BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Silnik - nadmierne zużycie oleju
PostNapisane: 19 maja 2008, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: LeÂżajsk
Witam!

To mój pierwszy post:)

Sprowadziłem BMW 320i z 99r. z przebiegiem 130tys.
Wszystko jest w porządku poza tym, że auto żre strasznie duzo oleju. Sprzedawca mówił mi, że to przez popychacze czy tam uszczelniacze i jest to koszt około tysiąca złotych. Po przyjezdzie do domu pojechałem do warsztatu. W warsztacie powiedzieli mi, że to mogą być pierścienie i koszt naprawy oscyluje wokół 5tys. Jeden z mechaników powiedział żebym zalał olej tak zeby było na bagnecie prawie max i kazał pojezdzic. Po jakiś 100km zaczeła sie pojawiać żółta kontrolka oleju. Auto ogólnie strasznie sie zbiera, jakby straciło moc. A w dodatku z rury dymi. Pojechałem do innego warsztatu. Tam sprawdzili mi kompresje,która wyszła dobrze. Auto nie dymi na wolnych obrotach tylko jak gazuje. Tam też powiedzieli mi że to raczej pierścienie. Nie wiem co może być przyczyną. Prosiłbym o jakieś porady... Z góry dziękuje:)


Cytuj:
strasznie wyciekający olej...:(
Proszę o pomoc

Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 22 maja 2008, 21:03 przez sfierszcz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 19:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam w Twoim pytaniu są pewne sprzeczności ,auto bierze olej albo przez pierscieni albo przez popychacze a więc zawory mechanicy powinni wiedzieć jak przeprowadza się próbę olejową aby wykluczyć jedną z tych rzeczy i od tego trzeba zacząć pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 07:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: LeÂżajsk
Nie wiem co będzie sie bardziej opłacało. Bo powiedzieli mi ze jak to pierścienie to trzeba zrobic generalny remont silnika. Czy lepszym wyjsciem będzie swap?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 08:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Generalny remont czeka każdego...
taki urok jazdy autem :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
chyba że kupujesz je na pół roku a potem zmiana...
A jak nie to remontuj... będziesz miał chociaż pewność że z silnikiem jest spokój ;) ;) ;)
Kuzyn robił remont i okazało się że ma głowicę pękniętą....
w 1500zł się zmieścił :] :]
Mnie też to czeka... bynajmniej wymiana uszczelki pod głowicą :niepewny: :niepewny: :niepewny:

A widzę że masz silnik 2 litry to po co SWAP?? Jest jedno pewne że SWAP będzie więcej Cię kosztował!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 09:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
sfierszcz napisał(a):
Sprowadziłem BMW 320i z 99r. z przebiegiem 130tys.


i

sfierszcz napisał(a):
Wszystko jest w porządku poza tym, że auto żre strasznie duzo oleju.


taa .. napewno ... wierzcie sobie dalej w przebiegi w 10-letnich autach rzedu 130.000km ..

poprostu sprzedawca zrobil cie w ^%$@#^%$ - moja rada ? poszukaj niezajechanego silnika 2.8 ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
kiloff, ma racje ten silnik żeby sie tak zachwywał jak Twój musi mieć przebieg rzędu 500.000km ... najlepiej szukaj jakiegoś 2.8 i przekładaj ... koszty będą porównwalne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 10:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
piszesz ze cisnienie masz ok. to jak by byly pierscienie to bys nie mial prawidlowego cisnienia...ja bym wymienil uszczelniacze zaworow i ewentualnie pierscienie... :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 18:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam jeżeli Kolega jest pewien pomiaru ciśnienia w cylindrach to wszystko wskazuje na to że silnik bieże olej zaworami oczywiście twierdzenie sprzedającego że to tylko uszczelniacze jest nie prawdziwa oznacza to że powstały już luzy między prowadnicami a trzonkami zaworowymi wymiana uszczelniaczy pomoże ale na niezbyt długą metę i problem z pewnością powróci silnik z pewnością ma przejechane więcej niż 130tys. i mogą odezwać się też inne rzeczy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL