BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Brzęczenie w aucie trudne do zlokalizowania
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: PÂłock
posiadam BMW 320i cupe, vanos i mam taki problem, że kiedy autko wkręca sie na wyższe obroty pojawia sie dziwne brzęczenie trudne do zlokalizowania. mi sie wydaje, ze to w okolicach licznika, ale nie jestem pewien bo dowiedziałem się, że może to być wina katalizatora który po prostu hasłuje i ten dźwięk przenosi się do środka. może ktoś spotkał sie z takim czymś, albo ma pomysł co może być tego przyczyną?

Cytuj:
Szukam pomocy


Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADMI.
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia

robertbmw


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2008, 13:15 przez michal2000-85, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
dzwiek metaliczny?jak metaliczny to moze byc katalizator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: PÂłock
no właśnie chodzi o to, że nie spotkałem sie jeszcze z takim dźwiękiem i nie wiem. nie jest to do końca dźwięk metaliczny, ale nie mogę tego wykluczyć. chyba po prostu pozbędę sie katalizatora i wtedy się przekonam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 17:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wjedz na kanal i posprawdzaj elementy wydechu. tam jest pelno oslon termicznych ktore jak sie poluzuja moga wydawac dzwine dzwieki. ja tez tak mialem.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: PÂłock
dzisiaj zauważyłem, za gdy delikatnie dotykam sprzęgła to przestaje brzęczeć. czyli najważniejsze, ze zlokalizowałem ta usterkę. pozostaje tylko ja naprawić. mam nadzieje, ze to nie będzie zbyt poważna sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Hej Michal mam dokladnie to samo,jak przegazuje podczas jazdy gdzies tak okolo 3500-4000tys obr obojetnie na jakim biegu to wlasnie pojawia sie to dziwne buczenie,dokladnie gdzies z okolic zegarow,przynajmniej ja tak to slysze (kiedys juz to probowalem wyjasnic na tym formum ale sie nie udalo),tak jakby cos wpadalo w rezonans znika po delikatnym wcisnieciu sprzegla,gdzies 3-5mm.Bylem juz z tym fantem u kilku osob ktore w jakis sposob,mniejszy lub wiekszy znaja sie na tym i nic...
Mowia ze cos gdzies moze byc niedokrecone i brzeczy,ale co?...Takze jakbys znalazl usterke lub ktos z was na forum mial juz taki przypadek i wie o co biega niech sie podzieli ta wiadomoscia,bede bardzo ale to bardzo wdzieczny.pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Zapomnialem dodac ze moje auto to e36,318i,m43 jesli to ma jakies znaczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: PÂłock
ja osunąłem ta usterkę. niestety nie w profesjonalny sposób, ale teraz wkręcam autko na naprawdę wysokie obroty i wszystko jest cicho i słychać tylko wspaniały dźwięk sześciu cylinderków pod maska. pedał sprzęgła jest tak zamontowany, że niestety wytworzył się luz który bardzo ciężko byłoby usunąć gdyż nie jest skręcany. ja zainstalowałem sobie mała sprężynie która usztywnia pedał i jest ok :) Jak mówiłem nie jest to profesjonalnie wykonane, ale najważniejsze, że nie brzęczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 21:07 
siekanko mam problem jakie amortyzatory założyć do bmw 302i na przód? bo mi coś stuka z przodu jak jeżdżę furą


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Krzeszowice
michal2000-85 --> jak byś chciał wiedzieć to na tym pedale musi być luz nie może tak robić że go kasujesz i po sprawie , to nie takie proste jak Ci się wydaje, każda pompa czy to chamulcowa czy sprzęło chydrauliczne musi mieć luz , a po drugie jak skasowałeś ten luz to teraz z kąd wiesz czy łożysko oporowe nie zasówa Ci razem z dociskiem i przy okazji zużywa się bardzo szybko ,po takim zabiegu jak ty zrobiłeś to możesz sobie tylko sprzęgło uszkodzić po jakimś czasie eksploatowania pojazdu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: PÂłock
no tak, ale jeśli ta sprężynka która zamontowałem odciąga pedał w górę to chyba nie muszę sie obawiać, że właśnie łożysko zasuwa razem z dociskiem? nie wiem sam naprawdę jak można to naprawić w inny sposób?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: PÂłock
i jeszcze mam pytanko nie działa mi szyber elektryczny, od czego zacząć szukać przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Krzeszowice
zacznij od bezpieczników(jeśli elektryczny), jeśli to nie pomoże to popatrz na mechanizm otwierania szyberdachu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: dolnyÂślask
Co do szyber dachu to pociagnij od akumulatora bezposrednio plusowy przewod i podlacz go do wlocznika szyber dachu bo mozesz gdzies miec kabel naderwany lub poprostu nie czynny(ja w poprzedniej becie tak mialem)sprawdz czy Ci prad dochodzi do mechanizmu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL