BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Czy to spalanie stukowe
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
Próbuję dowiedzieć się czym się objawia spalanie stukowe i jak sie ma do czujnika spalania stukowego.

Problem z moim silnikiem jest taki, że jak wleje PB95 (nie ma znaczenia stacja) to przy obciążeniach na niskich obrotach np jazda po ostrzejszą górkę na II, pojawia się seryjne stukanie. Po zalaniu 98 jest cicho. Czy to jest spalanie stukowe i jeżeli sie pojawia to czy oznacza niesprawny czujnik spalania stukowego i czy w ogóle w moim motorku M50 2.0 91' bez Vanosa (e34) taki występuje i ew jak to sprawdzić czy jest ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 13:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
W twojim silniku jest czujnik spalania stukowego,znajduje się pod kolektorem dolotowym jest przymocowany do bloku silnika.
Czujnik ten daje sygnał do kompa gdy wykryje spalanie detonacyjne aby opóżnił zapłon.Być może jest uszkodzony.Ale mogą być inne usterki układu zapłonowego lub zasilania.Podjedz na diagnostykę komputerową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
andrzej3510 napisał(a):
W twojim silniku jest czujnik spalania stukowego,znajduje się pod kolektorem dolotowym jest przymocowany do bloku silnika.
Czujnik ten daje sygnał do kompa gdy wykryje spalanie detonacyjne aby opóżnił zapłon.Być może jest uszkodzony.Ale mogą być inne usterki układu zapłonowego lub zasilania.Podjedz na diagnostykę komputerową.


Dzięki, w końcu ktoś mi pomógł ze stwierdzeniem jego obecności. Na komputerze zawsze wszystko jest ok.
Czy mozliwe jest aby powodem spalania stukowego była zbyt uboga mieszanka=lewe powietrze. Mam problem z wolnymi obr, trochę drgawek silnik dostaje i próbuje to jakoś wszystko powiązać żeby znaleźć przyczynę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 16:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Oczywiście jeżeli silnik dostaje ubogą mieszankę to powstają sprzyjające warunki do spalania detonacyjnego.Ale nie stabilne wolne mogą być spowodowane silnikiem krokowym.Sprawdz wszystkie przewody na dolocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Spalanie stukowe nie jest powodowane ubogą mieszanką.

Zależy ono od wysokiego cisnienia w cylindrze, czyli od obciążenia silnika. Poza tym, aby detonacja mogła się odbyć potrzebny jest na to stosunkowo duży czas. A kiedy jest tego czasu wystarczająco? Wtedy, kiedy tłoki poruszają się powoli -> niska prędkość obrotowa.

Dlatego też warunki, które opisałeś są najbardziej sprzyjającymi dla tego zjawiska.

Oczywiście nie trudno można odgadnąć, że przy dużym obciążeniu układ sterujący podaje do cylindrów dużo paliwa, więc mieszanka jest wtedy bogata.

Jeśli podczas postoju na biegu jałowym silnik pracuje nierówno to może to być zupełnie niezależne od spalania stukowego. Małe są szanse na to, że wadliwy czujnik spalania stukowego wysyła do układu sterującego takie informacje, że zmieniły się ustawienia dla biegu jałowego (jest od tego osobny czujnik).

Dobry mechanik powinien być w stanie sprawdzić obydwa czujniki oraz silnik krokowy.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2008, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
Dzięki za wyjąsnienia. Niestety z tymi nierównymi obrotami walki sa u mnie od dawna sprawdzane i podmieniane było prawie wszystko co się da.

Co do spalania stukowego to mnie to trochę niepokoi bo wychodzi na to że musze jeździć na 98 aby go nie było. Oznacza to pewnie że silnik juz nie jest "pierwszej świerzości".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 17:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
pamo napisał(a):
Spalanie stukowe nie jest powodowane ubogą mieszanką


Bezpośrednio nie jest,ale może sie do tego przyczyniać

pamo napisał(a):
Jeśli podczas postoju na biegu jałowym silnik pracuje nierówno to może to być zupełnie niezależne od spalania stukowego. Małe są szanse na to, że wadliwy czujnik spalania stukowego wysyła do układu sterującego takie informacje, że zmieniły się ustawienia dla biegu jałowego (jest od tego osobny czujnik).


pamo, przeczytaj uważnie moje 2 posty.

Czujnik spalania detonacyjnego nie może wysyłać na biegu jałowym sygnałow ponieważ takie spalanie wtedy nie może wystąpić :D

Spalanie stukowe(detonacyjne)występuje zawsze pod obciążeniem i na gorącym silniku,a jak wiadomo uboga mieszanka podnosi temperature w cylindrach co może przyczyniać się do takiego spalania.
A głównymi powodami jak wiadomo są zbyt wczesny zapłon,zbyt niska liczba oktanowa,zbyt wysoki stopień sprężania.

Zorka5, sprawdz czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 17:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
po 1 - myslalem, ze stopien sprezania w silniku sie nie zmiania...

nie wiem tez jak uboga mieszanka moze sie przyczyniac do czegos, co jest powodowane zbyt bogata mieszanka...

widze tez, ze nie zbyt dobrze sa odczytywane moje posty, wiec koncze...

...powodzenia w walce ze spalaniem stukowym (za pomoca wzbogacania dawki ;p)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 17:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
pamo napisał(a):
po 1 - myslalem, ze stopien sprezania w silniku sie nie zmiania...


A obniżenie głowicy to co :hyhy: nie zmienienie stopnia sprężania

O mieszankę chodziło mi w tym sensie że kolega ma być może nieszczelny dolot co może powodować zubożenie mieszanki

Nikt tu nie ma Ci nic do zarzucenia,każdy może pisać to co myśli(prawie wszystko) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
andrzej3510 napisał(a):

Czujnik spalania detonacyjnego nie może wysyłać na biegu jałowym sygnałow ponieważ takie spalanie wtedy nie może wystąpić :D

Spalanie stukowe(detonacyjne)występuje zawsze pod obciążeniem i na gorącym silniku,a jak wiadomo uboga mieszanka podnosi temperature w cylindrach co może przyczyniać się do takiego spalania.
A głównymi powodami jak wiadomo są zbyt wczesny zapłon,zbyt niska liczba oktanowa,zbyt wysoki stopień sprężania.

Zorka5, sprawdz czujnik położenia wałka rozrządu.


Zakładając że czujnik jest uszkodzony to chyba może wysyłac błędne sygnały również na biegu jałowym? Pewnie najlepiej go odłaczyć i sprawdzić. Zaglądałem pod kolektor zaraz za obudową filtru oleju są dwie wtyczki, czyli nie trzeba gęboko sięgać. Jak rozumiem któraś z nich to ten czujnik? Z kolei jakby wysłał zawsze błedne sygnały to na 95 okt. silnik chodził by bez stuków.

Czujnik wałka była sprawdzany. Tak naprawdę żeby go jednak sprawidzić trzeba wymienić na nowy a to impreza koło 200 zł.

Z innej beczki, czy zamknięta przepustnica musi być w 100% szczelna? bo ta moja jak zdjąłem przewód doprowadzający powietrze to ma niezłe ssanie, silnika nie da się odpalić ze zdjętym przewodem do przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 17:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Zorka5 napisał(a):
czy zamknięta przepustnica musi być w 100% szczelna

nie może być bo przecież silnik (np. na biegu jałowym) pracując musi dostać powietrze

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 20:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Można powiedzieć że powinna być na 100% szczelna.
Na biegu jałowym dawką powietrza steruje silnik krokowy który ma przewód poprowadzony z przed przepustnicy.

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2008, 07:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
powerbmw napisał(a):
Zorka5 napisał(a):
czy zamknięta przepustnica musi być w 100% szczelna

nie może być bo przecież silnik (np. na biegu jałowym) pracując musi dostać powietrze


To jak to w końcu jest ? Czy wystarczy to powietrze, które dostaje przez krokowy czy jeszcze dodatkowo przez przepustnice coś musi lecieć ?

W sumie to chyba sama konstrukcja przepustnicy wyklucza aby była ona na 100% szczelna po zamknięciu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL