BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 12:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] [330D] Biały dym z rury i ubywający płyn chłodniczy
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Witam wszystkich! Przeczytalem juz chyba wszystkie wypowiedzi odnosnie ubywajacego plynu z chlodnicy ,ale dalej nie wiem jak zabrac sie za moj problem. Mianowice posiadam E46 330D z 02r i jezdze tym autkiem juz ponad 1,5r (przebieg 200 000 - udokument.). Problemy zaczely sie przed Zima 07/08r. Wtedy to odwiedzilem Bawarie Katowice gdzie rutnowo chlopcy wymieniali mi plyny. Od tego czasu co ok 2000tys km ubywa mi ok 0,7L plynu. Wedlug wskazowek na postach sprawdzalem naloty i wycieki i jest OK. Zastanawia mnie tylko jeden motyw, czy w tych silnikach to normalane ,ze kiedy jest zimny (np odpalam go rano) to po kilku minutach pracy z rury zaczyna wydobywac sie bialutki dym i po chwili znika ?? Ktos kto ma 330D moze to sprawdzic? Dodam ,ze od samego poczatku uzytkownia samochodu jezdze wedlug wskazan fachowca czyli dopoki wskazowka temp. nie uzyska 90 stopni nie przekraczam 2 000 obrotow wiec watpie ,aby strzelila glowica, no chyba ,ze to przypadlosc tych silnikow. Z gory dziekuje ,za madre wskazowki i sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 12:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
alwi, to normalne, że rano podczas gdy silnik nie uzyska optymalnej temp. pracy diesel może "kopcić" na biało (kopcić tzn. wydobywa się para)
wg mnie powinineś sprawdzić skąd ubywa płynu bo to raczej jest przyczyną. A poziom oleju jest cały czas taki sam :?: tym bardziej, że z teg oco piszesz auto użytkujesz "z głową"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 13:15 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Jaki jest biały dym: rzadki czy gęsty? Jeśli rzadki to para wodna, normalne przy niskich temperaturach. Jeśli gęsty i dodatkowo są ubytki płynu chłodniczego (nie ma wycieków, a płyn znika) tzn, że płyn przedostaje sie do silnika, a to oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub pęknięta głowicę/pęknięty blok.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Dzis sprawdze ten dym. Tzn. Wnioskuje ,ze rzadki to znaczy pol-przezroczysty? Co do oleju ,to po 15 000 km olej zbliza sie ku stanowi min ,ale slyszalem ,ze to normalne tzn. od wymiany do wymiany nie dolewam. Jezdze na Castrolu Edge 10w30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 16:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Ja u siebie jak zaleje olej to od wymiany do wymiany nic mi nie ubywa wiec nie wiem czy to takie normalne.Poza tym zalecanym olejem jest Castrol EDGE 5W30 a nie 10W30.Co do płynu to jakby miał walnieta uszczelke to w oleju tez by był płyn i kolor leju by był kawa z mlekiem.To jest moje zdanie i jesli sie myle przosze sprostowac :P

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 18:35 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
alwi napisał(a):
Dzis sprawdze ten dym. Tzn. Wnioskuje ,ze rzadki to znaczy pol-przezroczysty?


Dokladnie tak, rzadki tzn pol przeźroczysty.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Co do tego oleju to ponoc taka jest natura silnikow wysoko-preznych ,ze zawsze cos tam wezma ,ale nie wiem na ile jest o prawda. Pytalem sie w bawaria fachowcow to otrzymalem odpowiedz,ze troszke zawsze oleju silnik wezmie przy takich cisnieniach ,ale nigdy do takiego stopnia ,ze zaswieci sie kontrolka (przynajmniej nie przy tym przebiegu) Musze jeszcze sprawdzic kolor oleju ,ale to jutro jak bedzie jasno. Co do tego bialego dymu to dzis zauwazylem ,ze jak odpalem silnik a temperatura przekracza ok 12 stopni to objaw nie wystepuje wiec troche sie pocieszam. Slyszalem jeszcze jedna teze ,ze moze byc mikro-pekniecie gdzies w glowicy - tak male ze wydostaje sie tylko sladowa ilosc plynu co nie wplywa na wydech ,ale przy duzym przebiegu np. 3000km doprowadzi do ubytku plynu. Co o tym sadzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 12:15 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Olej dość szybko ciemnieje po wymianie, także jego kolor nie świadczy o uszkodzeniu. Zobacz raczej gestość oleju na bagnecie. Czy jest normalny czy rozwodniony- tzn, że miesza sie z płynem chlodniczym. A co do pękniecia głowicy, zdarza sie, ze przy zmianie oleju na cieplym silniku, po wlaniu oleju głowica może pęknąć od szoku termicznego. Spotkałem sie z takim przypadkiem, ale to wina tylko i wyłącznie durnego mechanika.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Patrzylem pod kurkiem i jest czarno jak w..:) Olej tez wyglada na normalny tzn. nie jest zbyt rzadki. Juz nie wiem co mam robic. Czy w wyspecjalizowanym zakladzie potrafia sprawdzic takie mikro-pekniecia czy nie obejdzie sie z rozbiorka glowicy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 12:48 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
I bardzo dobrze, olej i dym z rury sa ''normalne'', wiec sie nie przejmuj. Przy duzych przebiegach silnik zawsze zuzywa olej, ale to nie swiadczy o jego uszkodzeniu, poprostu tak juz jest i nie tylko w silnikach bmw. Kontroluj na bierząco poziom oleju, zeby bylo mniej wiecej troche ponad połowa na miarce na zimnym silniku, bo na cieplym bedzie wiecej ( ja tak sprawdzam po nocy jak ostygnie i splynie olej) i szerokiej drogi :ok:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Ok. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi. Jak znajde ta tajemnicza przyczyne ubytku to oczywiscie napisze. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL