BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Problem z temperaturą
PostNapisane: 25 września 2006, 19:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Jak w temacie chodzi o e30 silnik m40
A więc tak jade sobie dziś spokojnie jakieś 120-130 na autostradzie patrze na temp a tu jakaś dziwnie wysoka normalnie wskazowka zawsze była niedzy środkową a tą nizszą kreską a dziś patrze a jest na środku. Jechałem dalej włączyłem grzanie na fula dojechałem do parkingu temp dalej ta sama wyłączyłem grzanie otwieram maske myślałem że może viskoza padła podkładam plastikową butelke to tylko piorka polesiały więc to nie tonie gasiłem auta pojechałem dalej temp ani drgneła. Stanołem w miescie na jakieś 20 min i potem wracałem i było to samo tylko że dopatzyłem się ze ta wzkazowka strasznie dziwnie skacze nie chodzi płynnie tylko przeskakuje co ok3 mm oczywiscie podczas jazdy co to moze być a może juz panikuje ale napewno wczesniej nigdy tak wysoko nie była no chyba ze jej ostro kładłem


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 15:18 przez D8vil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 20:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
hymm a moze teraz masz dobrze :wink: u mnie jest równo na srodku i tak jest od zawsze u innych chyba tez


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
może niewiem kiedyś w poprzedniej buni nie popatrzyłem na wskazowke i uszczelka z głowicą do roboty no i teraz już jestem przewrazliwiony na ten temat zobacze co jutro będzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Nie wiem jak to jest w e30 ale w każdej BMW do jakiej zaglądałem i jedziłem to zawsze wskazówka była na środku :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
no chyba musi być w pionie

a jak nie jest, to zapowietrzony układ, wadliwy termostat lub pompa wody, do sprawdzenia :)

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: katowice
Dziwne ze "jak kladles" to temp. szla do gory. Wskazowka powinna byc w jednym miejscy neizaleznie od tego czy jedziesz szybko czy wolno. Pewnie czujnik temp. albo termostat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 17:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
dzisiaj jest już wszystko po staremu ale jak mozna sprawdzic termostat czujnik i pompe czy jedyną metodą jest kupienie mowych częsci a i jeszcze jedno pytanie czy stary płyn moze gorzej chłodzić to znaczy mieć gorsze własciwosci np jak olej bo jeszcze w niej nie zmieniałem :oops: a apropo zmiany jak najłatwiej odpowieczyć potem układ chłodzenia :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2006, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: katowice
Hm.
Nie chce Cie wprowadyic w blad ale w madrej ksiedze o e36 pokazywali takie rysuneczki jak wymontowac termostat i sprawedzic go w goracej wodzie w temperaturze w ktorej powinien sie otwierac i zamykac.Podobno mozna to robic samemu. Plyn w chlodnicy mechanior sprawdzal takim specjalnym przyrzadem ktory wskazywal wlasciwosci plynu, u mnie okazalo sie ze plyn wytrzymywal -12 stopni a zima miala chyba ze -30 wiec dobrze ze wymienilem w sumie w ostatnim momencie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2006, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
a co z czujnikiem temp i pompa no i jak najlepiej odpowieczyc układ po wymianie
ja sprawdzałem swoj płyn jest do -28 ale przypomina on kolorem bloto i dlatego chce go wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2006, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wszystko jest w porządku, D8Vil, panikujesz:) Masz wskazówkę w pionie, to jest OK, a ogrzewaniem raczej nie schłodzisz silnika poniżej pionu. U mnie wskazówka jest tuż przed pionem, czasem wchodzi na pion. Zagrożenie jest dopiero jak wchodzi na czerwone, pozostałe sytuacje MOGĄ zaistnieć, czasami się coś zdarzy.


P.S. Obecne BMW jest jedynym samochodem jaki mi się nigdy nie zagotował.

Moje sytuacje:
e34 2.0 24V 150km - RAZ, jedem jedyny raz, kałuża pod autkiem - posżło korkiem, ogrzewanie maks, poleciałem pasem dla autobusów, coby dodatkowo powietrzem schłodzić... Zostawiłem pod sklepem na 2h, dolałem płynu i nigdy wiecej sie nie zagrzała.
Focus- RAZ się zagotował, stracił płyn korkiem - zrobiłem jak wyżej...


I nie wiem czemu, po pierwszej e23 , zawsze pilnuje ( a minęlo już parę lat) temperatury i poziomu płynu, nie wiem czemu się e34 i focus, raz zagotowały... nigdy później się to nie stało, płyn był... ](*,)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2006, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
no narazie jest miodzio :mrgreen: to nie bende szukał tylko co z tym płynem jak odpowieczyć układ po zmianie czy wystarczy nalać po kreske zapalić niech złapie temp wciągnie płyn i jak ochłonie dolać po kreske a jeszcze można ogrzewanie podkręcić niech płyn i tom złapie obieg czy jest jakiś "cycuś" do tego bo też się z tym spodkałem a może całkiem inna metoda co o tym myślicie :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2006, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
co z wami panowie nikt nigdy płynu w e30 nie zmieniał w poprzednim poscie napisałem tylko jak mi się wydaje że powinno być może ktoś wie lepiej :?: z gory dzięki za wszystkie info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: TWA
Moje BMW: e30 Turing
Kod silnika: m40b16
podepne sie pod temat. u mnie znowu wskazowka wariuje w ten sposob, ze skacze z prawie pionowej (tak 2mm przed) do 1/4 nie zaleznie czygrzeje mocno silnik czy nie?? zyzby to czujnik?? pomocy

_________________
WojtekK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 20:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
W mojej pierwszej E30 również skakała mi skazówka.
Powodem było zapowietrzanie się układu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 16:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: TWA
Moje BMW: e30 Turing
Kod silnika: m40b16
A jak go odpowietrzyc?

_________________
WojtekK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 09:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: TWA
Moje BMW: e30 Turing
Kod silnika: m40b16
wymienilem plyn odpowietrzylem i jest oki.

_________________
WojtekK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 09:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
a ja sie podepne bo przed kupnem viska chce sie upewnic czy napewno samo visko,

w trakcie jazdy tem jest kreske przed pionem, a gdy stane w korku lub innym przestoju i pochodzi na luzie troszke to lapie tem i rosnie sobie od pionu a jak dluzej to i idzie dalej,

a gdy rusze to temp powraca do poprzedniego stanu, czyli spada do kreski przed pionem,

visko kreci sie z ta sama szybkoscia, a kreci sie dosc szybko - wymiana to wiem ale czy czasami termostat tez nie jest walniety :?:

zapomianlem dodac, pompa wody jest ok bo jak postoje troche wkorku a tem rosnie, i przegazuje to temp spada troche (czyli podaje chlodniejsza wode z chlodnicy co visko zdarzy zchlodzic)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
gmsmetallica napisał(a):
visko kreci sie z ta sama szybkoscia, a kreci sie dosc szybko - wymiana to wiem ale czy czasami termostat tez nie jest walniety :?:


Z tego co piszesz wynika, żeto raczej wisko. Zrób test: najpierw uruchom silnik, poczekaj około minuty i gdy jest jeszcze zimny spróbuj zatrzymać wentylator kawałkiem zwiniętej gazety albo tektury. Powinien stanąć bez problemu (jeśli nie, to znaczy że wisko może być zatarte - ale to nie Twój przypadek).
Potem rozgrzej silnik nieco powyżej pionu i wykonaj ten sam test. Jeśli tym razem nie udaje się zatrzymać wentylatora, to wisko jest sprawne (no chyba, że jego usterka polega na włączaniu się przy zbyt wysokiej temperaturze). A jeśli tak jak ostatnio, jesteś w stanie zatrzymać to na 100% masz walnięte wisko i jego wymiana powinna rozwiązać problem.

To, że na oko wentylator kręci się całkiem szybko, nie wystarcza - w stanie włączenia ma się kręcić prawie tak samo szybko jak wał pompy wodnej.

Aha, zakładam, że masz osłonę wentylatora (tunel między chłodnicą a wiatrakiem). U mnie nie było tej osłony i stąd wynikło wiele problemów:-)

P.S. Gdybyś miał problem z termostatem albo pompą, to przegrzewanie silnika następowałoby nie tylko podczas stania w korku, ale przede wszystkim podczas jazdy - zwłaszcza w górach. Jeśli jednak pęd powietrza wystarcza, by utrzymać temperaturę silnika w normie, to znaczy że zarówno termostat jak i pompa działają poprawnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: TWA
Moje BMW: e30 Turing
Kod silnika: m40b16
Koledzy wiecie gdzie w M40 jest czujnik temp ten brązowy bo ni hu hu nie moge go znalesc?

_________________
WojtekK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 14:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
no ale czy termostat nie powinien trzymac temp na srodku i otwierac sie jesli rosnie :?:
bo szczerze mowiac nie wiem jak termost dziala (tzn wiem ze sie otwiera i zamyka ale nie wiem kiedy) w bmw i nie wiem czy po nagrzaniu jest non stop otwarty (bo na moje na to wychodzi)

Tescobar napisał(a):
spróbuj zatrzymać wentylator


nie zatrzyma sie, wiem na 100% bo nawpierdziela jak glupi, taka gazeta czy karton posieka, a po zapaleniu nie zwalnia

czyli jesli auto trzyma temp w jezdzie ponizej normy a w korku rosnie tzn ze visko :?: a termostat jest ok :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL