BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 1.8is Nie umiem wymienić wiska
PostNapisane: 9 lipca 2008, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: gdynia
Kupilem na allegro nowe wisko do e 30. Po zdjeciu osłony wentyatora i po odkreceniu samego smigla, okazuje sie , ze to orygginalne wisko jest troche inne... jakby wieksze. Tak jakby bylo ono rozkrecalne i skręcane z dwóch stron metalu. No bo po co są te cztery śruby? Czy po ich odkreceniu wisko powinno " odejsć" na dwie częsci? U mnie jakos nie chce. Z reszta to nowe napewo sie nie dzieli w zaden sposób. Skonczylo sie tylko ułamaniem dwóch ząbków :/


Pomocy

Cytuj:
[model???] pomocy nie umiem wymienic wiska !!!!


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 14 lipca 2008, 22:08 przez nidhogg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 463
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221
Wisko odkręcasz w przeciwną stronę wskazówek zegara poprzez odkręcenie tej dużej śruby (którą również masz w swoim wisku) i jednoczesne przytrzymanie wentylatora, prawdopodobnie będzie dość mocno siedzieć i raczej konieczne będzie użycie młotka

_________________
Obrazek
Było: '88 E34 530i
Było: '95 E34 525i
Było: '91 E34 535i
Jest: '01 E46 330ci TITANSILBER METALLIC (354) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego Visko jest przykręcone tymi czterema śrubami do wentylatora i to wszystko nic tam się nie rozpoławia nowe Visko włóż do wiatraka i przykręć tymi czterema śrubami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 18:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Kolego wystarczy poszukać...

oo np. tutaj masz taką dyskusję...

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26887

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: gdynia
Ale u mnie po odkreceniu owych 4 srub nie ma mozliwosci wyjecia wiska z wiatraka.. wszystko jest zwerte twarde jak bylo wczesniej. W ogole ze sroby w zaden sposon nie lacza sie z plastikowym wiatrakiem, wiec nie mam pojecia do czego one są...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Z tego SCHEMATU wynika ze wisko masz przykrecone do kola pasowego a wentylator siedzi scisniety pomiedzy. :niepewny:
Odkrec te 4 sruby i powinno sie dac to rozczepic! ;)

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: gdynia
i u mnie jest tak jak na tym schemacie chyba... tylko nie sposob tego rozczepic..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
w każdym beem jest takie samo rozwiązanie, odkręcasz kluczem 32 - lewy gwint, trzeba zbić młotkiem, inaczej nie pójdzie, wyjmujesz cały wentylator i odkręcasz 4 śruby na imbusa, i wtedy rozdzielasz element 1 i 2 ze schematu. Trzeba czasami puknąc w jedynke żeby 2 się odczepiła ;) i tyle. Inaczej się nie da...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL