BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i Stuki na wybojach z okolic tylnego prawego koła
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Czym mogą być spowodowane stuki z okolic lewego tylnego koła na dziurach i wybojach,jak szybko zredukuje z jedynki na dwójke to też czasami to słychać ,na prostej wszystko jest ok.Byłem na stacji diagnostycznej i z zawieszeniem niby wszystko jest ok,żadnych luzów nie ma,amory w normie po 60%,jedynie tylko slychać lekkie dzwinienie pod osłoną amora jakby jakaś podkładka była lużna ,ale podkładke wykluczam,za mcno tłucze,nie jest to metaliczny odgłos,Może to być wina łożyska?Ale w zakrętach nic nie chuczy,jest tak samo jak na prostej,koło sie nie grzeje i sie z niego nie kopci,z bagażnika wszystko wyjąłem i dalej tłucze,ani diagnosta nic nie znalazł ,ani sam nie moge tego zlokalizować,Może ktoś miał podobny problem,albo wie gdzie i jak dalej szukać,a nie chce bezsensownie pruć całego zawieszenia.


Cytuj:
[model???] stuki na wybojach z okolic tylnego prawego koła


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


To już trzecie upomnienie dotyczące tej samej kwestii.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#278277
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#280974
Korzystając z forum zapoznaj się w pierwszej kolejności z regulaminem i zasadami w odrębnych działach, aby uniknąć upomnień i w ostateczności ostrzeżeń.

_________________
JAREK


Ostatnio edytowano 2 lipca 2008, 00:30 przez JAREKK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
pomyliłem sie chodzi mi o prawe tylne koło.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 20:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
A sprawdziles czy np wydech sie nie tlucze?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Brałem to pod uwage, tłucze ewidentnie z prawej strony gdzieś z okolic koła,koledzy nasłuchiwali skąd tłucze jak jechałem,a wydech idzie w lewo,także wydech odpada.A może taki sprzęt mają na stacjach diagnostycznych że pokazuje że amory dobre a tuką????Ale w momencie poszedłby amortyzator????Przychodzi mi do głowy poduszka amora ale nie wiem jak to sprawdzić żeby na darmo nie rozbierać.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
guma mocowania gornego amortyzatora na 90%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Dzięki za podpowiedz ,jak wymienie tą poduszke to napisze czy jaki efekt,może komuś innemu też pomoże ten post.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Ja też obstawiam górna poduszka. U mnie przynajmniej pomogło a już chciałem gumy na wahaczu robic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
prawa strona szczególnaie jest narażona na wybicie poduch...studzienki, nierówna krawędź jezdni... taka polska dolegliwość... :wstyd:

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 23:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Ewentualnie jeszcze przeguby. Sprawdz czy nie ma luzow.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
A tak przy okazji,na przeglądzie wyszło mi ze z maglownicy olej mi ucieka,da sie to jakoś uszczelnić w swoim zakresie bez oddawania do regeneracji?Kolega uszczelniał jakimś dodatkiem do oleju i mówi że pomogło,czy lepiej oddać do regeneracji,robił ktoś coś takiego?

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 08:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
JAREKK napisał(a):
A tak przy okazji,na przeglądzie wyszło mi ze z maglownicy olej mi ucieka,da sie to jakoś uszczelnić w swoim zakresie bez oddawania do regeneracji?Kolega uszczelniał jakimś dodatkiem do oleju i mówi że pomogło,czy lepiej oddać do regeneracji,robił ktoś coś takiego?


wymontować magiel, zestaw regeneracyjny około 200 zł i wymieniasz...
przyokazyjnie nie idź łatwiejszą drogą... znaczy taką że wymienisz uszczelnienia tylko tam gdzie cieknie... bo będziesz wymontowywał jeszcze raz... zrób raz i do końca...

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2008, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
wymieniłem gume amortyzatora i nic nie pomogło,dalej tłucze,może :wstyd: ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie dalej szukać? :mur:

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
,a może ktoś wie jak zlokalizować w którym miejscu tłucze?Myślałem że na szarpakach wyjdzie?może ktoś ma jakiś sposób aby to zdiagnozować?

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2008, 23:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dociekliwy diagnosta zlokalizowalby zrodlo stukow, na stacje diagnostyczna nie zaszkodzi pojechac. Przyczyn moze byc wiele ale po tym co opisales wygladalo na poduszke amortyzatora, niestety to nie to wiec szukaj dalej - na stacje i juz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2008, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
byłem na dwóch różnych stacjach diagnostycznych i powiedzieli mi że wszystko z zawieszeniem jest ok.,ale dostałem namiar do mechanika który zajmuje sie naprawą tylko BMW,Kolega co ma BMW 5-ke powiedział że u niego też tak było i mam wyszarpaną jedną z poduszek pod tylnią belką.Zobaczymy co fachowiec od BMW powie i napisze co to było.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
witam ponownie,okazało się że wybita jest tuleja wachacza,i to ona tak tłucze,może wie ktoś jak ją wymienić i czy samemu wogóle sie do tego zabierać?,czy da się ją wymienić bez demontowania wachacza i obejdzie się bez prasy?macher powiedział że koszt takiej imprezy to 150zl od strony(sama robocizna).

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
sa metody na wymiane tego bez demontazu, niektorzy mechanicy maja porobione proste aczkolwiek skuteczne przyrzady. Musisz popytac czy zrobia bez demontazu, bo jest to mozliwe.

PS. Teraz juz wiesz na jakie stacje diagnostyczne nie jezdzic. Tragedia - jedna z podstawowych usterek zawieszenia nie zostala przez nich zdiagnozowana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
na takich stacjach wbijają przeglądy,kasują praktycznie za stempel w dowodzie,a jak sie czepiają to pireduł(za słaby ręczny itp.)mówisz takim że coś stuka ,pokazujesz z jakich okolic słyszysz stukanie,a mówią że wszystko jest dobrze,jednym słowem profesjonaliści :wsciekly:

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 217
Lokalizacja: Strzelno
Moje BMW: E46
U mnie tez stukalo i pojechalem do mechanika co sie okazalo wyjal mi kawalek sprezyny ;/ Poprostu pekla. Sprawdz moze to bedzie to. Co do tulei wachacza to tez moze byc. U mnie z przodu stuka ale bardzo rzadko sworzen wachacza. Ale nie sa to dzwieki metaliczne :) Pozdrawiam.

_________________
Moja byÂła e30 ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=41021#41021
oraz
Moja byÂła e36 ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19821


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43
Sprężyny całe, nic więcej poza tą tuleją nie znalazł ,a działał pod autkiem łomem także gdyby coś jeszcze było do zrobienia to by chyba zauważył(tak myśle)okaże sie dopiero jak założone będą nowe tuleje.Dzięki i również pozdrawiam.

_________________
JAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL