BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] uszkodzona sonda lambda - ciekawostka
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
Przed wymiana lambdy mialem dziwne szarpania i nierowne obroty na jalowym. Wymienilem swiece ale dalej bylo cos w rodzaju 'wypadania taktu'. Po wymianie lambdy wypadanie zniknelo - odpukac w niemalowane zeby nie pojawilo sie znowu ;)

Druga rzecz, przed wymiana czasem silnik poteznie sie zamulal slabo zbieral sie z niskich obrotow i bardziej buczal niz przyspieszal. Po wymianie przez kilkaset km bylo zauwazalnie lepiej jednak ostatnio znowu sie zmulil :niepewny:
Bylem pewien, ze zamulaly go bledy z lambdy i zbyt bogata mieszanka ale teraz to juz zglupialem. Do sprawdzenia w zasadzie zostal przeplywomierz, moglby ktos opisac co sie dzieje jak to to szwankuje? :niepewny:

z gory dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 15:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
a jaka lambde zalozyles?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
o taka:
http://allegro.pl/item381197595_sonda_l ... d_s_s.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
sprawdzz lepiej ten przepływomierz.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 12:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
U mnie przy padniętej przepływce zamulało właśnie. Fakt, że to zupełnie inne silniki, ale zasada działania Motronica podobna ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
bylbym bardzo wdzieczny za informacje o przeplywce - jak to w domowych warunkach jakos zdiagnozowac i ewentualnie co mozna z tym dalej zrobic. mam m43 1.6
gdzies czytalem, ze mozna probowac to jakos czyscic... :niepewny:

co do zamulania, tak mi sie cos widzi ze to moze miec zwiazek z przeplywka bo silnik wtedy bardziej buczy jakby cos mieszanka byla nie bardzo :niepewny:

ps. lambda byla wypalona bo mialem bledy 200 i 201 bodajze - przekroczony min i brak odbioru ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 16:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Drogi kolego u mnie identycznie oprócz lambdy sprawdzałem na forach nissana na turbokillersach i podobno może być że się pierścienie popaliły. Mam nadzieję że u Ciebie to nie to ale u mnie chyba tak bo śmierdzi paliwem w kabinie a wszystkie przewody zostały sprawdzone. Odłącz przepływkę i pojeździj zobacz jak się będzie auto zachowywać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 06:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
JCVD, to ze smierdzi paliwem jest objawa popalonych pierscieni? moze sonda poraz kolejny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 07:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Poznan
JCVD napisał(a):
Drogi kolego u mnie identycznie oprócz lambdy sprawdzałem na forach nissana na turbokillersach i podobno może być że się pierścienie popaliły. Mam nadzieję że u Ciebie to nie to ale u mnie chyba tak bo śmierdzi paliwem w kabinie a wszystkie przewody zostały sprawdzone. Odłącz przepływkę i pojeździj zobacz jak się będzie auto zachowywać.



witam se wiesz co u mnie też smierdzi paliwem w kabinie co to moze byc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 08:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
JCVD napisał(a):
Odłącz przepływkę i pojeździj zobacz jak się będzie auto zachowywać.


Jak się odłączy przepływke, to silnik powinien zgasnąć (o ile komputer zczytuje informacje ze sprawnej przepływki)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 12:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Powinna zmienić się praca silnika. Może zgasnąć ale równie dobrze wystarczy ze zachwieją się obroty.

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
przeplywke mozna w jakis posob probowac reanimowac czy tylko kupno nowej? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 13:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Niektórzy czyścili izopropanolem bezdotykowo i podobno dawało to jakieś efekty ale średnio w to wierzę.
Najlepiej kupić używkę sprawną.

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 15:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
mozna czyscic przeplywke a nawet trzeba - uzywka nie da ci pewnosci, lepiej sprobowac wyczyscic. U mnie nie chcial sie programowac gaz bo byl problem z odczytem parametrow przeplywomierza, wyczyscilem przeplywke i programowanie gazu przebieglo idealnie - wiec pomoglo.

czysci sie ja tak:
- najprostrzy sposob - patyczek do uszu i baaardzo delikatnie czyscisz druciki, mozesz nasaczyc go jakims plynem do polaczen elektrycznych najlepiej (JA TAK ROBILEM I DZIALA)

- sposob prawidlowy - wykąpac te druciki w wodzie krolewskiej w celu zneutralizowania tlenkow platyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL