BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Witam.

Z chęci eksperymentu i z chęci obalenia mitu, i z faktu, iż mam w mieście mechanika starej daty który 30 lat naprawia samochody i jeździ peugeotem 505 78' na oleju syntetycznym 5W40, zmieniam olej z mineralnego na pełny syntetyk.

Olej syntetyczny przy 100*C ma lepkość podobną lub nawet wyższą niż mineralny.

Mit o zakazie zmiany z mineralnego na syntetyk powstał chyba wśród kiepawych mechaników, którzy sugerują się gęstością (szybkością wypływania z butelki) w temperaturze pokojowej i myślą, że olej mineralny jest taki gęsty cały czas i nie wyleci przez niesprawności uszczelnień.

Aktualnie silnik (M40 - 290 000 km lub więcej) ciśnienie oleju ma powiedzmy że w miarę przyzwoite, wycieków zewnętrznych brak, kopcenia zero i zużycie oleju mineralnego niecałe 2 litry na 10 000 km w zależności od stylu jazdy a dźwigienki zaworowe zaczynają klepać od 4000 RPM oraz przy przytrzymywaniu na obrotach i lekkim ich upuszczeniu. Generalnie stan silnika średni, i dobrze, bo jeżeli nie stanie się nic jemu, to również nie stanie się nic wielu wielu silnikom samochodów tego forum, po takiej operacji.

Z oleju Mobil Super M 15W40 przechodzę na LOTOS SYNTETIC spełniający normę BMW LongLife-98 Oils.

Wymiany dokonuję jutro z rana, a w tym temacie dla zainteresowanych będę pisał czy z silnika nie zaczyna cieknąć, jak chodzi (dźwiękowo), jak jeździ i jak wygląda stan na bagnecie, jak wygląda rozruch itp.

Ten Lotos spełnia normę BMW i tylko to mnie interesuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Ciekawy test
czekam z niecierpliwością na wynik :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Ciekawy test
czekam z niecierpliwością na wynik :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Widzę że aż po dwukroć czekasz :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
ja też czekam.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 23:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop, myśle że obalisz pewne mity. Fajny pomysł na test. :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 08:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
hmmm... test ciekawy, choć nie wiem, czy sam bym sie na taki zdecydował... o ile pamietam, kiedyś w Oplu Corsa zmieniłem olej po mineralu na syntetyk i... ciekło... nie wiem, czy ma to związek, czy wymieniał go dobry mechanik, czy zły, wiem natomiast, ze silnik juz nie wrócił do swojej uprzedniej kondycji :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 09:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
No ja teraz chce zrobic troche lzejsze przejscie: z minerala na polsyntetyk :)
silnik m10 241tys :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Tylko po co zmiana nadrogi olej (w porownaniu do minerala) skoro dolewasz 2l na 10 tys? Rozumiem że w imię nauki celowo nie na silniku w super stanie?

Czekam również na wyniki :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 10:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Wymiany dokonałem o 10:00. Wlałem tego LOTOSA 5W40 i wymieniłem filtr oleju Knecht.

Pierwsze odpalenie, stukot dosłownie sekunde i cisza, silnik chodzi jak chodził. W sumie akustycznie bez zmian. Przejechałem samochodem około 30 km. Po tej jeździe sprawdziłem poziom oleju, był dalej na max i póki co jest całkowicie przeźroczysty. Lampka smarowania po wymianie gaśnie szybciej, bo już podczas kręcenia rozrusznika na zimno, a wcześniej gasła po sekundzie. Czy sie zbiera lepiej czy gorzej to nie wiem, chyba tak samo. Generalnie po rozgrzaniu dalej cyka jeden popychacz, nawet wcześniej zaczyna cykać niż na mineralnym. Przy ciepłym rozruchu nie klepie w ogóle. Tak jak wcześniej, zero wycieków, silnik idealnie suchy, a dodam że miskę i dekiel zaworów mam uszczelnione SILIKONEM

Co jest pewne, silnikiem wcześniej telepało po rozruchu przez sekundę!!! Teraz tego nie ma, silnik odpala po prostu leciutko, ZADZIWIAJĄCE!!

Być może to autosugestia, ale mam wrażenie że silnik pracuje jakby z większą lekkością

Odezwe sie za jakiś czas jak zrobie ten 1000 czy 2000 km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop napisał(a):

Co jest pewne, silnikiem wcześniej telepało po rozruchu przez sekundę!!! Teraz tego nie ma, silnik odpala po prostu leciutko, ZADZIWIAJĄCE!!




moim zdaniem to nie zadziwiające tylko logiczne.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 11:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pitekantrop, czemu wlałeś na maks, a nie pomiędzy kreski?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 11:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Bo jak wlejesz 4 litry w M40 to wychodzi MAX. Ponadto mamy już prawie lato, więc MAX jest jaknajbardziej wskazane. Jest w sumie kilka mm ponad MAX. Zawsze tak zalewam i nawet zwykle w serwisie zalewają na MAX albo ponad MAX i nic to nie szkodzi. Poza tym jak mi brał 1,5 litra na 10 000 km mineralnego to być może weźmie teraz ze 2 albo 3 syntetyka, więc długo ten MAX tam nie będzie ;)

Ale kto wie, może nawet weźmie mniej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 11:43 
pitekantrop napisał(a):
Ponadto mamy już prawie lato, więc MAX jest jaknajbardziej wskazane.


dlaczego wskazane?
KotSylwester napisał(a):
Tylko po co zmiana nadrogi olej


w m40 minerał to jak łututututuutuu na zimnym :]

Cytuj:
Mit o zakazie zmiany z mineralnego na syntetyk powstał chyba wśród kiepawych mechaników, którzy sugerują się gęstością (szybkością wypływania z butelki) w temperaturze pokojowej i myślą, że olej mineralny jest taki gęsty cały czas i nie wyleci przez niesprawności uszczelnień.


Co prawda, ten mit już wiele razy obalano przez różne osoby, ale jestem ciekaw jak będzie i w tym przypadku. Ile na minerale jeździł silnik?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 13:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
z polsyntetyka przeszedlem w polowie stycznia na pelny syntetyk. po wymianie:
auto lzej odpala
stukotanie ustalo
moc - nie odczulem, moze odrobine szybciej sie wkreca
spalanie oleju na 15tys nie wiecej jak 2 litry (wczesniej tak samo)
zero wyciekow bylo wczesniej i po wymianie tak samo - zadnych uszczelniaczy
przebieg 230tys. jutro znowu wymiana oleju i zalewam tym samym - syntetyk :ok:

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Może zrobie OT... ale moje 520i 24V z 92r z przebiegiem 250tys i bez ksiazki serwisowej... oceniam je na 350 lyb 450tys km, mimo że dynamicznie jeżdżę nie bierze mi oleju od wymiany do wymiany... nie wiem ile km zrobiłem ale diodki gasły, a potem na czerwonej ze 2tys km zrobiłem.... i na bagnecie między kreskami... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 13:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no ja również zrobiłem przesiadke ale z minerala na półsyntetyk, zrobiłem już ok 100 km i narazie wszystko ok. a co co pracy silnika to u mnie zauawżyłem bardzo dużą zmiane chodzi owiele ciszej i na wyszczych obrotach nie słychać zaworów jest cichutko (pow 4tyś.) a co do wkręcania sie na obroty to ja osobiśćie czuje różnice teraz wkreca sie lepiej (może mi sie wydawać albo przez zmiane opon)

także jak ktoś ma m40 i jeżdzi na mineralu to ja polecał bym zalać półsyntetykiem odrazu na syntetyk to troche za duży przeskok mi sie tak wydaje. Zobaczymy co będzie u kolegi po 10 tyś i u mnie po 5 tyś( chce zrobić pukanie silnika ) Mam nadzieje że w obu przypadkach nie będzie niemiłych niespodzianek

Pozdrawiam

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
pitekantrop napisał(a):
Tak jak wcześniej, zero wycieków, silnik idealnie suchy, a dodam że miskę i dekiel zaworów mam uszczelnione SILIKONEM


ODRADZAM - znajomy w opelku tak silnik uszczelnil... po jakims czasie sciagalem go z trasy - silnik kaput - diagnoza - hydropopychacz zatkany silikonikiem... i kto wie co jeszcze... rowniedobrze moglo zatkac malutka dziureczke smarowania walu :rotfl: - efekt ten sam - silnik do wymiany ( bo taniej ;)).

co do mitu... slyszalem ze jesli jakis dziadzio jezdzi autkiem na minerale tzn delikatnie... olej po jakims czasie zostawia nalot (uszczelnia silnik) i ten sam nalocik po zalaniu syntetykiem miesza sie z olejem i zapycha te malutkie ale jakze wazne dziurki :hyhy:

Co do brania oleju - tylko perpetum mobile jest na tyle idealne zeby wogole nic nie brac i dzialac... inaczej... silnik musi spalac olej... tymbardziej na suchym paliwie (lpg) i kiedy ma sie tzw. ciezka noge ;)... oczywiscie sa normy, ktore mowia jakie auto ile powinno go spalac... Pozdr!

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 15:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
jazeck napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
Tak jak wcześniej, zero wycieków, silnik idealnie suchy, a dodam że miskę i dekiel zaworów mam uszczelnione SILIKONEM


ODRADZAM - znajomy w opelku tak silnik uszczelnil... po jakims czasie sciagalem go z trasy - silnik kaput - diagnoza - hydropopychacz zatkany silikonikiem... i kto wie co jeszcze... rowniedobrze moglo zatkac malutka dziureczke smarowania walu :rotfl: - efekt ten sam - silnik do wymiany ( bo taniej ;)).

co do mitu... slyszalem ze jesli jakis dziadzio jezdzi autkiem na minerale tzn delikatnie... olej po jakims czasie zostawia nalot (uszczelnia silnik) i ten sam nalocik po zalaniu syntetykiem miesza sie z olejem i zapycha te malutkie ale jakze wazne dziurki :hyhy:

Co do brania oleju - tylko perpetum mobile jest na tyle idealne zeby wogole nic nie brac i dzialac... inaczej... silnik musi spalac olej... tymbardziej na suchym paliwie (lpg) i kiedy ma sie tzw. ciezka noge ;)... oczywiscie sa normy, ktore mowia jakie auto ile powinno go spalac... Pozdr!

Obecnie w samochodach VW zawsze miski są składane na silikon. Użyłem właśnie tubki fabrycznego silikonu VW, i smarowałem bardzo cieniutko, tak jak trzeba, nie ma mowy o przytkaniu, ale trzeba ten silikon należycie położyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 16:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
KotSylwester napisał(a):
pitekantrop, czemu wlałeś na maks, a nie pomiędzy kreski?


No bo tak się zalewa olej po wymianie ? Co w tym dziwnego ? :zdziwko:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL