BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wywala płyn - czy to napewno głowica?
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 00:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
witam .
postów natemat problemów z chłodzeniem w buni wprost trudno zliczyć ale szukam jednoznacznej odpowiedzi na mój problem, mianowicie .
od jakiegoś czasu powiedzmy miesiąca powoli zaczynało mi wywalać płyn przez korek po ostrzejszej jeżdzie, od tygodnia sadzi mi przez niego nawet jak spokojnie jeżdze przewody twarde jak kamień - za twarde, ciągle mi się zapowietrza, w górnym przewodzie to cały czas właściwie jest powietrze, i nie wien co jest od kilku dni nie mam ogrzewania - jak go odpowietrze to grzeje aż miło ale przejadę pięć kilometrów i już leci zimne, że wywala płyn to myślałem na początku że termostat bo dolny przewód to jak nie jeżdzić to tylko co najwyżej ciepły ale się nie przegrzewa , wskazówka zawsze wzorowo w pionie i ani drgnie widać tak ma być w końcu upałów jeszcze nie ma, ale co z wywalaniem płynu - głowica? jak to sprawdzić.mogę wymienić uszczelkę ale czy to potrzebne i czy pomoże, w zbiorniczku płyn nie pachnie olejem ani nie ma żadnych przebarwień olej też poziom ok i żadnych osadów, więc zasadnicze pytanie jak to sprawdzić czy to na pewno uszczelka a jak nie to co innego może być
jeżeli komuś nie pasuje ten temat prosze go usunąć bo wiem że wiele podobnych już było ale jeżeli ktoś ma wiedze to też prosze o pomoc

Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADAMI
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia następnym razem.


..::CZARNY::..


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2008, 11:52 przez Jasomit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 03:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
jesli glowica to nie zawsze ale w plynie powinny byc tluste plamy, powinnno tez byc czuc spaliny albo cos w podobie z e zbornika plynu wyruwnawczego. Jak z olejem? ubywa czy przybywa? Mozliwe tez jest ze masz zle odpowietrzony uklad bo to jest tez bardzo prawdopodobne. Sprawdz tez czy z rury wydechowej nie czuc plynem chlodniczym. Jak juz to wszystko ogarniesz to odpisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 04:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
sprawdz jeszcze Visco, miałem kiedys podobny problem, zapowietrzał się i walił płynem z pod korka, też obawiałem sie najgorszego, a okazało się że to visco padnięte!

skalar997 napisał(a):
wskazówka zawsze wzorowo w pionie i ani drgnie


jak masz układ zapowietrzony, to można się zdziwić ! u mnie też była w pionie, bo układ był zapowietrzony, aż pewnego dnia byłem w szoku, jak się zagotowała :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 08:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 104
Lokalizacja: Lipówki
Moje BMW: e46 2.0i
Kod silnika: M52
Ja tez miałem podobnie,jak wyłączyłem silnik wywalało mi płyn przez korek. (ale mialem ogrzewanie, reszta ok)
wymieniłem wiscoze i było ok.
Sprawdź ja - rozgrzej silnik, zgaś i zobacz jak sie kreci wiatrak, jak bardzo lekko to na 90% wisco.

_________________
Moje e61


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 09:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
a więc tak , nie widać śladów oleju w płynie ani płynu w oleju, visco ok jak ciepły silnik to obraca się z dużym oporem, a czy jest zapowietrzony? - tak i to cały czas. pobawie się odpowietrze go, i wszystko niby ok, przejadę ,jak dam więcej gazu to i z 5km i już brak ogrzewania, i górny przewód cały powietrza ale skąd ono się bierze w układzie, i zbiorniczek znowu zarzygany. ktoś tu się wypowiadał że są testy na obecność spalin w płynie, coto jest dokładnie i to można zrobić u każdego mechanika może ktoś wie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 09:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 40
Posty: 3
Lokalizacja: Krosnowice
Moje BMW: E-46 sedan
Kod silnika: M57
Nie chcę Cię wprowadzić w błąd ale kiedyś usuwałem identyczną usterke w 12-sto cylindrowej 7-mce objawy identyczne jak u Ciebie weże twarde jak kamień aż zaczeły pekać brak ogrzewania po około 10 kilometrach po odpowietrzeniu. Przyczyna niesprawna pompa wody. zasłabo pompowała. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy robiłem to dwa lata temu koledze i do tej pory nic sie nie dzieje. A i temperatura też nie skakała tylko stała w miejscu tak samo jak u Ciebie. A jeśli miała by to być uszczelka to miałbyś problemy z odpaleniem rano i gdy auto byłoby rozgrzane ponieważ jesli ciśnienie z cylindrów dostaje sie do ukladu chłodzenia to po zgaszeniu silnika płyn dostawał by sie do cylindrów.

_________________
Są dobre samochody, są super samochody i jest BMW!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Również radzę sprawdzić pompę wody, pewnie łopatek nie ma i dlatego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 11:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ja tez obstawiam na pompe :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 11:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
pompa wodna? ciekawe może i to być przyczyną, w zasadzie jak jeszcze wszystko było w miarę ok to słabiej grzał na niskich obrotach ( ogrzewanie kabiny) ale z drugiej strony jak odkrence korek w zbiorniczku to z przewodu przelewowego z chłodnicy leci śmiały strumień a jak dodam gazu to aż tryska na zewnątrz, no ale chyba sprawna pompa to podstawa a że idzie długi weekend to ją sprawdze. i znowu pytanie czy dużo z tym roboty, bywają jakieś problemy z demontażem, i jakby się okazała ok to czy prócz oczywiście uszczelek coś tam warto sprawdzić ?
i jeszcze z gowicą, jeżeli by była wydmuchana uszczelka to faktycznie po dłuższym postoju powinien tą samą drogą dostawać się płyn do komory spalania a jak by był zawilgocony to na któryś gar powinien z opóżnieniem odpalać a pali na dotyk i odrazu na wszystkie równo.
i jeszcze z tą pompą ma może ktoś link z opisem jej demontażu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: trĂłjmiasto
sprawdz jeszcze ten wężyk od powrotu poprostu odkrec od chłodnicy i dmuchnij w niego jak nie będzie stawiało oporów to ok byc może że ten wężyk jest troche przypchany ja miałem to w mojim tds ie był strumien ale zasłaby sprawdz sobie i daj znac i odkrec korek od zbiorniczka wyrównawczego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: lubuskie
I co tam wyszło z tym wywalaniem płynu??? temat sie urwał a ja jestem bardzo ciekawy finału - mam podobny problem :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
witam po przerwie, wybaczcie że nie pisałem ale potrzebowałem czasu
do rzeczy czy jak wywala płyn to bijąca kompresja ? głowica, uszczelka?
może i tak a nawet pewnie i tak ale akurat mi chyba tego się dało uniknąć poszedłem za radą i przedmuchałem korek na zbiorniczku wyrównawczym, mocno dokręciłem i jest ok. suchutko wszędzie a juz trochę przejechałem, wiec jestem pełen optymizmu
oby i w waszych buniach to zawsze tak się kończyło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL