BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wisko - czy sprawne ?
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: ChrzanĂłw
Więc tak jak sprawdzic czy mam sprawne wisko??
Mam nastepujacy problem,podczas uruchomienia samochodu wisko chodzi normalnie a wraz z zwiekszaniem obrotów silnika zaczyna pobierac coraz wiecej powietrza czyli zwiekszaja sie takze obroty wiatraka który jest osadzoy na owym wisko.Temperatura jest jednostajna w pionie.Jedni mówią ze mam dobre wisko a drudzy ze jest zespawane czy cos w tym stylu.Proszę o pomoc i rady co zrobic!!!

opiszcie dokładnie jak sprawdzic wisko
jak powinno chodzic na poszczególnych obrotach
czy powinno zabierac tyle powietzra
konsekwencje jady na akim wisko

zapomniałem dodac mam e36 1.6cm3 rocznik 1995

Cytuj:
[E36] Wisko pomocy!!!


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 22:54 przez bajeczny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ight=wisko mysle ze to rozwiarze Twoje wszelkie watpliwosci :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: ChrzanĂłw
prosilbym jednak o dokładniejszy opis na polski czyli co tak powinienem miec czy nie??czy jest zespawane czy nie??czy cos sie stanie jak tak bede jezdził?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:35 
przede wszystkim sprawdź, czy jak obroty spadają na wolne, czy wisco zaczyna więcej powietrza pobierać. przy dodawaniu gazu jak więcej powietrza dmucha to jeszcze nic nie oznacza, bo tak może być, ale nie koniecznie.

bajeczny napisał(a):
czy cos sie stanie jak tak bede jezdził?


jeśli visco będzie Ci cały czas chodziło, dłużej będziesz grzał silnik, zwłaszcza w zimę. gdy za mało, istnieje niebezpieczeństwo, że przegrzejesz silnik. gdy jednak wskazówka cieczy chłodzącej jest w pionie, nie musisz się niczym martwić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: ChrzanĂłw
mi jak obroty spadaja to spada takze pobór powietrza a pozatym dość szumi przy pobieraniu powietrza niektórzy w warsztatach mysla ze mam turbine.w zimie musze przejechac z 4 km zanim sie nagrzeje pozaym w lecie wskazówka cały czas w pionie.Czy mam problemy do zmartwien???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:57 
ale jak spadają to ok, ale czy na jałowym jest więcej nieco?

w zimę 4km, to tak okay... po mojemu nie masz się czym przejmować :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 01:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Jeżeli silnik jest nagrzany i wskazówka pokazuje pion to ok,
jeśli wskazówka przekracza pion ale sie do niego po chwili wraca, to znaczy że wisco jest sprawne.
Jeśli nie wraca tylko idzie dalej w strone czerwonego pola to wisco jest do wymiany.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 06:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Moim zdaniem nie masz się czym przejmować. Skoro wskazówka stoi w pionie to znaczy, że visco Ci się zasprzęgla i należycie chłodzi silnik. Jakbyś miał "zespawane" visco to silnik by Ci się nie dogrzewał. To samo, jeśli byś miał zatarte łożysko (tak jak to u mnie było - wskazówka kilka mm na lewo od pionu).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 18:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego Bajeczny-możesz się tylko cieszyć że Visko tak pracuje gdyby było zespawane to na wyłączonym silniku nie przekręciłbyś go palcem a u ciebie napewno się da -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2008, 10:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
koledzy jak szybko nagrzewa wam sie teraz jak jest cieplo m50 b20 i mam takie pytanie, piszecie ze jak jest zespawane visko to dluzej sie nagrzewa, dlaczego, jezeli dobrze rozumiem to wentylator ktory jest na visko to chlodzi ciecz w chlodnicy a ciecz w chlodnicy zaczyna krazyc dopiero po otwarciu termostatu ktory to otwiera dopiero po zagrzaniu silnika ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL