BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z M50B20 - z jałowego przytyka (link Youtube)
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 19:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Elo.

Jak auto pracuje na luzie i nacisnę mocno pedał gazu (lub przepustnicę) do silnik jakby się przytka chwilke... normalnie pracuje równo itp. itd. ale z jałowego się słabo wkręca. to samo na LPG i Pb.

Świece nowe
brak oleju na świecach

Filmik na youtubie:
http://www.youtube.com/watch?v=-6s3vaPwg94

Dobrze to widać w 21,27 i 34sek.

Nie sugerować się odgłosem pod koniec - wiatrak dotykał obudowy... :D


Ostatnio edytowano 8 czerwca 2008, 00:23 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 19:57 
temat oczyszczony z OT


następnym razem będą małe bonusy dla offtopujących, w tym osoby odpowiadające na inicjujące ot :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Skoro i na LPG i na PB to jest raczej coś z dolotem

Mówisz że świece nowe to raczej nie układ zapłonowy

raczej też nie żadna nieszczelność w dolocie bo objaw jest tylko na jałowym

Ja bym Zonka szukał w samej przepustnicy, może jakoś się przycina jak pracuje bez obciążenia na biegu jałowym, albo silniczek krokowy

hmmmm... nietypowe objawy

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 23:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
podczas jazdy tez sie tak dzieje ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 00:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Jak auto pracuje na luzie i nacisnę mocno pedał gazu (lub przepustnicę) do silnik jakby się przytka chwilke...


Cewka zapłonowa lub cewki dostają przebić przy dużym obciążeniu (gwałtowne dodanie gazu, kiedy to iskra jest największa)
Podobnie może się też dziać podczas jazdy, przy gwałtownym przyśpieszaniu, a nawet gorzej, gdyż dodatkowy czynnik jaki dochodzi to ruszanie/jazda.

Podmień cewki lub podmieniaj na dwie sprawne (może być i jedna sprawna, ale należy przyjąć ze przeskok iskry może się okazać na dwóch cewkach)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 14:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Nie otrzymywałem powiadomień o odpowiedzich, więc dopiero odpisuję.


Otóż, czy podczas jazdy? Przy ruszaniu tak, czyli raczej przy zmianie z postoju na jazdę.

Potem już nie. Jak jadę na biegu, mam nawet 1800obr i wcisnę to jedzie bez krztuszenia. ale jak dojezdżam do skrzyzowania... dwójka i wcisnięte sprzęgło bo za chwile zielone i puszczam sprzegło to tez czasem musze jakby chwilkę na półsprzegle...

Jak się toczę na bardzo niskich obrotach i chcę dodać gazu to chyba też - coś sobie przypominam.

Ale wydawało mi się że to koło dwumasowe. W sumie jak na jałowym sie depnie to też dwumas może (w teorii) jakoś przyblokować jak ma luzy - czy to błędna teoria?

Dwumas wykluczyłem, bo dokładnie tak samo ale mniej miałem w E34 520iA M50B20 ale tylko na gazie i dużo mniej - a to był automat więc nie ma dwumasowego koła chyba...


ANDREW E36,

chodzi leciutko, otwieram ją na filmiku palcem bez oporów, myślałem o krokowcu ale silnik nie faluje nawet w minimalnym stopniu.

robertbmw, cewki podmienie w środę a innego M50 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 14:12 
KotSylwester napisał(a):
Ale wydawało mi się że to koło dwumasowe. W sumie jak na jałowym sie depnie to też dwumas może (w teorii) jakoś przyblokować jak ma luzy - czy to błędna teoria?


Wydaje mi się, że błędna, bo jak koło zamachowe ma luzy, to czuć to nie tylko przy przytykaniu z jałowego, ale bardziej podobnie jak np. rozklekotany tylni most.

Tak bynajmniej gdzieś czytałem, że objawy są podobne.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
u mnie jest bardzo podobny objaw ale tylko na lpg. Z reszta sam kiedys ogladales.
Sprawdz sonde L czy pracuje w pelnym zakresie. Moja dzialala, miala zasilanie wysylala dane ale dane byly statyczne. Gazownik powiedzial mi ze jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna takiego zjawiska.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 12:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Podmieniałem wczoraj cewki z M50B25 - po dwie. Bez różnicy.

Wydaję mi się że objaw jest gorszy na PB niż na LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 18:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
a co ma do tego czujnik położenia wałka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 08:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Obrazek

z lewej cewka z M50B25, z prawej moja.

Może wszystkie zmienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL