BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325tds Silnik - jaki olej ?
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 23
Lokalizacja: Sosnowiec / Pyskowice
Moje BMW: 318 TDS
Kod silnika: M41
Witam jaki mam kupić olej do mojego TDS-a silnik 1.8 140 tyś przebiegu 96r.

Poprzedni własciciel zalał go Mineralnym Lotosem 15W40 ale mi się coś wydaje że powinien być 10W40.

Ponadto zapalił mi się napis INSPEKCJA i zegareczek koło niego , czy to świadczy o terminie wymiany płynu hamulcowego ?


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 23:49 przez XTROnETS, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 37
Lokalizacja: Radomsko
Moje BMW: e34 tdsA
Kod silnika: m51b25
Ja swojego Tds-a mam zalanym Elf Exelium LDX 5w40 i nie bierze nic oleju od wymiany do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 07:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Ojciec do tds leje jakiegoś Mobila 10w40 i jest wszystko OK. Nie bierze oleju. Przebieg około 270 000 km. Ja bym na Twoim miejscu zalał półsyntetyk. Na syntetyk bałbym się przejść z uwagi, iż poprzedni właściciel zalał mineralnym. Długo on na tym mineralnym jeździł?

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2008, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 23
Lokalizacja: Sosnowiec / Pyskowice
Moje BMW: 318 TDS
Kod silnika: M41
Nie mam pojęcia jak długo, mogłem zdiagnozować tylko ostatnią wymianę jaką robił koleś od którego kupiłem.
Czyli reasumując zalewać pól systetykiem 10w/40 i obserwować objawy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2008, 16:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
jak dłużej bedziesz jeżdził na mineralnym to zakatujesz hydraulike ! wlej jak najszybciej pół syntetyka (osobiście w 2.5 td mam pół syntetyk castrola) i skasuj inspekcje która ci sie świeci na forum masz obszerną instrukcje jak to zrobic
ps. 140 tys w tds ? chyba na jedno koło ;)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Olej do TDS-a
PostNapisane: 5 czerwca 2008, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Kielce
XTROnETS napisał(a):
...zapalił mi się napis INSPEKCJA i zegareczek koło niego , czy to świadczy o terminie wymiany płynu hamulcowego ?

Zegareczek pojawia się regularnie co dwa lata i dotyczy właśnie wymiany płynu hamulcowego.

_________________
Obrazek
http://bmw-tds.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 23
Lokalizacja: Sosnowiec / Pyskowice
Moje BMW: 318 TDS
Kod silnika: M41
Ok panowie wlałem dzisiaj pól systetyk 10w/40 Mobil 1 S type.co mnie troche zdziwiło wlazło 6 litrów oleju , czyli 2 flaszki musiałem kupic.
Silnik jakoś zaczął lepiej pracować zrobiło się trochę ciszej , wcześniej słyszałem nieregularne stuki "szklanki ?" dochodzące z silnika teraz praktycznie nic nie wali.

Koszt zabawy w Sosnowcu: 290 zeta.

Co do przebiegu też nie wieżyłem ale mam to udokumentowane w papierach samochód pochodzi z francji. Zresztą po jego stanie podwozia nadal optuje za tym że jednak przejechał tylko 140 tysi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 07:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Polska
TdS przy 140tys powinien chodzic na syntetyku i nawet nie myslec o innym. A ten minerel zostal wlany z jakiegos powodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL