BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Zakup E39 2.8 lub 3.5 co doradzicie?
PostNapisane: 9 lipca 2008, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Witam,pozbyłem sie z żalem swojej buni E36 coupe 2.0l,a teraz szukam autka E39 z silniczkiem 2.8 lub 3.5
Tylko pytanie czy dużo większe jest spalanie w 3.5,jakie są + na 2.8 a jakie na 3.5
jak z utrzymaniem 3.5?
Następna kwestia to kasa,szukam coś z początku pr.e39 a mianowicie 96-97? na co zwracać uwagę?


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2009, 07:28 przez Kruger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 12:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Ja dołożę pytanie...
W którym roku E39 przechodziło lifting...
i co najwięcej się zmieniło???

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Widze brak odpowiedzi;
No cóż padło na E39 530d 99/2000rok :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 14:24 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
E39 535i to już silnik V8, takze spalanie wieksze niz 6R.

Lifting E39 II polowa 2000r - rok modelowy 2001. Zmiana: swiatla przod tyl, zderzak przedni z halogenami ( przed liftem prostokatne halogeny, po lifcie okragle), maska i gril, kierownica (inny ksztalt ramion).

Zmiana silnikow:
E39 przed liftem-----------------------------po lifcie
520i/2000/150KM----------------------------520i/2200/170KM
523i/2500/170KM----------------------------525i/2500/192KM
528i/2800/193KM----------------------------530i/3000/231KM
------------------------------------------------520d/2000/136KM
525tds/2500/143KM-------------------------525d/2500/163KM
530d/3000/184KM---------------------------530d/3000/193KM
535i/3500/238KM----------------------------535i/3500/245KM
540i/4000/286KM oraz 540i/4400/286-----540i/4400/286KM

535i/3500/245KM po lifcie byly jakis czas wytwarzane, ale zaprzestano produkcji, mimo , ze produkowano E39 nadal. Takze wtedy po 530i bylo od razu 540i.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 14:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Lifting był we wrześniu 2000. Różnic jest troche.
Silniki:
520i/2000/150KM----520i/2200/170KM
523i/2500/170KM----525i/2500/192KM
528i/2800/193KM----530i/3000/231KM
--------------------------520d/2000/136KM
525tds/2500/143KM-525d/2500/163KM
530d/3000/184KM---530d/3000/193KM

Nadwozie:
- lampy przednie i tylne
- grill
- zderzak przedni i tylny (mniej widoczne różnice)
- po lifcie okrągłe halogeny, listwy zewnętrzne w kolorze

Znalezione tutaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 14:29 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Tamto tez ja pisałem ;)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Sorki. Jesteś zły ;) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 18:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Ja osobiście z R6 wybrał bym 2.8, ewentualnie 3.0 jeśli po lifcie, a z V8 to 4,4 :) Spalanie nie dużo większe niż 3.5 a radość napewno. Największa różnica w spalaniu będzie pomiędzy 2.8, a 3.5.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 19:30 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
gangster napisał(a):
Sorki. Jesteś zły ;) ?


Nie :D

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: GdaĂąsk
Ja też mam 530d z 1999 3l d i jestam zadowolony, jest bardzo ekonomiczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Hm.. ja też właśnie powoli szukam jakiegoś e39 lub e38, chociaż nie wiem co z tego wyjdzie bo już kiedyś miało być e46 touring, a skończyło się na a4...

Zastanawia mnie czy przepaść w spalaniu(gaz sekwencja) pomiędzy 2.8 a 3.5, a 4.4 jest aż taka duża - krótko mówiąc nie chce auta, które spali mi pow 15l/100(gazu) przy w miarę normalnej jeździe ze wskazaniem szybką normalną jazdę :hyhy:

Jakie są różnicę w cenach części do 2.8 a 4.4?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 19:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Witam,
może ktoś mi pomoże zastanawiam sie nad kupnem bmw e38 ale nie wiem na czym polega różnica miedzy modelem e38 z silnikiem 4000 a bmw e38 z silnikiem 4400 maja po tyle samo koni ten sam moment...jedyne co przyuważyłem to to że te z silnikami 4000 zaczeły sie od 94r a te z silnikiem 4400 od 96r. może ktoś wie na czym polega różnica między tymi modelami bo ja jeszce jedno co zauważyłem to to ze ta z silnikiem 4000 ma jedną rurę wydechową a ta 4400 dwie, chociaż nie jestem pewien co do tego??
może tu jest róznica w spalaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 18:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Różnica w spalaniu i w przebiegu mocy i momentu na kozysc 4400, z reszta jak sie domyslasz z pojemnosci jest mniej wysilony wiec i spalanie bedzie troszke mniejsze;) Poza tym ma poprawiona skrzynie biegow bo ta w 4000 lubi sie psuc

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
silnik 4400 czyli M62B44 ma tylko na papierku taką sama moc fama niesie, że zadbany taki motor ma koło 300KM a moment koło 420-440Nm czyli jest mocniejszy od M60B40 a pali tyle samo :)

Co do 535i o jakie pytał autor to ja mam może 735i i nie narzekam na kiepskie osiągi mogłoby być 4,4 ale przy zakupie auta kierowałem się stanem nie mocą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 14:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Różnica w spalaniu i w przebiegu mocy i momentu na kozysc 4400, z reszta jak sie domyslasz z pojemnosci jest mniej wysilony wiec i spalanie bedzie troszke mniejsze;) Poza tym ma poprawiona skrzynie biegow bo ta w 4000 lubi sie psuc...

Dzieki "dziqsek" czyli mam rozumiec ze silniki 4400 jednak maja wieksza moc i moment co niesie za soba mniejsze spalanie poprzez zwiekszona "moc" , a co do skrzyni to ciekawe?? bo znajomy ma 4000 ale nie narzekal na skrzynie moze wiesz co za problemy stwarza ta w 4000??? bo to nie sa chyba zwykle niemieckie "emeryty tylko "tip troniki" w A8 wystepuja tip troniki wiesz cos na ten temat??


silnik 4400 czyli M62B44 ma tylko na papierku taką sama moc fama niesie, że zadbany taki motor ma koło 300KM a moment koło 420-440Nm czyli jest mocniejszy od M60B40 a pali tyle samo


Jezeli mozna wiedziec "Zdzira 850I" skad masz te info czy to tajne???miales taka na stanie czy poprostu slyszales o tym ze 4400 jest mocniejsza i pali tyle samo??..


A tak wogóle to dzieki panowie za odpowiedz i czekam na kolejne riposty czym sie rozni e38 z silnikiem 4400 od e 38 z silnikiem 4000 moze ktos miał albo jego znajomy kazda uwaga na wage zlota, bo moze przewazyc szale!!!
a do tego moze na co zwracac uwgae w oby dwoch modelach ???
czy oprocz skrzyni w 4000 , lubi sie psuc cos jeszce??to samo do 4400

POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 16:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
to jest poparte dowodami, że M62B44 ma koło 300KM wejdź sobie do galerii Franka choćby jego 540i E-39 ma 311KM ale mówimy o zadbanych autach wiadomo, iż zaniedbane 740 może mieć i 250KM :) Frank ma tam wykres z hamowni :)

Bajka na resorach, że skrzynia 5HP30 z 740 do roku 1996 o pojemnosci 4,0 jest wadliwa miała wadliwy konwertter wstecznego do roku 1994 w E-32 to jedna z trwalszych skrzyń mocniejsza od następcy czyli 5HP24 ( tzw steptronic ) fakt ten potwierdza, iż to skrzynia 5HP30 montowna była do 750, 740D, Alpina B12 5,7 i 6,0 jest ona wytrzymalsza na większy moment max a to czy twój automat będzie długo żył zależy od stylu jazdy i podejścia do seriwsu skrzyni jej poprzednihc właścicieli jak nigdy nie zmieniał oleju to już jest do wymiany olej albo i skrzynia

Różnica jest w systemie chłodznie 4,4 ma inny.

Ogólnie zakup 4,0 jest bez większego sensu setke robi podobnie jak zadbane 3,5 dopiero powyżej jest troche szybsze lepiej już 4,4 kupic albno 3,5 nowsze silniki mniej pala :)

Jak już chciałbyś 4,0 rozważ 5,4 różnica w spalaniu jest mała a w osiągach olbrzymia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 21:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GÂłogĂłw
to jest poparte dowodami, że M62B44 ma koło 300KM wejdź sobie do galerii Franka choćby jego 540i E-39 ma 311KM ale mówimy o zadbanych autach wiadomo, iż zaniedbane 740 może mieć i 250KM :) Frank ma tam wykres z hamowni :)

Bajka na resorach, że skrzynia 5HP30 z 740 do roku 1996 o pojemnosci 4,0 jest wadliwa miała wadliwy konwertter wstecznego do roku 1994 w E-32 to jedna z trwalszych skrzyń mocniejsza od następcy czyli 5HP24 ( tzw steptronic ) fakt ten potwierdza, iż to skrzynia 5HP30 montowna była do 750, 740D, Alpina B12 5,7 i 6,0 jest ona wytrzymalsza na większy moment max a to czy twój automat będzie długo żył zależy od stylu jazdy i podejścia do seriwsu skrzyni jej poprzednihc właścicieli jak nigdy nie zmieniał oleju to już jest do wymiany olej albo i skrzynia

Różnica jest w systemie chłodznie 4,4 ma inny.

Ogólnie zakup 4,0 jest bez większego sensu setke robi podobnie jak zadbane 3,5 dopiero powyżej jest troche szybsze lepiej już 4,4 kupic albno 3,5 nowsze silniki mniej pala :)

Jak już chciałbyś 4,0 rozważ 5,4 różnica w spalaniu jest mała a w osiągach olbrzymia :)


Widze "Zdzira 850I" ze jednak znasz sie na rzeczy :wstyd: ale to dobrze bo odradzałem sobie e38 4400, ale jednak zrezygnuje z 4000 :D
dzieki wielkie za odpowiedź
a co do 5,4 to jeszcze nie tera :) moze pózniej narazie przesiadam sie z senatora 3,0 mysle ze mi to wystarczy, ma byc fajnie a o spalaniu pomysle później :D
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
kup zadnae 4,4 ( tylko to koło 22-25 kasy za rok choćby 96 ) i będziesz zadowlony osiągi miłe spalanie jeszcze do przyjęcia tylko zabierz na oględziny kogoś kto się zna w takim aucie idzie nieźle wtopić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL