BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 11:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] zniknął olej z silnika!!!
PostNapisane: 2 lipca 2008, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
Witam!
1. Na wiosnę wymieniałem olej w swoim BMW. Wymianę robił mechanik przy okazji, bo naprawiałem jeszcze coś innego. Dzisiaj mamy 2 lipiec i o mało nie dostałem zawału, kiedy sprawdzając poziom oleju, spostrzegłem że bagnet jest prawie suchy. Co się stało?? Nie zauważyłem zadnych wycieków. Silnik jest troche spocony przy głowicy i to wszystko. Nie możliwe żeby olej się wypalił w ciągu kilku miesięcy. Gdzie szukać przyczyny?

2. Druga sprawa - czy wymianę uszczelki głowicy mogę zrobić samemu? jeśli tak, to na co szczególnie muszę uważać, proszę o jakieś cenne wskazówki.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zniknął olej z silnika!!!
PostNapisane: 2 lipca 2008, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kuki3 napisał(a):
Witam!
1. Na wiosnę wymieniałem olej w swoim BMW. Wymianę robił mechanik przy okazji, bo naprawiałem jeszcze coś innego. Dzisiaj mamy 2 lipiec i o mało nie dostałem zawału, kiedy sprawdzając poziom oleju, spostrzegłem że bagnet jest prawie suchy. Co się stało?? Nie zauważyłem zadnych wycieków. Silnik jest troche spocony przy głowicy i to wszystko. Nie możliwe żeby olej się wypalił w ciągu kilku miesięcy. Gdzie szukać przyczyny?

pozdrawiam


A dlaczego nie możliwe ? Spalił się podczas użtykowania i tyle.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 21:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
zmierz cišnienie na cylindrach jak jest male to mogl wpierniczyè ten olej.
Co do wymiany uszczelki to musisz oczywišcie mieè troche pojecia na ten temat najlepiej daè nowe šruby bo te stare beda wyciagniete ježeli zostawisz stare šruby to dokladnie wyczyšè i przed wkreceniem posmaruj olejem,niemože byè w dziurach na šruby žaden olej albo wody,odkrecaj šruby od14 do 1 najpierw o pul obrotu potem znowu o pul obrotu nastepnie možesz je uwolniè calkowicie dokrecaj šruby dokladnie tak jak jest opisane na opakowaniu uszczelki oczywišcie powierzchnia dotykowa na bloku i glowicy musi byè idealnie czysta musisz posiadaè klucz dynamometryczny,wymiane uszczelki rob tylko na zimnym silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
tak jak drak pisze z tym że jeśli ciśnienie masz za duże to wina może leżeć w pierścieniach tłokowych, ja tak miałem ciśnienie prawie 15 atm, brał mi litr oleju na 1000km wymieniłem i prawie nic jak narazie nie bierze

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
cfaniak napisał(a):
tak jak drak pisze z tym że jeśli ciśnienie masz za duże to wina może leżeć w pierścieniach tłokowych, ja tak miałem ciśnienie prawie 15 atm, brał mi litr oleju na 1000km wymieniłem i prawie nic jak narazie nie bierze


A jakie powinno być ciśnienie i czy może to sprawdzić tylko mechanik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
nie wiem jaki masz silnik, ale w benzynkach powinno byc mniej więcej od 10 do 13, wadomo że jak będzie 13,2 to nie ma tragedi jeszcze ale jak 15 to juyz tylko wymiana pierścieni albo silnika. a Ciśnienie można sobie zmierzyć samemu oczywiście jesli ma sie odpowiedni miernik ciśnienia sprężania, można go kupic za ok 100 PLN. tylko ciśnienie nalezy mierzyć na zagrzanym silniku, wykręcić swiece, wypiąć przekażniki od pompy paliwa wsadzić w miejsce na świece ten miernik , mocno docisnąć i poprosić drugą osobe żeby wdepła pedał gazu do końca i kręciła rozrusznikiem ,tak mniej więćej trzy cztery obroty silnika aż ciśnienie na mierniku przestanie wzrastać. jeśli jest za małe top należy nalać troche oleju silnikowego przez otówór na śiwece do komory spalania i powtórzyć pomiary, jeśli ciśnienie sioe podniesie to napeano pierścionki

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL