BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] koło zamachowe
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 17:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Nie wie ktoś może czy koło zamachowe wraz z wieńcem zębatym i sprzęgło jest takie same w silniku 1.8is M42 jak i w zwykłym 1.8 albo 1.6 ? P.S. może macie jakis sposób na odkręcenie tych zasr...ych śrubek mocujących sprzęgło :kwasny:
Co do obwodu samego koła i wieńca zębatego to mierzyłem i jest taki sam w 1.8is jak i w 1.6 ale czytałem że w niektórych silnikach tłumik drgań skrętnych jest umieszczony w sprzęgle a w niektórych w kole zamachowym( zwanym dwumasowym czy jakoś tak).
A jeszcze jedno, jaką grubość ma tarcza nowego sprzęgła? ..i co sądzicie o przyspawaniu wieńca zębatego do koła zamachowego bo mi spadł, czy wogóle jest to możliwe? i w którą strone sie wyciąga wał w przód czy w strone skrzyni?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 18:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
cfaniak napisał(a):
e wie ktoś może czy koło zamachowe wraz z wieńcem zębatym i sprzęgło jest takie same w silniku 1.8is M42 jak i w zwykłym 1.8 albo 1.6 ? P.S

1.8 oraz 1.8is bedzie pasowac przynajmniej według katalogu :) 1.6 czyli mniejsza średnica tłoków , czyli inne siły odśrodkowe czyli inne wyważenie korbowodu czyli inne koło zamochowe
cfaniak napisał(a):
czytałem że w niektórych silnikach tłumik drgań skrętnych jest umieszczony w sprzęgle a w niektórych w kole zamachowym( zwanym dwumasowym czy jakoś tak).
zgadza sie ty zapewnie masz dwumasowe kolo :) ale głowy nie daje
cfaniak napisał(a):
w którą strone sie wyciąga wał w przód czy w strone skrzyni
od dołu
cfaniak napisał(a):
..i co sądzicie o przyspawaniu wieńca zębatego do koła
wieniec jest wciskany na gorąco na prasie pod cisniśnieniem , wykonany jest z żeliwa wiec podczas spawania moze Ci pęknąc , a wtedy ...... sam wiesz :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 19:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
mała poprawka :) jednak koło od 1.6 pasuje do 1.8 dziwne bo gdy sprawdzam czy koło od 1.8 posuje do 1.6 wyskakuje że nie ale koło od 1.6 do 1.8 wyskakuje że pasuje

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
co do tego spawania to tak myśłałem, że lipa z tego, co do wału to piszesz kolego że w dół, no ale przecież chyba po samym odkręceniu miski olejowej nie wyciągne wału, być może sie myle, konkretnie to chodzi mi o to czy z silnika zamontowanego w samochodzie da sie wyciągnąć wał bez wyciągania silnika? a te informacje odnośnie tego że to koło itp pasuje z 1.6 do mojej iski masz jakieś wiarygodne, zkąd je wziąłeś?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
cfaniak napisał(a):
no ale przecież chyba po samym odkręceniu miski olejowej nie wyciągne wału, być może sie myle, konkretnie to chodzi mi o to czy z silnika zamontowanego w samochodzie da sie wyciągnąć wał bez wyciągania silnika?


Da sie,wszystko sie da.Ale najpierw musisz skrzynie wyciągnąć.Sprzęgło,koło zamachowe,miskę,rozrząd,pompę oleju,panewki główne,korbowody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 19:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Cytuj:
informacje odnośnie tego że to koło itp pasuje z 1.6 do mojej iski masz jakieś wiarygodne, zkąd je wziąłeś?
własnie tego niejestem pewiem bo od 1.6 pasuje do 1.8 ale od 1.8 do 1.6 niepasuje to jest mezalians a informacje czerpie z reolm czy coś takiego :) aby wał wyciągną musisz wyjąc skrzynie ale jeżeli musisz działąc przy kole zamachowym to wyjecie skrzyni i tak cie nie omine

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
teraz już wiem na pewno że pasuje koło z 316 do 318is bo kupiłem od kumpla i porównałem ze swoim wykręconym, jutro biore sie za wyciągnięcie wału i wkrótce wymiana pierścionków. A wiesz może czy trzeba ruszać rozrząd przy wyciąganiu? a jeśli tak to na co zwrócić uwaga żeby potem łatwo ustawić?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 20:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
rozżad musisz ruszyc bo na wale jest koło które napędza pasek/łańcuch najlepiej jak zaznaczysz sobie punkty na kole zamachowym lub pasowym i na wałku rozrządu i przy składaniu silnika bedziesz patrzyl na te własnie punkty

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Elblag
witam kolege :) widze z postów ze niewiesz jak sie za to wziazc ,jak niemasz pod reka kogos kto sie troche zna to odpusc sobie bo z rozrzadem niema zartow,jak sie nie boisz to masz pare wskazowek:zanim cokolwiek rozbierzesz w rozrzadzie musisz go ustawic i zrobic swoje znaki bo na walkach raczej niema(do ustawienia potrzebny specjalny przyzad BMW)jedynie punkt zero na wale jest zaznaczony (pod rozrusznikiem jest taki otwor o srednicy 10mm i w kole zamachowym jest taki sam wkladajac w otwory wiertlo 10 mm masz wal ustawiony na zero} a na walkach robisz swoje znaki jak pisalem,jak co to pisz na gg to sie zdzwonimy bo to ciezko opisac lepiej pogadac otym ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
no ok kolego dzięki że moge liczyć jakby co na Twoją pomoc. No masz racje doświadczenia to dużego nie mam, dlatego wole sie zapytać np na forum na co zwrócić uwage, ale wiesz całkiem głupi to nie jestem ;) , może nie jest to porównanie ale w poprzednim swoim aucie mianowicie Golfie II 1.6 rozkopałem cały rozrząd i zapłon bez żadnego wstępnego ustawiania w GMP itp. a według książki po ustawiałem wszystko sam, no potem z pomocą szwagra który sie zna troche na mechanice, no i teraz też moge liczyć na jego pomoc, ale właśnie wole zapytać kogoś kto już w BMW to robił, żeby nie mieć problemów, no i żeby szybciej poszło :)
no i rozkopałem cały silnik (prawie) pokrywy rozrządu, pompe wodną , oleji wał, panewki no i lipa.... nie da sie wyciągnąć tłoków od dołu :( jutro musze rozkręcać głowice

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Elblag
witam.jak pisalem do ustawienia wałków rozrządu potrzebny będzie specjalny przyrząd chyba że zrobiłeś kolego swoje znaki,tam są dwa wałki i 16 zaworów a wszystko napędza łancuch, porównanie tego do golfa czy opla 8 zaworowego na pasku jest :zdziwko: w golfie są znaki i jest durzo latwiej. Jak wszystko złożysz wykręć świece i kluczem pokręć silnikiem czy zawory nie uderzają w tłoki, jak coś to pisz nara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 09:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
w M42 też mam znaki na kole tego od czujnika położenia wału i strzałki na kołach zebątych od wałka rozrządu( bo właśnie rozkręciłem wszystko ) ale dodatkowe znaki porobiłem w odpowiednich miejscach

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 15:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
ma ktos może jakąś dokumentacje silnika M42 czy coś takiego, codzi mi żeby były np rozpisane śrubki gdzie jakie wchodzą w obudowy itp (bo już sie troche w tych śrubkach pogubiłem ;) )

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL