiczne efekty.

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 14:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
a co ma silniczek krokowy wspolnego z tym że kopci i leci woda?

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Rybnik
a ja bym polecał czesciej jeździc;) jak sie pojeździ nim troche to wszystko wruci do normy;) przynajmniej ja tak miałem w e32 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
bylem teraz poogladac pare spraw. zdjalem ta gumowa rure dolotwa i jest czysto. zapalilem go i ladnie chodzil. strzalka temp w polowie niebieskiego pola, przy przegazwoaniu male prawie niewidoczne chumurki puszczal, po rozgrzaniu zrobilem rundke i puszcza troszke wieksze chmurki ale tylko przy przegazowaniu ale nie ma tragedii. normalne te chmurki. teraz wszystko jakby wrocilo do normy.
wiec co to moze byc, nie chcialbym zeby mnie gdzies na autostradzie takie cos dopadlo, bo domyslam sie ze moze wrocic :(

mooDy19 napisał(a):
Kapie woda z rdzą i kopci na biało - Uszczelka. Grzało sie bardziej niż zwykle?


nie nie grzalo sie bardziej, nie ma nic w oleju ani w cieczy chlodzacej, niczego tez nie przybywa.
kapac moglo i kopcic moze przez to ze tak rzadko jezdze a tu gdzi ejestem non stop pada deszcze a temp oscyluja od 1-6 stopni, w nocy przymorzki.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Grzesiek masz LPG w swojej Bumie??

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
nie mam lpg, jezdze tylko na pb i juz 2 razy tankowalem do pelna na niemieckim shellu

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Masz objawy pasujace do uszkodzonego czujnika połozenia wału korbowego...

No i nie wiem czy przepływki nie trzeba wziasc pod lupę... :niepewny:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
GP-T1000 napisał(a):
strzalka temp w polowie niebieskiego pola


W polowie niebieskiego pola??Zawsze tak masz?? Powinna stac pionowo...czyli posrodku niebieskiego i czerwonego pola.

Moja rada...ktora jesli sie sprawdzi bedzie wskazywalo na przeplywke...sprobuj odpiac przeplywke i go zapalic...jesli bedzie oki to przeplywka.Albo sprobuj go odpalic z podpieta przeplywka i jak tak kuleje strasznie n wolnych...to odepnij wtedy...jak wroca do normy to znak ze rowniez przelywka

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Odpalić auto bez przepływki....??

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
iglu napisał(a):
W polowie niebieskiego pola?


jak silnik postoi to temp spada :)

ide sie przejechac zobaczymy co bedzie

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 16:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mooDy19 napisał(a):
Odpalić auto bez przepływki....??

Bez problemu to zrobisz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wiec zrobilem jeszcze rundke 10 km, przez pol godziny auto stalo zapalone jak gadalem z kumplem i nic. rowno chodzi (jak na iesa) nie dymi, nie mam wody w oleju ani na odwrot. dziwna sprawa. moze rzeczywiscie zastal sie plus ta cholerna wilgoc i deszcze tutaj doprowadzily do tego.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 17:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
[E36] POMOCY


Za tak zatytułowany temat powinno być ostrzeżenie bez upomnienia......pod względem ZASAD w tym dziale.


Cytuj:
Auto gaśnie bez przyczyny.


Tu już lepiej, choć przyczyna jakaś jest :P
.....lecz nie w tej części tytułu co powinno być.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
To odłącz przepływke i zapal. przynajmniej w E36 325 sie nieda.

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 18:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
robertbmw, to mi je daj. przyjme z godnoscia ;)
poprosu bylem tak pos... wystraszony ze nie wiedzialem jak zatyulowac. poprostu gals, trudno zeby gasl na wysokich obrotach. wiec nie wiedzialem jak zatytuolac moj problem.

oby sie nie powtorzyl bo 3 ostrzezenia i nie bede mogl pisac ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Odświerze swój temat.
Czy to na zdjęciu mogło być przyczyną moich problemów?

Obrazek

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
mogly byè przez ten wežyk problemy bo tamtedy mogl ciagnaè lewe powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
drak, ten weżyk bierze powietrze do krokowca, zgadza się?

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL