blue325i napisał(a):
mam e36 od kilku dni:) i czas na skasowanie inspekcji..za bardzo nie wiem jakie piny ze soba zlaczyc..mialem wczesniej e30 ale w e36 jest chyba inaczej ??
w każdym modelu wygląda to podobnie ,róznice wynikają jedynie w wyglądzie gniazda które w E30 jest inne ,jeszcze raz poniżej dokładnie opisze krok po kroku co robić żeby było dobrze skasowane i gdzie znaleźć to gniazdo.
Kasowanie kontrolek serwisowych i inspekcji
Na początek pragnę uświadomić że nie po to BMW wymyśliło kontrolki inspekcji żeby utrudniać życie użytkownikom i zmuszać ich do jej kasowania. Jest to po to by użytkownik pamiętał o czynnościach diagnostycznych i obsługowych oraz o terminie zmiany oleju, ma to duże znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania auta. Inna sprawa że żyjemy w takim kraju a nie innym i często po wykonaniu czynności obsługowych we własnym zakresie ze względu na kosztu mamy problem co zrobić z irytującymi kontrolkami. Na początek powiem że jak nie skasujecie to nic się złego nie stanie, auto będzie jeździć jak jeździło.
Modele: E30, E32, E34, E36 i być może inne. Do skasowania będziecie potrzebować jakieś 10-15 cm przewodu i 5 minut czasu. Przewód należy zaopatrzyć w jakiś bezpiecznik, o wartości rzędu 100mA lub po prostu w 5 watową żarówkę ,lub tak jak pisałem powyżej można użyć do tego próbnik z żabką
A więc po kolei co robić:
Najpierw musicie znaleźć gniazdo diagnostyczne komputera wtrysku. W modelach do rocznika 1987 znajduje się ono przy kolektorze dolotowym i jest zatkane czerwonym kapturkiem.
[center]

[/center]
W modelach po 1987 duże czarne gniazdo umieszczono przy bagnecie do pomiaru poziomu oleju w silnikach 6-cylindrowych (M20) lub przy grodzi od strony kierowcy w silnikach 4-cylindrowych (M40).
[center]

[/center]
Zdejmijcie lub odkręćcie pokrywkę
i zależnie od typu gniazda przerysujcie sobie rysunki
[center]


[/center]
• Zależnie od typu gniazda znajdźcie wyprowadzenia zaznaczone na czerwono.
• Wyłączcie samochód.
• Za pomocą przewodu połączcie znalezione wcześniej wyprowadzenia (te na czerwono na rysunku!)
• Wsiadacie za kółko, przekręcacie stacyjkę w pozycję "ON" ale nie zapalacie silnika i gapicie się na linijkę diodową kontrolek serwisowych wymiany oleju i kontrolkę inspekcji w tablicy.
Uwaga!!! W niektórych modelach należy
NAJPIERW włączyć zapłon a dopiero potem robić zworkę i czekać na efekt.
Nie pomylcie wyprowadzeń które trzeba zewrzeć!
O ile w przypadku gniazdka z płaskim bokiem o pomyłkę ciężko to w przypadku okrągłego gniazdka najlepiej orientować się według pinu centralnego tego w kształcie Pac-mana. I na koniec jeszcze jedna uwaga - jeśli nie możecie skasować kontrolek lub zapalają się ponownie po kilku dniach oznacza to ze prawdopodobnie musicie jeszcze wymienić akumulatorki podtrzymujące zasilanie komputerka wewnątrz tablicy z zegarami.