BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316 M40 Spadek mocy po redukcji biegów
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 11:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Zmiana biegu z 2-ki na 3-ke przy 5200 obr/min i zmulenie!!!
Wiecie o co z tym chodzi? Co jest przyczyna? Przyznam ze nie mile wrazenie przy wyprzedzaniu!


Ps. M40 1.6 182000 10W40 Pb98
spalanie okolo 12l/100 - miasto, srednie tempo, czasem przycisniete
czasem sa obroty 700 czasem 900 na jalowym
dolot caly, wyczyszczony silnik krokowy i przepustnica


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2008, 17:26 przez 11cichy11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, 12:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sprawdź sondę lambda i lej paliwo 95 oktan.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 13:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
witam ponownie, czy mial ktos do czynienia z taka sytuacja? jest malo chetnych do udzielania porad ale moze ktos ma jakies przemyslenia ktorymi moze sie podzielic???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 17:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Zmiana biegu z 2-ki na 3-ke przy 5200 obr/min i zmulenie!!!



Informuję, że następnym razem otrzymasz ostrzeżenie, za nieprzestrzeganie ZASAD dotyczących tworzenia nowego tematu.
W chwili obecnej tytuł tematu został poprawiony

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 18:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
A dochodzi Ci do odcinki sprawdz np. na 2 i 3 biegu odcinke powinienes miec ok 6200obr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 13:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
wlasnie nie dochodzi, jest tak na 5500...
chwile wczesniej chodzil jak zyleta, a teraz dxxa...

zastanawiam sie nad przeplywomierzem, bo czasami (ale rzadko) przy ruszaniu zmuli i po jednej, dwoch sekundach przyspiesza - gdzies uslyszalem ze to rowniez moze byc przyczyna albo katalizator - kolega mi powiedzial, a przy wsluchaniu zdarzy sie za "zachrupie" w wydechu.

wiem ze najgorsze to stan walka i hydrauliki ale czy to mozliwe jak regularnie zmieniam olej (9-11000, 10W40) i nie cisne powyzej 3500 na zimnym. Wiem ze to sie zuzywa ale tak z dnia na dzien? Slyszalem ze sa takie ktore powyzej 4000/4500 obrotow nie chca isc i przyczyna wlasnie jest walek i hydraulika, ja raczej to wykluczam tym bardziej ze z tymi obrotami jest jak pisalem wyzej - ze raz zatrzyma sie na 900 raz na 700 (slychac w pracy silnika)


ps. przepraszam za zle postawiony temat...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 09:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Najlepiej to popros kogos kto ma taki sam silnik jak Ty i podmieniaj pokolei rozne podzespoly moze faktycznie cos padlo ale ja niestety mam zle wspomnienia co do M40 tak jak wczesniej pisales glowice sa kiepskie a koszt naprawy niestety spory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 10:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Stawiam na zużycie elementów głowicy (wałek, dźwigienki).
Więcej informacji o tym zawarłem pod poniższym linkiem.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: wyspa wolin
może być że katalizator jest zapchany lub coś z przepływomierzem powietrza ja mam podobne objawy w mojej buni E46 tylko powyżej 140km/h troszke go przymula


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
bede musial posprawdzac to co sie da sprawdzic i od najmniejszej/najtanszej w gore.
dzieki za opinie.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
o wlasnie mi sie przypomnialo ze jak ja zostawilem luzno na jedynce to troche dostawala zabki, moze to jest jakis istotny szczegol zeby jednoznacznie rozpoznac przyczyne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
dolacze sie jeszcze przy okazji tego tematu z pytaniami, czy:

1. odlaczenie przeplywomierza i probna jazda moze ukazac ewentualna wadliwosc tego urzadzenia? bedzie roznica w pracy silnika/auta?

2. podpiecie pod komputer ukaze ewentualna awarie przeplywomierza lub innych urzadzen, np czujnik temp. cieczy chlodzacej, czujnik polozenia przepustnicy, polozenia walu, sondy itp... jakie wogole parametry mozna odczytac po podlaczeniu m40 1.6 `91 pod komputer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 06:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: GdaĂąsk
sprzęgło ci się czasem nie ślizga? mi się ślizga i mam trochę podobne problemy po przy zmianie biegów przez chwilę zamuli (2-3s) i jak załapie to idzie dalej.

albo pompa paliwa nie daje rady z dawką paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 12:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzisiaj chwile posiedzialem przy aucie:

- odlaczylem przeplywomierz - po odlaczeniu go w pierwszej chwili falowaly obroty 400/1000, stanely na 900 i silnik nie rowno pracowal. po przegazowaniu dochodzi zwawo do ponad 6000 obr/min i obroty spadaja do 400 i wracaja do 900 i rowniez silnik nie rowno pracuje. (z przeplywomierzem oborty stoja raz na 700 raz na 900, silnik pracuje lepiej ale nie idealnie, wkreca sie tylko do 5800 obr/min)

po tym sprawdzianie bylo czuc spaliny w aucie (co prawda mialem okno uchylone ale to jest inny smrod)

czy to moze byc to urzadzonko? podejrzewam rowniez nieszczelny uklad wydechowy a zauwazylem ze rura na laczeniu byla pociagnieta jakims uszczelniaczem?

sprzeglo tez biore pod uwage, bede sprawdzal...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 11:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
...wczesniej pisalem ze wykluczam raczej rozrzad bo samochod jest zwawy ma moc i chodzi naprawde dobrze tylko na wysokich obrotach jest jak jest.

postanowilem sie przyjzec temu blizej i ten problem to tak naprawde nie odcinka przesunieta w dolny zakres predkosci obrotowej silnika (CZEGO NIE OPISALEM W TEN SPOSOB ALE CHYBA WSZYSCY TAK TO ZAKLASYFIKOWALI) tylko bardziej przerywanie przy obr 5200/5500 obr/min co ogranicza dojscie do odcinki, wchodzi wyzej ale bardzo powoli a wrazenie jest jakby szedl na 3 gary.

moje wnioski to moze: przeplywomierz (obserwacja opisana wyzej), swiece, kable wn, przewody w okolicach kolektora, pompa nie domaga???

MIELISCIE Z CZYMS TAKIM DO CZYNIENIA???

ps. sprzeglo jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL