BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] stary akumulator ma coś do wolnych obrotów
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 14:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Pokrótce wyjaśnię o co mi biega,autko pali od sztycha zimne i ciepłe bez różnicy i jak jadę bez światełek włączonych gdy puszcę nogę z gazu to wszystko ok obrotomierz wolne obroty ok ale gdy jadę na światłach i wyrzucę na luz to wskazówka obrotomierza spadnie na kreskę tą pomiędzy 0 a 1000 i dopiero się podniesie. Akumulator ma 6 lat i próbowałem go doładowac ale nic z tego ładowałby się i tydzień i dłużej ale bunia ładnie zapala bez zająknięcia, na kompie już byłem 2 razy i nic żadnych błedów wszystko super.Co może byc czy może byc to wina tego akumulatora ? Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Luton
miałem ten sam problem i na poczatku wymieniłem akumulator,ale to nie było to,przeczytałem na forum że to prawdopodobnie silniczek krokowy,no to wymieniłem i teraz jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
też tak myślałem że krokowy ale wyczyściłem go i normalnie silniczek równiutko chodzi nic nie faluje tylko ma te spatki obrotów na światłach, a krokowy jak jest nie ok to powinien wyjśc na kompie jako błąd a nic nie wyszło ? Ale dzięki może i racja.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 18:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli bez świateł jest OK a na światłach kicha to znaczy że problem jest w elektryce jesli akumulator masz już słabiutki to alternator po włą czeniu świateł pcha dużo prądu a tym samym mocno obciąża silnik przy wyższych obrotach tego nie czujesz ale przy puszczeniu na luz silnik przysiada i stąd to wachnięcie obrotów podmień od kogoś sprawny akumulator i zobaczysz różnicę-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: ToruĂą
Sprawdz tez regulator napiecia :)

_________________
Witam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 10:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Sprawdź napięcie ładowania, jeśli masz mniej niż ~13,6 V to regulator napięcia do wymiany.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 11:28 
a nie świeci Ci się ładowanie?

po mojemu żaden regulator, ani szczotki w takim razie, jak się nie świeci i aku do wymiany. Na wyższych obrotach idzie prąd od alternatora i jest okay. Na niższych próbuje pobrać z aku, który jest denat, bo jak wiadomo, ładowanie na jałowym nie jest imponujące. Sam piszesz, że Twój aku ładowałby się milion lat, więc alternator też go nie może podładować.

Wg. mnie powinieneś wymienić akumulator i tak i tak. 6 lat to bardzo dużo dla niego, no i zależy też jak był traktowany w zimę. Na pewno wyrzucone w błoto pieniądze to nie będą.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 16:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Dzięki wielkie panowie też mam takie zdanie akum do wymiany,zobaczę po wymianie,a za wypowiedzi w dodatku mądre stawiam wszystkim pomógł.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 16:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
A jeszcze dodam że ładowanie sprawdzali i na włączonych światłach było tylko minimalnie niższe napięcie ale powiedzieli że jest ok.A akum jest rzeczywiście już kiepski bo ładowałby się tydzień i nic nie schodzi napięcie ładowania na prostowniku tylko dziwi mnie że bunia tak fajnie pali bez jakiś problemów. Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL