BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]Czy DSC w 540i było w serii (przed liftem 96,97)
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 00:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: K-Pax
Witam na początku wszystkich.
Czytałem i coś tam się doczytałem.
DSC czyli ESP w BMW.
Rozmawiamy o autach sprzed liftingu 96,97,98.
UWAGA ! To jest najważniejsze pytanie w tym poście:
Czy DSC montowane było seryjnie we wszystkich 540i E39 czy za dopłatą,ewentualnie od którego rocznika ?
W tej chwili zastanawiam się między 540i a 528i.W 540i trochę przeraża mnie późniejsza odsprzedaż bo wiem że 528i sprzedam szybciej.
Jestem na tyle zwolennikiem ESP że jeśli był on w serii w 540i to kupię 540i.Jeśli nie to równie dobrze mogę szukać 528i jak i 540i.
Następna kwestia dotyczy osiągów aut.
Niektórzy pewnie skojarzą mnie z innego forum gdzie pytam o różne auta.
Sprawa wygląda tak że wiem że kupie BMW o mocy min. ok. 200KM gdyż takim autem teraz śmigam i nie chce wolniejszego.
Patrzyłem sobie na tą tabelkę:
http://www.bmw-klub.pl/n/samochody/baza/dane.zip
i co innego wynika z danych katalogowych a co innego z pomiarów.
Myślałem o 330D 204PS ale trochę za dużo kasy i za nowe auto,nie kupię nowszego ON bo właśnie utopiłem ponad 10 koła w remont super nowoczesnego rumpla ON podobnej mocy.Pozatym auto trochę za małe.Cały czas śmigam autami o rozmiarach 5-er.
Myślałem na E38 740i ale jak zobaczyłem że to auto ma 8,6s do 100 to się rozmyśliłem.E39 528i mnie objedzie bez problemu.
Więc znów jestem przy E39 i teraz dylemat rozsądek 528i czy szaleństwo 540i.Oczywiście 540iA bo manuala kupić graniczy z cudem.528i tylko manual.
Zastanawia mnie że 540i ma w katalogu 6,4 a według test 6,9 do 100.
528i różni się mniej katalog podaje 7,5s a test 7,7s.
Sprawę przemyślałem i wolę tańsze i wolniejsze 528i ale sprawa znów rozbija się o DSC.
Parę razy mi już ten system uratował życie a przy tak mocnych autach nie kupie samochodu bez tego systemu.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Filmik na rozluźnienie :)
http://pl.youtube.com/watch?v=EE44T2jvS7k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 09:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzikus, zle ci sie kojarzy. Moje byłe 750 z lutego 1995 miało DSC. Nie było ono elementem wyposazenia standardowego, ale juz w tamtym roku było dostępne w opcji.

540tka nie miala seryjnego DSC. Chcesz naprawde szybkie BMW? Kup e39 540 z manualem, tu np. samochód sprzedawany przez Franka:

http://otomoto.pl/bmw-540-touring-6-bie ... 98419.html

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 10:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: K-Pax
No 540i, 6b ,skóra ,sportowe fotele ,navi/tv, z M pakietem ,zawieszeniem M technic z dsc ,pdc itd. :) to było by marzenie,ale wracając na ziemie.
Kupić 540i w manualu strasznie trudno,prawie wszystkie to automaty.Szkoda trochę tego DSC bo jeździć autem które ma prawie 300KM bez ESP trochę strach.Do tego w automacie.ASC czy ASC+T to trochę za mało.
Jak już nie raz napisano 528i wydaje się najrozsądniejszym wyborem.Spalanie adekwatne do osiągów,osiągi niezłe,sprzedać dość łatwo i koszty utrzymania też nie są jakieś koszmarne.Tylko ewidentnie musi być manual plus skóra bo tapicerki w E39 z początkowych lat produkcji wyglądają koszmarnie :wstyd:
Wyjściem było by 530i ale wtedy cena razy dwa :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 11:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
ASC+T ten system byl seryjnie, a zasada dzialania taka jak DSC, wiec nie masz sie co bac ;)

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 12:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: K-Pax
Z tego co wiem ASC ogranicza moc silnika;
ASC+T dodatkowo przyhamowywuje tylne koła;
DSC dodatkowo przychamowywuje przednie koła ,ma czujnik obrotowy,skrętu kierownicy czyli ESP w BMW to DSC.
A ASC czy nawet ASC+T a DSC to dzień do nocy jeśli chodzi o skuteczność działania (filmik potwierdzający to co mówię na końcu posta).
Teraz mam auto z ESP które mi nie raz uratowało tyłek i następne też bym chciał z tym systemem tym bardziej że interesują mnie tylko mocne auta a mój styl jazdy jest też mocny.Oczywiście nie oznacza to że jeżdżę szybko czy niebezpiecznie.
Generalnie mam mocny samochód po to by nim jeździć a nie się toczyć i bić rekordy w spalaniu.
Dlatego kupuje BMW -radość z jazdy.
Tym bardziej zalezy mi na ESP bo ten system bardzo pomaga szczególnie jak pada deszcze może uratować.

Opis ASC+T oraz DSC:
http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm
http://www.usautoparts.net/bmw/technology/asct.htm

Tutaj film o ESP (DSC w BMW):
http://pl.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXx ... re=related

Tutaj film który dokładnie obrazuje czym się różnią poszczególne systemy i jak widać bez DSC jest DZWON gwarantowany !!!
http://pl.youtube.com/watch?v=K3m24bjkf ... re=related
Oczywiście zdaje sobie sprawę że najważnieszy jest rozsądek ale DSC jest systemem niezastąpionym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 14:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
FanatykBMW napisał(a):
Tutaj film który dokładnie obrazuje czym się różnią poszczególne systemy i jak widać bez DSC jest DZWON gwarantowany !!!
http://pl.youtube.com/wat...feature=related


Zacznijmy od tego ze na tym filmie jest Jaguar z napedem na przod, i z BMW ma on niewiele wspolnego. Musialbys dac jakis filmik pokazujacy jak dziala ASC+T, a jak DSC, i wtedy watpliwosci bylyby rozwiane, jednak takich filmow w necie nie znalazlem.

Dlatego najlepiej niech na temat dzialania ASC+T wypowiedza sie forumowicze, ktorzy maja ten system w swoich autach. Mozliwe ze sie myle, ale wydaje mi sie ze ASC+T dziala tak jak DSC.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 19:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
///M_ichał, no mylisz się, chociaż nie do końca. ASC+T ma zapobiec zamiataniu tyłkiem.

ASC+T http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji ; http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html
DSC http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 19:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
Cytuj:
Mozliwe ze sie myle, ale wydaje mi sie ze ASC+T dziala tak jak DSC.
_________________



maad ma racje, kluczowa roznica polega na tym ze DSC ( inaczej ESP ) steruje rowniez kolami z przodu ( masz to zreszta pokazane na jednym z filmikow powyzej )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 21:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Cytuj:
///M_ichał, no mylisz się, chociaż nie do końca. ASC+T ma zapobiec zamiataniu tyłkiem.

ASC+T http://pl.wikipedia.org/w...ontroli_trakcji ; http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html
DSC http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)


Czyli jednak mylilem sie :P W teroii rzeczywiscie roznice sa, ale ciekawe jak to wyglada w praktyce? Niech wypowiedza sie forumowicze ktorzy maja w autach ASC+T jak to jest na sliskim. No i nie do konca zostaly rozwiane watpliwosci nt. DSC w E39 przed liftem.
Ale spojrzcie na ten film http://pl.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXx ... re=related w 1:30 jest srebrna E39 przed liftem, jezeli nie bylo tam DSC, a ASC+T to bardzo dobrze sobie ten system radzi, takze ja bym nie przekreslal E39 pod wzgledem braku DSC.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 23:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
co do tematu to jestem bardzo zainteresowany jaka jest roznic pomiedzy ASC+T a DSC i z checia obejrzałbym filmik z autami podczas testow na ten temat

maaaad,

jak juz to milion razy bylo podkreslane wikipedia nie jest zadnym wyznacznikiem, wiec prosze nie podpierac sie cytatami/dowodami z tej stronki.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 00:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ja mam ASC+T.

Ten system to kontrola stabilności, i przydaje sie on glownie podczas ruszania, startu.

Kiedy już jedziemy jakąś prędkością, i coś się ma dziać,to on nie pomoże.
Z wlączonym ASC+T nie ma problemu polecieć bokiem.
Jak się depnie ruszając na luku, to autem wozi zdrowo na boki.
Mialem wiele akcji, z wlączonym ASC, nie pomoglo wcale.

NIe można porówywać DSC do ASC.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 00:36 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ok, zatem dla tych, którzy znają englisz:
http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm
Tekst ze strony BMW World, raczej wiedzą, co w BMW siedzi.
W skrócie:
DSC ciągle monitoruje parametry jazdy, takie jak prędkość pojazdu, prędkość kół, kąt ich wychylenia, kąt wychylenia osi pojazdu w stosunku dokierunku poruszania (yaw - dobrze to przetłumaczone? niech ktoś potwierdzi albo zaprzeczy :D) w odniesieniu do danych opisujących możliwy do przyjęcia i optymalny tor jazdy. W ułamku sekundy DSC rozpoznaje zagrożenie niestabilnością i niebezpieczeństwo poślizgu. DSC może skorygować tor jazdy poprzez przyhamowanie każdego z kół. Podobnie jak ASC, jeśli to konieczne, może też zmniejszyć obroty silnika i tym samym ustabilizować pojazd.

Co się zaś tyczy ASC+T, system ten redukuje moc dostarczaną z silnika na koła napędzane aż do chwili, gdy pojazd będzie w stanie się poruszać albo przyspieszać bez mielenia kołami w miejscu. Gdy redukcja siły napędowej nie wystarcza, system ten potrafi przyhamować każde z kół napędzanych do chwili, gdy oba będą miały optymalną trakcję. ASC+T przeciwdziała wyjeżdżaniu tyłowi na zewnątrz podczas przyspieszania na luźnej nawierzchni.

Zasadnicza różnica między ASC+T a DSC polega na tym, że ten pierwszy analizuje tylko siły wzdłużne działające na pojazd, podczas gdy drugi również poprzeczne.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 00:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
PS. FanatykBMW, tu masz stronkę z broszurami BMW, są tam m. in. specyfikacje z poszczególnych lat. Tyle że z rynku US, nie wiem, czy wyposażenie pokrywało się z wersjami europejskimi...
http://bimmer.freeservers.com/BMW/Images/
Wynika z niej, że seryjnie DSC było w 540i montowane od 98 r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 12:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
W teori:
maaaad napisał(a):
ASC+T przeciwdziała wyjeżdżaniu tyłowi na zewnątrz podczas przyspieszania na luźnej nawierzchni.

W praktyce: ;)
Boogie napisał(a):
Jak się depnie ruszając na luku, to autem wozi zdrowo na boki.
Mialem wiele akcji, z wlączonym ASC, nie pomoglo wcale.


Zalozmy taka sytuacje: jedno kolo jest na lodzie, a drugie na asfalcie. Czy DSC pomoze ruszyc, czyli przeniesie moc na kolo o wiekszej przyczepnosci, czy nie? Wiem ze za takie cos odpowiada szpera, jednak czytalem ze DSC tez tak powinno zrobic. Kiedys byla bardzo podobna sytuacja w naszym E90, auto musialo podjechac pod lekka gorke, byl ubity snieg (slisko), ale caly czas slizgalo sie prawe kolo, a lewe nic. Czyli DSC nie przenioslo mocy. Jakie sa wasze doswiadczenia?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 23:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: K-Pax
Szpera cały czas rozdziela moc bo to jest system mechaniczny a my tu gadamy o elektronicznych.

maaaad wygrałeś piwo :super:

Ktoś może by jeszcze się wypowiedział w drugiej części tematu jak się mają osiągi z danych fabrycznych do reala.
Pomiary stoperem mnie nie interesują :wstyd:
Bo wychodzi z tabelki że bywa to różnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 01:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
Tak, masz chyba racje, że fabrycznie w 540i e39 było montowane dsc od 98 roku, bo mój kolega ma 97' 540i i ma tylko asc, a ja mam 99 i mam dsc.
A jeśli chodzi o osiągi 540, to ja sprawdzałem na takim urządzeniu niby specjalnym do tego, bo znajomy to przywiózł to mi pokazalo najlepiej 6,21 do 100km/h za pierwszym razem. Jak dalem odrazu na maxa pedal gazu i troche przypalilem gumy to mialem az 7,11 do 100, ale za któryms najlepszy wynik to wyszedl 6,21 do 100km/h, a na 400metrow mialem cos nie cale 14 sekund, bo tez mozna bylo na nim sprawdzic.
Ale co tu chwalic, ten moj znajomy co przywiózl te urzadzonko posiada golfa 3 z silnikiem 1,9diesel, ktorego przerabia ciagle i juz osiagnol 250 koni w nim i mial do setki 6 sekund :wstyd:


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2008, 21:30 przez grimmi540i, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Czy DSC w 540i było w serii (przed liftem 96,97)
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 10:29 
FanatykBMW napisał(a):
Witam na początku wszystkich.
Czytałem i coś tam się doczytałem.
DSC czyli ESP w BMW.
Rozmawiamy o autach sprzed liftingu 96,97,98.
UWAGA ! To jest najważniejsze pytanie w tym poście:
Czy DSC montowane było seryjnie we wszystkich 540i E39 czy za dopłatą,ewentualnie od którego rocznika ?
W tej chwili zastanawiam się między 540i a 528i.W 540i trochę przeraża mnie późniejsza odsprzedaż bo wiem że 528i sprzedam szybciej.
Jestem na tyle zwolennikiem ESP że jeśli był on w serii w 540i to kupię 540i.Jeśli nie to równie dobrze mogę szukać 528i jak i 540i.

Patrzyłem sobie na tą tabelkę:
http://www.bmw-klub.pl/n/samochody/baza/dane.zip
i co innego wynika z danych katalogowych a co innego z pomiarów.
Myślałem o 330D 204PS ale trochę za dużo kasy i za nowe auto,nie kupię nowszego ON bo właśnie utopiłem ponad 10 koła w remont super nowoczesnego rumpla ON podobnej mocy.Pozatym auto trochę za małe.Cały czas śmigam autami o rozmiarach 5-er.
Myślałem na E38 740i ale jak zobaczyłem że to auto ma 8,6s do 100 to się rozmyśliłem.E39 528i mnie objedzie bez problemu.
Więc znów jestem przy E39 i teraz dylemat rozsądek 528i czy szaleństwo 540i.Oczywiście 540iA bo manuala kupić graniczy z cudem.528i tylko manual.
Zastanawia mnie że 540i ma w katalogu 6,4 a według test 6,9 do 100.
528i różni się mniej katalog podaje 7,5s a test 7,7s.
Sprawę przemyślałem i wolę tańsze i wolniejsze 528i ale sprawa znów rozbija się o DSC.
Parę razy mi już ten system uratował życie a przy tak mocnych autach nie kupie samochodu bez tego systemu.


ASC+T w 540i E39 od poczatku produkcji czyli od konca 95 roku było seryjne

DSC w 540i E39 było seryjne od 09/98 i asc+t juz w tym modelu nie było

roznice ? ASC domykało tylko przepustnice dusząc silnik

ASC+T - dodatkowo dohamowywało tylne koła, lecz tylko do 100 km/h , ponadto ingerencja hamulców nie była sygnalizowana miganiem lampki asc ( ktora to oznajmiała, migając, domykanie przepustnicy )

DSC - dodatkowo dodano dohamowywanie przednich kół, co polepszyło stabilnosc w łukach zakrętow


Wracając do osiagow i testow - nie mozna ich traktowac w 100% serio- przeprowadzane są w roznych warunkach ( temperatura, wiatr itp) i na roznych sprzetach. W jednym tescie 540iA bedzie miała 7.5 do 100 a w innym 6.3 s .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 11:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
dokladnie zgadzam sie z tymi testami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 17:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Sko-kam
Tez wlasnie zastanawiam sie nad kupnem jakiejs mocniejszej bemki i chcialem sie spytac czy da sie zamontowac EPS/DSC jesli go nie ma w standardzie i ile to ewentualnie moze kosztowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL