BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem z tylnym mostem , układ różnicowy
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: OleÂśnica
Witam
mam pytanie odnośnie tylnego mostu
zaczęło mi coś stukać w moim aucie , myślałem że to podpora wału
mechanik powiedział że mam zespawany układ różnicowy i dwa koła kręcą się razem
trzeba wymienić całą główkę mostu ?? jeździłem 2 lata tak jak jest i w sumie nic się nie działo
co robić ?? jakie powinno być przełożenie w 1,6 motor e43
proszę o pomoc
pozdrawiam Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 18:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
a nie m43?
masz zaspawany most i przez 2 lata nic nie zauwazyles? :luka:
a ten mechanik rozbierał ten most ze wie ze jest zaspawany?????
jezeli mechanizm w moscie sie sypie to powstaje efekt 100 %szpery (tez tak miałem :cwaniak: )
nic nie wykombinujesz jezeli zaczał stukac i sie zblokował to raczej nic nie wymyslisz szukaj innego mosu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 20:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
co ten mechanik ci nagadal, gdyby sie krecily dwa kola naraz to byš mial problemy w zakretach i rowaliloby ci dyfer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
drak napisał(a):
co ten mechanik ci nagadal, gdyby sie krecily dwa kola naraz to byš mial problemy w zakretach i rowaliloby ci dyfer

przecież koła się kręca "zawsze" jednocześnie, no chyba że masz jakiś sposób żeby każde koło kręciło się inaczej,
Chyba chodziło ci że koła sie kręcą z tą samą prędkościa.
Oczywiście że robi się tak że zaspawuje się most żeby była szpera 100%, takie rozwiązanie długo nie wytrzymuje z powodu ogromnego przeciążenia na zakrętach, ale jak dotąd jest to najlepsze rozwiązanie do driftu

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
Czesiio masz racje žle to zformuowalem chodzilo mi oto že napedzane jest tylko jedno kolo i zmienia sie to w zaležnošci od obciaženia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: OleÂśnica
tak mam M43 :)) okazuje się że mam szperę , niestety stuka coraz bardziej i muszę poszukać innego mostu , na szczęście nie jest to duży koszy , nie wiem ile może kosztować wymiana
jak kupowałem to koleś coś wspominał o szperze ale nie zwróciłem na to uwagi
teraz jak zaczęło stukać to sobie przypomniałem :))
pozdrawiam Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 09:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
mmm szpera fajna rzecz...
i most ze szpera tani nie jest.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, 13:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Cytuj:
most ze szpera tani nie jest.
_________________
niestety to prawda :/ a tez bym chciał miec szperke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: OleÂśnica
a mogę założyć teraz most bez szpery ??? będzie pasował ??? mam silnik 1.6
dzwoniłem do kilku handlarzy i mówią że w 1.6 jest taki sam jak w 1.8
były różne rodzaje w zależności od rocznika , przełożeń itd
czym mam się kierować kupując główkę ???
proszę o pomoc ponieważ kompletnie się na tym nie znam a żywot tego mostu zmierza ku końcowi
z góry dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 21:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
a wiesz co ci w nim stuka ?

kup obojetnie jaki dyfer z mala glowa, tylko zachowaj przelozenie jesli nie chcesz zebys odczul zmiane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: OleÂśnica
a jak sprawdzić jakie przełożenie mam teraz ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
na moście masz metalową tabliczkę i tam kilka cyferek z określonym przełożeniem

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2008, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Witam
Silnik 1.6 bynajmniej w e36 ma przełożenie 3.45 w orginale.
Jak chcesz się dowiedzieć czy twój most ma szperunek to zedrzyj sobie z tej tabliczki co koledzy o niej piszą rdzę i powinno być wybite przełożenie twojego mostu a przed nim jak masz literę S to masz szperę jak nie ma nic to masz zwykły dyferek.
Ale silniczki 1.6 na bank mają w orginale przełożenie 3.45.
Jak masz dyfer nowy (używany), to wymiana to trwa max 2 godzinki łącznie masz do odkręcenia dyfru 19 śrub. No i do skręcenia znowu 19 śrub :-)
POZDRAWIAM

_________________
ÂŁukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2008, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
nie zawsze jest wybite S, mam szpere a Ski nie mam, tabliczka ma tylko 3,15 wybite. Moze podmieniona jest tabliczka, nie wiem - ale widac bywa tak czasem ze nie ma magicznej litery


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: zachodniopomorskie
To może ktoś podmienił tabliczkę, lub jak ścierałeś rdze to wyrównałeś powierzchnię i starłeś e-S-ke, albo nie masz szpery :-)
Tak domniewam sobie tylko, bo każda opcja może być prawdą.
Ale na bank kolega z silnikem M43 1.6 ma przełożenie 3.45 i raczej szpery nie ma, nawet zadam takie pytanie: po co kto by tam wkładał szpere?? do tak małego silnika - napewno nie fabryka.
Moim skromnym zdaniem szperę to od 1.8 IS opłaca się zakładać w górę.
Pozdrawiam

_________________
ÂŁukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bemka24 napisał(a):
Moim skromnym zdaniem szperę to od 1.8 IS opłaca się zakładać w górę.


bledne myslenie. A chocby zimą wlasciciele 1.6 zrywaja przyczepnosc? Mysle ze bez problemu. Wtedy przydaje sie szperunek, wiec byl chyba jako opcja wstawiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tu się zgodzę, że za opcją wstawiali. Nawet za opcją w 1.6 masz m pakiet fabryczny tzn spojlerki, zderzaki, zawias itp to i szpere wstawiali!!!
Ale raczej rzadkie przypadki to są w silnikach 1.6.
Albo można sobie samemu włożyć szpere..., jak napisałem, że jak samemu myśleć o wkładaniu mostu ze szperunkiem to moim zdaniem to od 1.8 IS w górę się opłaca, a zimą to maluchem zerwiesz przyczepność :-)
Bo co tu męczyć 1.6 lub 1.8 zwyklaki , trzeba minimum ze 140 - 150 KM do jakiejś tam zabawy czy bezpieczeństwa na danej nawierzchni przy większej prędkości itp
Pzdr

_________________
ÂŁukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tu się zgodzę, że za opcją wstawiali. Nawet za opcją w 1.6 masz m pakiet fabryczny tzn spojlerki, zderzaki, zawias itp to i szpere wstawiali!!!
Ale raczej rzadkie przypadki to są w silnikach 1.6.
Albo można sobie samemu włożyć szpere..., jak napisałem, że jak samemu myśleć o wkładaniu mostu ze szperunkiem to moim zdaniem to od 1.8 IS w górę się opłaca, a zimą to maluchem zerwiesz przyczepność :-)
Bo co tu męczyć 1.6 lub 1.8 zwyklaki , trzeba minimum ze 140 - 150 KM do jakiejś tam zabawy czy bezpieczeństwa na danej nawierzchni przy większej prędkości itp
Pzdr

_________________
ÂŁukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 13:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bemka24 napisał(a):
trzeba minimum ze 140 - 150 KM do jakiejś tam zabawy


kumpel mial u siebie zaspawany dyfer w e36 320 m52, driftował na torze na suchej, mokrej nawierzchni, nie jezdzilo to moze jak V8 ale naprawde w miare sprawnie poruszalo sie poslizgami. Po pewnym czasie pojechal na hamownie. 109KM.

bez komentarza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: zachodniopomorskie
To ładnie 40 koników mu gdzieś wygalopowało :-)
Wydaje mi się, że jak ktoś chce bawić się na torze, to trzeba sobie eMke kupić, albo jakiegoś 2,5 vanosika w dobrej kondycji 190 konnego.

_________________
ÂŁukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL