BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sportowe zawieszenie
PostNapisane: 16 maja 2008, 09:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Witam wszystkich.
Mam takie pytanko. Zakupiłem do mojej coupetki E46 oryginalne koła z M3 CSL, przód ( felga 8,5 cala, ET 44, opona 235/35/19) wszystko ok, a tył ( felga 9,5 cala ET27, opona 255/30/19) lekko czasami przytrze. Specjalną maszynką do rantów zrobiłem ranty z tyłu,ale nie chcę poszerzac błotników, aby nie trzeba lakierować auta.
Niestety, przy większych "bujnieciach" lekko czasami przytrze oponę. Potrzebowałbym Waszej porady, które kompletne zawieszenie sportowe będzie twardsze, aby ten problem zlikwidować. Mam teraz zawieszenie M technik (chyba jest na Bilsteinie B8), ale podejrzewam, że sztywniejsze np.komplet B12 Bilsteina rozwiąże mój problem. Auto ma już rozpórki przód i tył Wiechersa. Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
miałem podobny problem w swojej beci, poprostu wymieniłem felgi na te z mniejszym rantem, wczesniej w mojej coupe-cie siedziały alusy z 9" rantem i to była przesada na nasze drogi i oczywiście nikogo nie mogłem zabrać na tył samochodu. Po pewnym czasie tylnie opony były do wywalenia i zdarte nadkola. mam amorki z regulacją twardości, to troche pomogło ale myślałem ze sie w nim porzygam podczas jazdy,a i tyłek poszedł do góry strasznie to wyglądało, jedyne wyjście poszerzyc nadkola

_________________
BmW 3..2..5.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
W poniedziałek umieszczę zdjęcia. Opony to Goodyear Eagle F1 Assymetric założone fabrycznie nowe, na nowe felgi, więc się zobaczy.
A jakie masz ET? Bo u mnie jest ET 27, bo to oryginalne felgi z M3 CSL, zresztą też BBS, prawie identyczne z wygladu jak Twoje, tyle że bez napisów Motorsport, tylko wokół kapsla oznaczenia BMW i odrobinę inny rant.

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 11:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Mam porobione zdjęcia, ale nie wiem jak je wkleić, bo nie wyświetla mi sie dodaj załącznik :zalamany:

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 11:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Bart 328, PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 13:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Dzięki za pomoc :) i podpowiedź.

Oto kilka zdjęć zrobionych na szybko.

Tarcza z nacięciami, to koło przednie, bez tylne.
Wysokości opon takie jak na zdjęciach:
Zawieszenie M technik (przynajmniej tak podaje VIN)
Felgi oryginał BMW M3 CSL (nowe)
Opony Goodyear Eagle F1 Assymetric (nowe)
Przód 8,5 cala ET44 opona 235/35/19
Tył 9,5 cala ET27 opona 255/30/19
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jakie dobrać twardsze zawieszenie, aby na większych nierównościach nie przycierało tylnej opony? (dzieje się to sporadycznie i minimalnie przyciera)

_________________
Benzyna zamiast krwi


Ostatnio edytowano 20 czerwca 2008, 21:28 przez Bart 328, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 13:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
chyba niższy profil powinien z tyłu być ... i przód może niżej siedzieć odrobine ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 13:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Już poprawiłem pomyłkę.Tylne opony mają rozmiar 255/30/19, nie na 35 profil. :wstyd:
Jak zdecyduję się na jakieś zawieszenie, chetnie przód posadzę niżej.

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 08:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Ori M technik to jak Bilstein B6, bo zawiasy dla BMW robi Sachs oraz zamienniki Monroe, tak wiec jesli dasz B8 plus jakas dobra sprezyna napewno bedzie nizej i sztywniej, co z swojej strony moge polecic to zestawy cup Kit czyli dobrane juz w fabryce amorki i sprezyny, charakterystyke beda miec dobrana idealna do siebie, napisz jakie obnizenie Cie interesuje to cos pomozemy :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 00:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Santino napisał(a):
Ori M technik to jak Bilstein B6, bo zawiasy dla BMW robi Sachs oraz zamienniki Monroe, tak wiec jesli dasz B8 plus jakas dobra sprezyna napewno bedzie nizej i sztywniej, co z swojej strony moge polecic to zestawy cup Kit czyli dobrane juz w fabryce amorki i sprezyny, charakterystyke beda miec dobrana idealna do siebie, napisz jakie obnizenie Cie interesuje to cos pomozemy :)


Oryginalne zawieszenie M technik to jak Bilstein B8:

Obrazek

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 08:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Santino, dokładnie, chcę kupić tylko i wyłącznie zestaw cup Kit, aby był komplet: amorek i sprężyna już w fabryce spasowany.
Mam teraz zawieszenie M technik, ale wolałbym, aby przód siedział jeszcze niżej.Tyłu już nie mogę posadzić, aby więcej nie przycierało, ale przód chciałbym niżej, aby był fajny klin.
Generalnie chodzi mi o sztywniejsze zawieszenie od M technika, aby wyelminować te minimalne przycierki opony na nierówniościach.
Myślałem o komplecie Bilsteina B12 (w końcu musi być sztywniejszy od B8), bo później jest już tylko gwint Bilstein B14.
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki :) , jakie dobrać zawieszenie, aby wyelminować przycieranie opon z tyłu na nierównościach i to jest dla mnie priorytet, a dopiero później obniżenie mocniejsze od obniżenia M technika (który ma jak myślę -30/-20).
W każdym bądź razie, tył aby więcej nie przycierał, musi pozostać na tej wysokości, jaką ma teraz.
Czekam na sugestię od miłośników BMW , za jakiego ja sam się uważam :D

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
stones1, bylem pewny ze B6 to M tech ale widze ze sie miło zdziwilem :ok:
Bart 328, ja w swojej mam Mtecha i zamowilem ostatnio sprezyny Weitec -40/-30 (jeszcze nie doszly tak wiec narazie nie powiem jak sie jezdzi), Dzikus ma w swojej na amorkach od Mtecha springi Vogtlanda -50/-40, bedziesz mial ciezko znalezc jakis Kit do sowjej a to z ego wzgledu ze amorki mtecha sa porownywalne do tych w kicie i tylko obnizenie sie rozni i twardosc sprezyny, z ciekawosci wszedlem na ebaya i duzo kitow na taka adnotacje:
Weitec: - Bei Fahrzeugen mit BMW M-Technik kÜnnen keine Fahrwerke verwendet werden, nur Federnsätze.
Die angegebene Tieferlegungsrate reduziert sich dann um ca. 20mm.
Vogtland: Alle Coupes haben ab Werk eine M-Technik, kommt nochmals so viel tiefer.
H&R12: Bei Fahrzeugen mit werksseitiger Tieferlegung, z.B. BMW M-Technik, MB Sport-Line Fahrwerk, Audi-Sportfahrw. usw., wird nur eine geringere Tieferlegung erzielt, da diese Fahrzeuge schon "ab Werk" tiefer liegen.
Tak wiec wg mnie warto poszukac by bylo jakiegos zawiasu Koni z regulacja twardosci amorka, lub kupic same sprezyny ktore nie obniza za bardzo tylu ale beda sztywniejsze zeby Ci koła nie ocierały

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Spróbuję jeszcze popracować nad rantami, może usunąć tą masę pod nimi i całkowicie je podgiąć? Nie chcę za bardzo spawać i lakierwać boków auta.
Ewentualnie pozostaje mi w zasadzie kupno gwinta (czego się nie robi dla kochanego autka) i na regulacji wysokości zniwelować problem, a przód ładnie obnizyć.
Najprościej byłoby zmienić koła, ale CSL to legenda i chcę te koła zostawić.
Cóż, znowu czekają wydatki i kombinowanie, aby było wszystko ok:P

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 14:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Pó³noc
czy ktos kto ma m3 tez bedzie mial taki wlasnie problem?....czy w M-kach nadkola sa inaczej wyprofilowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 15:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
hsw007, M3 to inna bajka
poszukaj sobie fotek M3, danych, i zwróć uwagę że jest szersze i łatwiej wejdą takie 19"

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 21:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
ja mialem ten sam problem co Ty kupilem do swojej bawarki felgi 18/ 10 cali gumy zalozylem 265/30/18 wszystko super do czasu jak posadzilem samochod.
Rozwiazalem to w taki sposob ze kupilem zawieszenie gwintowane i zmienilem szerokosc gum na 245/30/18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL