BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Klimatyzacja - Freon
PostNapisane: 4 maja 2008, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
Jak sprawdzic poziom freonu? Ostatnio zalaczylem klimatyzacje, bo bylo strasznie gorąco i nie wiem czemu, ale zimniejsze powietrze lecialo przy wylaczonej klimie. Zawsze jak wlaczalem klime czuc bylo taki specyficzny zapach, ktorego teraz nie czuc. Wydaje mi sie, ze moze byc to spowodowane mala iloscia freonu, ale nie wiem jak to sprawdzic.

Cytuj:
[e36] Klimatyzacja - Freon


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 7 maja 2008, 23:42 przez suchy06, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 11:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tylko i wylacznie w serwisie klimatyzacji...chyba ze masz sprzet /koncowki i manometry z przewodami/...sprawdz jeszcze bezpieczniki :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
aby sprawdzic ile masz freonu musisz go calkowicie spuscic dopiero wtedy bedzie wiadomo ile go jest. robilem u siebie ostatnio ten zabieg w servisie i na poczatku pokazuje jakie jest cisnienie (u mnie bylo niby ok) pozniej przez ok godzine opruznia uklad (u mnie brakowalo ok 1/3) i na koncu uzupelnia odpowiednia iloscia inne sposoby uzupelniania mogo skaczyc sie powstaniem nieszczelnosci a powstaja przewarznie w parowniku pod decha rozdzielcza. dodam ze zla ilosc czynnika moze doprowadzic do zniszczenia sprezarki nie mowiac o nieskutecznosci chlodzenia

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 19:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Sorry, ale freon to może kiedyś był w lodówkach.
W waszych samochodach jest gaz R134a.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 22:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
prawidlowo to sie nazywa czynnik chlodniczy.... :hyhy: 22hubert nie ze wszystkim masz racje :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
zbigniewst napisał(a):
prawidlowo to sie nazywa czynnik chlodniczy.... :hyhy: 22hubert nie ze wszystkim masz racje :P

oczywiscie masz racje - poszedlem na latwizne :hyhy:

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: MilanĂłwek
możesz też uruchomić auto włączyć klime i sprawdzić temerature rurki tej grubej(niskie ciśnienie) jeżeli jest lodowata to jest git, m/w tej samej temperatury jest parownik, jeśli jest tylko chłodna to już lipa musisz jechać dobić(chyba że wantylator od klimy nie działa wtedy też nie bedzie dobrego efektu), ale niech Ci sprawdzą dobrze skraplacz bo on najczęściej leci w E-36.

Co do tych uszkodzonych parowników pod dechą o których kolega wcześniej wspomniał to nie dajcie się naciągnąć!! jest to prawie nie spotykane, a jeśli już to to jakaś wada fabryczna albo baaaaaardzo duży grzyb.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 20:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
skraplacze leca nie tylko w e-36 ale we wszystkich samochodach....nasza kochana sol w zimie :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 90
Lokalizacja: warszawa radoœÌ
Witam panowie a ja mam pytanko gdzie w Warszawie ja z moją małą moge podjechać??? kto może mieć tamten gas do E-32 89r. bo jak opaliłem ostatnio to nić zimnego a na dworku było cieplutko, nawet sprawdzałem zaworki nacisnołem i nic nie syknoło uciekł chyba całkiem a jeszcze w styczniu był. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
Co do tych uszkodzonych parowników pod dechą o których kolega wcześniej wspomniał to nie dajcie się naciągnąć!! jest to prawie nie spotykane, a jeśli już to to jakaś wada fabryczna albo baaaaaardzo duży grzyb.....[/quote]

pisalem ze moze tam powstac nieszczelnosc przy innym niz servisowe uzupelnianie czynnika. koledze tak zalatwili parownik (to pod decha) uzupelniajac czynnik bezposrednio z butli. sam parownik jest w ukadzie niskocisnienipwym i z racji swojej budowy jest bardziej narazony na uszkodzenie w przypadku zlych (duzych) cisnien. pomijam fakt zwyklego zuzywania sie ukladu w ktorym to rzeczywiscie skraplacz jest nararzony na czynniki atmosferyczne najbardziej.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, 19:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
z tym parownikiem co piszesz jest cos nie tak...w butli nie ma wysokiego cisnienie....musial uszkodzic sie od czegos innego lub zgnil od starosci :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: MilanĂłwek
dokładnie. ja sprawdzając szczelność wpuszczam do układu 20-25 barów azotu i jeszcze jakoś żadnego parownika nie uszkodziłem :) napełnianie z butli też jest wskazane jeśli ma się o tym pojęcie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 21:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Magik8888 napisał(a):
dokładnie. ja sprawdzając szczelność wpuszczam do układu 20-25 barów azotu i jeszcze jakoś żadnego parownika nie uszkodziłem :) napełnianie z butli też jest wskazane jeśli ma się o tym pojęcie....

zgadza sie...tak sie robi :13:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam wszystkich czy może mi ktoś polecic dobry zakład,który specjalizuje się w ładowaniu czynnika do klimatyzacji i sprawdzeniu za rozsądna cenę w Poznaniu???
Nie działa mi klimatronic w e46 tzn wciskam przycisk śniegu na kokpicie i zawsze zadziałała klima i zaraz czułem chłód a od wczoraj nie ma żadnej róznicy-zupełnie tak jakbym nie miał klimy więc myślę,że to kwestia uzupełnienia czynnika.....Ile taka przyjemnośc może kosztować?Dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 16:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
chlod zniknal nagle? to stawialbym na co innego niestety...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: PoznaĂą
Tak chłód zniknął nagle jak ręką odjął.Co zatem jest przyczyną braku chłodzenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 00:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
u mojej mamci tak bylo jak sprezarka zdechla...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
mógłby ktoś napisać jak rozkładają się ceny uzupełniania czynnika i mniej więcej co ile 3eba go wymieniać :D ??

_________________
KieÂłbie we ÂŁbie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL