BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 16:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zapytanie o ABS
PostNapisane: 16 lipca 2008, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gorzow Wlkp
Witam!

Mam pytanko, czy to mozliwe zeby BMW 318 is coupe z 96r bylo fabrycznie bez ABSu , czy byly takie wersje?
Mam BMW 318 is coupe 11.96r juz po liftingu - dobrze wyposazony ( M pakiet na zderzakach i progach, sportowe fotele , klimatronic, itd ). Jestem w posiadaniu tej fury od miesiąca i w zasadzie dopiero dzisiaj jezdzilem pierwszy raz w deszczu - mocniej przychamowalem i stwierdzilem ze nie mam ABSu - zauwazylem tez ze zadne kontrolki od ABSu mi sie nie pala ,ani przy przekręceniu stacyjki ,ani podczas jazdy.

Wydaje mi sie ze to troche dziwne... Jestem troche zaklopotany bo ksiazka Sam naprawiam BMW E36 mowi ze wszystkie modele mają ABS, a z kolei oryginalna niemiecka instrukcja obslugi od mojego auta ( fura z Niemiec ) zaznacza ze ABS byl wyposazeniem opcjonalnym....sam juz nie wiem.

Moze ktoś z was cos wie na ten temat?

Pozdrawiam

_________________
BMW - Bedziesz Mial Wypas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, 21:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jeżeli blokuje Ci koła, to oznaka że nie działa ABS. A w związku z tym jeżeli nie pali Ci się kontrolka ABS-u na desce to może świadczyć o jednym albo się przepaliła albo ktoś wyjął żaówkę od ABS z zegarów. Teraz nie wiem czy nie ma bezpiecznika od kontrolki ABS bo możliwe że przepalił Ci sie bezpiecznik od tej kontrolki: pozprawdzaj. W BMW jest bardzo dużo bezpieczników i przekaźników :]

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Bogatynia
ten rocznik musi mieć ABS,musisz mieć jakąś usterke w aucie.pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gorzow Wlkp
Michał2906 nawiazal do kontrolek a ja zapomnialem jeszcze dodac ze nie swieci mi tez kontrolka od hamulca recznego.... nie wiem czy jedno ma związek z drugim....

_________________
BMW - Bedziesz Mial Wypas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 10:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Przeprowadź u siebie test zegarów to będziesz widział które kontrolki u Ciebie się przepaliły.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gorzow Wlkp
Sprawa sie czesiowo wyjasniła o tyle, ze juz wiem ze mam na 100% abs w aucie.
Problem jednak pozostaje, bo wciąz nie wiem dlaczego nie działa i dlaczego kontrolki mi nie swieca....nie wiem gdzie szukac problemu, czy to czujniki, czy pompa od abs, czy jakis przekaznik....?

_________________
BMW - Bedziesz Mial Wypas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 09:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Zacznij od wyjęcia licznika i sprawdzenia, czy żaróweczka jest na miejscu. Ktoś kiedyś mógł ją wyjąć, aby nie drażniła oczu. Później posprawdzaj czujniki od ABS-u - najprościej to podłączyć pod kompa. Pokaże, który czujnik jest zły. Niestety czasami komp nie może się podłączyć ze sterownikiem ABS-u. Dlaczego nie wiem, brak połączenia jest tylko w niektórych modelach i nie zależ od softu na kompie. Wiem z autopsji i paru wypowiedzi na forum. Komp nie połączy się, więc trzeba zdjąć koło, wyjąć wtyczkę z kostki i multimetrem posprawdzać oporność czujników - powinno być powyżej 1,1 czegoś tam. Niestety nie wiem czego. :zawstydzony: ;) Ja aby sprawdzić czujniki specjalnie kupiłem "voltomierz", cena nie jest straszna, bo do 15 zeta gdzieś na targu. I znalazłem padnięty czujnik. :hurra: :cool: Najczęściej jest to prawy przedni. Jeśli to nie czujniki, to sprawdź przewody, chociaż wzrokowo. Przekaźniki pożycz od kogoś znajomego, może ktoś ma ze znajomych BMW... Robiłem podobnie także :hyhy:
To tak na początek. :) ;)

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 11:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam ponownie

Parametry czujników tych z przodu to:
Rezystancja ok 1100 ohm
Napięcie ok 0.3 V
Natomiast tył:
rezystancja 1000 ohm
napięcie 0,4 V

Jeżeli masz dostęp do oscyloskopu to sprawdź również kształt generowanego przebiegu przez dany czujnik.
Pozdrawiam

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 11:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Michał2906 napisał(a):
Parametry czujników tych z przodu to:
Rezystancja ok 1100 ohm
Napięcie ok 0.3 V
Natomiast tył:
rezystancja 1000 ohm
napięcie 0,4 V

Dokładnie, jakoś zapomniałem, że to chodzi o Ohm-y. A samo sprawdzenie jest bajecznie proste. Czujnik do ABSu bez
ASRu mają 3 "druciki", trzeba tylko metodą prób i błędów znaleźć, które to. Pomiar jednego czujnika, to kwestia paru minut. Ja nie mam pojęcia o elektronice, ale jakoś sobie poradziłem i pomierzyłem. Także i inni mając chwilę czasu i ochotę podołają sami.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL