BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Odcięcie pompy paliwa
PostNapisane: 12 maja 2008, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
witam


jak w temacie jaki przelacznik uzyc ???czy to obojetne i gdzie go wpiac by odlaczac pome paliwa gdy jade na lpg pytam bo mozliwe ze zalatwilem pompe jezdzac na rezerwie


pozd


Ostatnio edytowano 15 maja 2008, 20:50 przez cool_wicia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: gdzie i jak zrobic odciecie pompy paliwa???
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
cool_wicia napisał(a):
witam


jak w temacie jaki przelacznik uzyc ???czy to obojetne i gdzie go wpiac by odlaczac pome paliwa gdy jade na lpg pytam bo mozliwe ze zalatwilem pompe jezdzac na rezerwie


pozd


pod tylnymi siedzeniami mozesz przeciac kable i wpiac wylacznik (probowalem zapalac silnik przy wyjetej kostce od tej pompki, samochod nie chcial zapalic. wiec wydaje mi sie ze tam wystarczy podlaczyc wylacznik).tez o czyms takim myslalem,ale wszyscy odradzaja bo podobniez wtryski maja sie przegrzac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
hmm... NIE ROBIĆ.

skąd taki pomysł? niektórzy mechanicy twierdzą, że to uchroni pompę paliwa przed zatarciem; że skoro jeździ się na LPG to po co ma pracować pompa itd.

Dlaczego ta pompa działa i nikt przy instalacji gazu jej nie odłącza? Ponieważ musi w tym czasie działać, nie tylko dlatego, że niektóre instalacje LPG przy najwyższych obrotach przechodzą na zasilanie benzyną czy na wypadek zgaśnięcia auta... ale paliwo krążące w układzie ma za zadanie chłodzić np. pompę i wtryskiwacze.

Normalnie ok. 10% paliwa trafia do silnika, a 90% wraca do baku, taki jest naturalny obieg i to właśnie ze względu na chłodzenie.

Jeżdżenie z włączoną pompą i poziomem ok. 20l paliwa w baku jest o wiele zdrowsze niż odłączanie jej całkowicie w czasie pracy LPG.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 23:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
a jak jezdze zpoziomem 2-6 litrow badz cos kolotego dlugo na rezwerwie to moze siasc???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
tak, 90% pomp tak traktowanych ma skrócony, mocno skrócony żywot.

koszt dolania 15 litrów to nie tak wiele, a przy okazji zawsze będzie rezerwa, jakby z instalacją LPG się coś stało.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 09:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
pamo Wysłany: Dzisiaj 0:32 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

tak, 90% pomp tak traktowanych ma skrócony, mocno skrócony żywot.

koszt dolania 15 litrów to nie tak wiele, a przy okazji zawsze będzie rezerwa, jakby z instalacją LPG się coś stało.


No właśnie Pamo ma rację.U jakiego gazownika nie byłem a zaznaczam że mam sekwencję zawsze słyszałem że lepiej żebym miał te przynajmniej 20 litrów paliwa w baku.Bo pompka cały czas pracuje.

Wiele osób się ciągle pyta o to samo.Naprawdę wlać te 20 litrów PB do baku i mieć problem z głowy.Silinik i tak potrzebuje na rozruch a i czasem lepiej przegonić auto na samej benzynie.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa/ Ke3n
Czytajac to, mozna zamontowac tam, badz przeciagnac do bagaznika ukryty wylacznik pompy paliwa, tak aby nikt nam naszej buni nie ukradl :))

Co Wy na to ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 16:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
thcrew napisał(a):
Czytajac to, mozna zamontowac tam, badz przeciagnac do bagaznika ukryty wylacznik pompy paliwa, tak aby nikt nam naszej buni nie ukradl :) )

Co Wy na to ?


i co dziennie otwierać bagaznik przed odpaleniem auta ? ;p

ale racja - wyłącznik o takiej funkcji można zamontować wszędzie pomiędzy samą fizyczną pompą paliwa, a silnikiem (przechodząc przez bezpieczniki i przekaźniki).

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa/ Ke3n
najlepiej zamontowac tak, zeby nikt inny nie znalazl... :)
ja i tak prawie zawsze siegam do bagaznika po antene CB :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
thcrew a można często stosuje się takie zabezpieczenie w postaci albo pstryczka albo przełącznika gdzieś w wiadomym tylko właścicielowi miejscu.Ale bagażnik to kiepski pomysł chyba. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
racja bagaznik kiepski pomysl ,i tak sprobuje to zrobic potrzebuje jakis specjalny przelacznik na wysokie natezenie odporny czy maly byle jaki sie spisze????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
nie może być bardzo mały, bo się spali i zostaniesz bez zapłonu ;p

do zwykłej instalacji samochodowej każdy sprzedawca w elektronicznym Ci coś da...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL