BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 108  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
to chwilowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobra, dobra ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 22:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
rorafalki napisał(a):
dobra, dobra ;)


Ok przyznaję się. Pali tym więcej im wolniej się jedzie na wyższym biegu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 22:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
rorafalki napisał(a):
marcin kierkus napisał(a):
Pierwsza próba e320 od 0-150

http://www.youtube.com/watch?v=gFzXA8d5a8I


wszystko OK, ale dlaczego przy dynamicznej jeździe średnie spalanie wzrasta o 0,1 przy każdej zmianie biegu :zdziwko: to każdy MB tak ma :?:



Rafał z tego co widze akurat tylko przy zmianie z 1 na 2 (zbieg okolicznosci) spalanie zmienilo sie na wyswietlaczu z 8,1 na 8,2 .

Marcin, bardzo ładnie jezdzi Twoje E320. Setka ~7 s, 160 ~17s , ładny subtelny dźwiek silnika. :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 22:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
stones1 napisał(a):
Marcin, bardzo ładnie jezdzi Twoje E320. Setka ~7 s, 160 ~17s , ładny subtelny dźwiek silnika.


Zgadzam sie w calej rozciaglosci :ok:

Zastanawiam sie tylko, dlaczego Mercedes odszedl od silnikow w ukladzie R6, zarowno w benzynie, jak i w dieslu :niepewny: Wiadomo ze uklad rzedowy jest lepszy, dlatego dziwi mnie ta decyzja.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 czerwca 2008, 22:56 przez ///M_ichał, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 22:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Moje uznanie dla MB. 0-100 na filmie ok 6,9s , 0-150 ok 14.2s... super czasy !!

dla porownania moja ex E32 740iA- 0-100- 7.0s, 0-150- 13.8s....

E320 to nie jest łatwiutki przeciwnik na trasie ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 22:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
///M_ichał napisał(a):
Wiadomo ze uklad rzedowy jest lepszy, dlatego dziwi mnie ta decyzja.


postawili na rozwijanie całej grupy silników...


np na bazie V6 ( M112) z E320 zrobiono całą rodzinę V8 M113 , ktorej członkowie byli montowani w np w W220 ( S 500 306 PS), W210 E55 AMG ( 354 PS) czy W211 E55 AMG ( 476 PS, kompressor).

Szczytowym rozwinieciem tej familii silników jest M155 z SLR'a w wersji 722 osiagajacy 650 PS i 820 Nm z 5.5 V8 przy pomocy kompressora.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 07:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: Szprotawa
Dzięki. Sam jestem zdziwiony osiągami tego auta i niskim spalaniem. Silnik to jest Vka. Do 97r była jednostka rzędowa 3.2 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 12:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
stones1 napisał(a):
Rafał z tego co widze akurat tylko przy zmianie z 1 na 2 (zbieg okolicznosci) spalanie zmienilo sie na wyswietlaczu z 8,1 na 8,2


nie chcę sie czepiać (bo nie o tym traktuje ten filmik) ale pod koniec wskakuje 8,3 :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 13:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Frank napisał(a):
np na bazie V6 ( M112) z E320 zrobiono całą rodzinę V8 M113 , ktorej członkowie byli montowani w np w W220 ( S 500 306 PS), W210 E55 AMG ( 354 PS) czy W211 E55 AMG ( 476 PS, kompressor).

Szczytowym rozwinieciem tej familii silników jest M155 z SLR'a w wersji 722 osiagajacy 650 PS i 820 Nm z 5.5 V8 przy pomocy kompressora.


O tym nie wiedzialem, myslalem ze V8, a szczegolnie te z AMG, to zupelnie inne konstrukcje. To w przypadku benzyn jest to uzasadnione. Ale po co w takim razie diesle tez zaczeli robic V6, skoro R6 byly jednymi z najlepszych na rynku.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
O tym nie wiedzialem, myslalem ze V8, a szczegolnie te z AMG, to zupelnie inne konstrukcje. To w przypadku benzyn jest to uzasadnione. Ale po co w takim razie diesle tez zaczeli robic V6, skoro R6 byly jednymi z najlepszych na rynku

Bo z BMW pod wzgledem R6 nie mieli szans wyprodukowac lepszy silnik i dali sobie spokoj :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2008, 19:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
///M_ichał napisał(a):
stones1 napisał(a):
Marcin, bardzo ładnie jezdzi Twoje E320. Setka ~7 s, 160 ~17s , ładny subtelny dźwiek silnika.


Zgadzam sie w calej rozciaglosci :ok:

Zastanawiam sie tylko, dlaczego Mercedes odszedl od silnikow w ukladzie R6, zarowno w benzynie, jak i w dieslu :niepewny: Wiadomo ze uklad rzedowy jest lepszy, dlatego dziwi mnie ta decyzja.


No i koszty. Silnik V6 jest bardziej zwarty, przy R6 trzeba położyć nacisk na większą sztywność bloku i głowicy, co też ma odbicie w kosztach. Jaguar też przeskoczył z R6 na V.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 11:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
V6 trzeba dodatkowo wyważyć i to właściwie koniec jego wad.

Santino, jak nie wiesz czemu zrobili v6, przeczytaj post Franka, wyjasnio to posunięcie :)

Maad, argument z kosztami chyba nie jest do konca trafiony w tym wypadku, ponieważ do 99 roku E320 miało inny silnik niż Marcina E klasa, właśnie R6, także gdyby chcieli oszczędzać to chyba po prostu zostawili by stary silnik, może trochę go modyfikując jak to zrobiło np. BMW z M70, robiąc z niego M73.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 21:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
stones1 napisał(a):
Santino, jak nie wiesz czemu zrobili v6, przeczytaj post Franka, wyjasnio to posunięcie

Stones1 spoko loko, napisalem to bardziej zartem niz serio, a swoja droga skoro najlepsze silniki MB np ten z SLR jest rozwienieciem najzwyklejszej V6 to troche poszli na latwizne(dziwna filozofia). W BMW topowe motory np V10 5L od M5-M6 ktory jest baza do 4L V8 w M3 e92 nie rozwinieciem jakiegos tam V6 ktory jezdzi w pospolitej e,c......etc silnik ten byl budowany wraz z teamem F1 uwczesnym BMW-Williamsem tylko do M, a nie przy okazji bo taki blok akurat lezy na stanie, to sobie go zmodyfikuja doloza kompresor i bedzie cacy :wstyd:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 22:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Santino napisał(a):
stones1 napisał(a):
Santino, jak nie wiesz czemu zrobili v6, przeczytaj post Franka, wyjasnio to posunięcie

Stones1 spoko loko, napisalem to bardziej zartem niz serio, a swoja droga skoro najlepsze silniki MB np ten z SLR jest rozwienieciem najzwyklejszej V6 to troche poszli na latwizne(dziwna filozofia). W BMW topowe motory np V10 5L od M5-M6 ktory jest baza do 4L V8 w M3 e92 nie rozwinieciem jakiegos tam V6 ktory jezdzi w pospolitej e,c......etc silnik ten byl budowany wraz z teamem F1 uwczesnym BMW-Williamsem tylko do M, a nie przy okazji bo taki blok akurat lezy na stanie, to sobie go zmodyfikuja doloza kompresor i bedzie cacy :wstyd:

Santino jeżeli uważasz że MB zbudowało silnik V8 do SLR wykorzystując blok z v6 to wybacz, ale :zdziwko: :niepewny: po prostu nie wiem co powiedziec :niepewny:

Spójrz dla przykładu na Alpinę B7 (E65), wiesz co ją napędza? Zmodyfikowane M62B44.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2008, 22:39 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 22:35 
Santino napisał(a):
W BMW topowe motory np V10 5L od M5-M6 ktory jest baza do 4L V8 w M3 e92 nie rozwinieciem jakiegos tam V6 ktory jezdzi w pospolitej e,c......


no a S54B32 to co? :chytry:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
stones1 napisał(a):
Santino jeżeli uważasz że MB zbudowało silnik V8 do SLR wykorzystując blok z v6 to wybacz, ale po prostu nie wiem co powiedziec

No sorry ale sam mi napisales zebym przeczytal post Franka, i na nim oparlem swoja wypowiedz:
Frank napisał(a):
np na bazie V6 ( M112) z E320 zrobiono całą rodzinę V8 M113 , ktorej członkowie byli montowani w np w W220 ( S 500 306 PS), W210 E55 AMG ( 354 PS) czy W211 E55 AMG ( 476 PS, kompressor).

Szczytowym rozwinieciem tej familii silników jest M155 z SLR'a w wersji 722 osiagajacy 650 PS i 820 Nm z 5.5 V8 przy pomocy kompressora.

..::CZARNY::.. napisał(a):
no a S54B32 to co?

To jest to co BMW robi najlepiej :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2008, 23:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Santino napisał(a):
stones1 napisał(a):
Santino jeżeli uważasz że MB zbudowało silnik V8 do SLR wykorzystując blok z v6 to wybacz, ale po prostu nie wiem co powiedziec

No sorry ale sam mi napisales zebym przeczytal post Franka, i na nim oparlem swoja wypowiedz:



Adam proszę Cię, nie brnij w tym :niepewny: . Rodzina silników to co inneg niż jak napisałeś w stylu "weźmy do SLRa blok z v6 z w210, bo sporo tego na półkach mamy".

Widziałeś kiedyś v8 z blokiem z v6? :niepewny:

"a nie przy okazji bo taki blok akurat lezy na stanie, to sobie go zmodyfikuja doloza kompresor i bedzie cacy " :niepewny:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
stones1 napisał(a):
Widziałeś kiedyś v8 z blokiem z v6?

to jest podobna zaleznosci jak np robili silnik do M3 e92 mieli na stanie kilka V10 to stwierdzili ze nie beda sie meczyc i "utną" sobie dwa cylindry i bedzie cacy :D
tak wiec moge zadać Ci podobne pytanie widziałes kiedys V8 z blokiem od V10? :rotfl:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 11:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Santino napisał(a):
stones1 napisał(a):
Widziałeś kiedyś v8 z blokiem z v6?

to jest podobna zaleznosci jak np robili silnik do M3 e92 mieli na stanie kilka V10 to stwierdzili ze nie beda sie meczyc i "utną" sobie dwa cylindry i bedzie cacy :D
tak wiec moge zadać Ci podobne pytanie widziałes kiedys V8 z blokiem od V10? :rotfl:


:niepewny: utną dwa cylindry :zdziwko: , koncząc to OT pozwole sobie zacytować pana Niesiołowskiego: "żenujący spektakl".

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 108  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL