BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Elektryczny wentylator chłodnicy. Rezystor.
PostNapisane: 17 maja 2008, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam

Spalił mi się rezystor wentylatora chłodnicy. W związku z tym wentylator nie pracował na pierwszym biegu. Załączał się dopiero drugi bieg wentylatora, przy przegarzaniu do 115 C.
Spiąłem kable na krótko i teraz zamiast pierwszego biegu od razu włącza sie drugi. Chciałbym przywrócić układ do pierwotnego stanu działania. Nie wiem natomiast jaki opór powinien mieć ten rezystor. W BMW ASO niestety nie mozna go dokupić, jest w komplecie z wentylatorem.

Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
Miałem taki sam problem w moim IS. Nie odpowiem Ci na Twoje pytanie natomiast u mnie załatwiłem sprawę w ten sposób, że w serwisie BMW w Warszawie wymienili mi ten rezystor, także obyło się bez wymiany całości. Koszt 100 zl rezystor + 100 zl naprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 17:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
musisz sprawdzic jaki jest rezystor...opornosc i moc /W/ a kupic mozesz kupic tu...http://www.tme.pl/katalog/index.phtml do e-39 to wiem jaki przychodzi :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
zbigniewst napisał(a):
musisz sprawdzic jaki jest rezystor...opornosc i moc


Problem w tym, że nie moge nigdzie znaleźć tych parametrów. A sam rezytor jest spalony i nie da się z niego odczytać już nic.

Na innym forum przeczytałem, że ktoś rozwiązał to przez zastosowanie dwóch rezytorów 1,2 [Om], 50 [W] spiętych równolegle. Daje to opór 0,6 [Om] i 100 [W]. Wydaje mi się że to za mały opór. Ale to tylko moja opinia.

Chciałbym wiedzieć jaki rezystor jest montowany oryginalnie. Wówczas, faktycznie, dokupiłbym coś tańszego niz oryginał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 09:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
za mala opornosc to nie jest...orginalna opornosc w e-39 to 0.5 oma....mozesz kupic z te strony co podalem...inna opornosc to tylko lekka roznica w obrotach...najwazniejsza jest moc bo jak bedzie za slaba to rezystor bedzie sie palil.....http://www.tme.pl/rezystor-drutowy-z-radiatorem-100w-0r47-5/arts/pl/a07/ax100wr_0r1.html

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Boo, jaki założyłeś w końcu ten opornik, bo mnie też czeka ten zabieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, 16:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
hehe
dzisiaj mialem to samo :D

ale ze jestem elektrykiem i moj ojciec tez ;) poradzilismy sobie z tym problemem

jesli chodzi o opor to jest ok 0.7 Ohm

napisze co sie stalo u mnie - na 90% u Was stalo sie to samo :D
otoz rezystor rezystorem jest to tak naprawde ok 15 cm drutu oporowego zwiniętego w rureczce. Najwazniejsze jest to ze szeregowo do tego drutu zastosowano zabezpieczenie termiczne. Nie wiem jak to sie nazywa ale po przekroczeniu okrslonej temp element wybucha i robi przerwe w obwodzie.

Ja poradziłem sobie w ten sposob ze wyciągnołem z tej rureczki wszystkie bebechy - niestety rureczke trzeba rozciąc ale to nic mozna zastosowac jakąkolwiek inną, i tam gdzie byl zastosowany ten element zapezpieczjący wystarczy go wyrzucic i polaczyc obwod bez niego :)


PS. bardzo wazne Nie wolno lutowac tych polaczen gdyz wysoka temp jaką wytwarza rezystor moze rozlutowac polaczenie, nalezy zacisnąc drut oporowy

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2008, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam.

Pare dni temu kupiłem 2 rezystory z radiatorami. Takie jak wskazał mi 'zbigniewst' Każdy: 1 [Om] i 50 [W]. Za jeden zapłaciłem 15 PLN w sklepie elektronicznym. Połącze je równolegle to otrzymam opór 0,5 [Om] i prąd 100 [W]. Jak się sprawdzi to dam znać.
Póki co, spiąłem na krótko i zamiast pierwszego biegu załącza sie od razu drugi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2008, 12:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
moze ci nie wyjsc....powinien byc 100W i 0.75 oma

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
Misiek miał racje.

Dobrze że przed naprawą zajrzałem na forum, bo odciąłbym to i montował rezystory... niepotrzebnie.

Faktycznie spalone było to zabezpieczenie termiczne. Przeciąłem te rurke w połowie, usunąłem to zabezpieczeni i połączyłem drut. Wsadziłem w podobną rurke i zamontowałem. Oporność tego układu ok. 0,7 [om].
Jak na razie działa.

PS. Wrzucę później zdjęcie, może sie komuś przyda.
A mysle że opór 0,5 [Om] który miałem byłby dobry. Wiatrak kręciłby się troche szybciej. Zbigniew, dlaczego uważasz że nie wyszłoby?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 11:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bo moc bys mial 100W a opornosc 2 Om
czy za 40zl warto sie bawic?

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
zbigniewst napisał(a):
bo moc bys mial 100W a opornosc 2 Om

Moc miałbym 100 [W] a oporność 0,5 [O]. Łącząc opory równolegle, moc się sumuje a opory dzielą. 1 / R = 1 / R1 + 1 / R2

Cytuj:
czy za 40zl warto sie bawic?

Kupiłem jakie były dostępne akurat, nie chciało mi się czekać. Faktycznie z jednym odpowiednim byłoby mniej zabawy. Przy okazji wyszło taniej :) A to nawet dobrze bo przecież ich nie zamontowałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam, jakby co to mam na sprzedaż taki rezystor 100w 0,5ohm nowy, nieużywany), kupiony w firmie tme za 76zł, puszcze taniej bo okazało się, że tylko styk w kostce mam zaśniedziały


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
Wspomniane wcześniej zdjęcie:

Obrazek

Odciąłem połowe rurki osłonowej, wyrzuciłem spalone zabezpieczenie termiczne i złączyłem druty jak widać. Całość wsadziłem do nowej rurki i zamontowałem z powrotem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 22:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
W e24 na chłodnicy klimy jest wiatrak i tam ten rezystor jest w ceramicznej obudowie... ale ona pękła na pół... byla tam jakas sprezynka... rano cyknę fotki i bede wdzieczny za pomoc bo chciałbym mu to złożyć na dniach :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 07:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Boo napisał(a):
Wspomniane wcześniej zdjęcie:

Obrazek

Odciąłem połowe rurki osłonowej, wyrzuciłem spalone zabezpieczenie termiczne i złączyłem druty jak widać. Całość wsadziłem do nowej rurki i zamontowałem z powrotem.


a gdzie masz radiator?
spali ci sie rezystor :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 22:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
KotSylwester

nie pisze gdzies na nim moc /W/ i opornosc?

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 07:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
zbigniewst, niestety nic :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 11:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
KotSylwester napisał(a):
zbigniewst, niestety nic :(


moze tu cos sprawdzisz...
http://www.bmw-sport.pl/posting.php?mode=quote&p=289857
a jak nie to metoda pruby....lub sprobuj zmiezyc omomierzem ten drut oporowy co pozostalo i wtedy cos sie dobierze :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL