BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana silniku
PostNapisane: 11 lipca 2008, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ÂłomÂża
Witam,ile mniej wiecej wynioslby mnie koszt zamiany silnika 1.6 na 1.8 IS?Czy to sie wogole oplaca ile taki silnik kosztuje i ile by wziol za to mechanik.Z gory dziekuje za opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2008, 17:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
silnik swoja droga a hamulce szczegolnie z tylu swoja...masz bebny a w is juz sa tarcze wiec dodatkowy koszt...nie wiem jak z lapami pod silnik ale koszty przedstawiaja sie nastepujaco..
silnik kompletny okolo 2.5 tys
przekladka u mechanika 500 zl
przerobienie zawiasu okolo 500 zl...

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 11:35 
tak z ciekawości... a co tam z tym zawiasem?

no i czemu hamulce do iS? czym się różnią z przodu? a czym się różnią tarcze z tyłu?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 199
Lokalizacja: NakÂło nad NoteciÂą
w is masz bebno tarcze ja kdobre pamietam na tyle a w 1.6 sa same bebny

_________________
BMW E36 Coupe 94r ByÂłohttp://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=10698&postdays=0&postorder=asc&start=20

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 12:02 
ja pytam o tarcze, a nie bębny.

z tyłu jakie są różnice, czy jest jeden typ, czy są inne jakieś iS-owe specjalne?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 18:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
m3bawaria napisał(a):
masz bebny a w is juz sa tarcze

:zdziwko: a po co wymieniać na tarcze :?:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2008, 19:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Pat napisał(a):
w is masz bebno tarcze ja kdobre pamietam na tyle a w 1.6 sa same bebny

Ja mam bude od 1,6 i mam z tyłu tarczo-bębny.
Jeśli chodzi o hamulce to raczej bym sie przednimi martwił w is-e o ile mi wiadomo są tarcze wentylowane takie jak w 6 cylindrowych (czyli trzeba zmieniac tarcze i zaciski). W innych 4 cylindrowych są tarcze zwykłe.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
Cytuj:
:zdziwko: a po co wymieniać na tarcze :?:

trzeba czyms wieksza moc wyhamować nie tak??

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
m3bawaria napisał(a):
Cytuj:
:zdziwko: a po co wymieniać na tarcze :?:

trzeba czyms wieksza moc wyhamować nie tak??


oczywiście, ale można wymienić tylko przód na mocniejsze, mniej zabawy

a zawiasu nie trzeba, różnica masy 1.6 a 1.8 ?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wymiana silniku
PostNapisane: 14 lipca 2008, 14:41 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
arekz1988 napisał(a):
Witam,ile mniej wiecej wynioslby mnie koszt zamiany silnika 1.6 na 1.8 IS?Czy to sie wogole oplaca ile taki silnik kosztuje i ile by wziol za to mechanik.Z gory dziekuje za opinie


Jak masz gdzie trzymać, to kup rozbitka walnietego z tylu, ale z odpalającym silnikiem. Będziesz miał kompletny silnik ze skrzynia + jeszcze inne czesci zapasowe.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 15:06 
ale tam faktycznie większa moc :zdziwko: zwłaszcza, że masa się o wiele nie zwiększa, zawias tak samo, z resztą zastanawiam się, czy w ogóle jest jakakolwiek różnica...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 15:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
..::CZARNY::.. napisał(a):
większa moc

..::CZARNY::.. napisał(a):
czy w ogóle jest jakakolwiek różnica...

różnica będzie na pewno i to odczuwalna

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 15:47 
no ale bez przesady, to nie jest 300PS tylko ledwie 140, więc wielkie wielkie ceramiczne hamulce z Carrery GT to zbędna rzecz, 1.6 też można rozpędzić do słusznych prędkości oscylujących w granicach 200km/h i jakoś da się wyhamować, a z postu nie wynika, że to auto ma być do KJS-ów, o to mi chodzi.

A o różnicę chodziło mi w budowie zawiasu, po mojemu, to się niczym nie różni. szukałem jakiegoś pakietu glebunkowego do mojego siepa i wyszło na to, że ten, który do mnie pasuje, pasuje do is też, z resztą nawet jak są jakieś subtelne różnice, to i tak bez znaczenia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 15:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Cytuj:
no ale bez przesady, to nie jest 300PS tylko ledwie 140, więc wielkie wielkie ceramiczne hamulce z Carrery GT to zbędna rzecz, 1.6 też można rozpędzić do słusznych prędkości oscylujących w granicach 200km/h i jakoś da się wyhamować, a z postu nie wynika, że to auto ma być do KJS-ów, o to mi chodzi.

źle cię zrozumiałem :)
oczywiście że hamulce nie muszą być wymieniane i będą dawać rade

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ÂłomÂża
chlopak od ktorego kupywalem swoją 316 powiedzial ze za 1200zl moze zrobic tak zeby miala 220KM wlozyc chyba turbine.Czy to mozliwe jak tak to ile by wtedy palila?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 17:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
arekz1988 napisał(a):
1200zl moze zrobic tak zeby miala 220KM wlozyc chyba turbine.Czy to mozliwe jak tak to ile by wtedy palila?

trzeba było mu powiedzieć że narkotyki są szkodliwe
założenie tutaj turbo to ok 10 000zł
sama turbinka to ponad 1200zł
nie ma możliwości osiągnięcia 220 KM z 1.6 za 1200zł

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 19:04 
Cytuj:
chlopak od ktorego kupywalem swoją 316 powiedzial ze za 1200zl moze zrobic tak zeby miala 220KM wlozyc chyba turbine.Czy to mozliwe jak tak to ile by wtedy palila?


http://narkomania.org.pl/baza/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 21:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
arekz1988 napisał(a):
chlopak od ktorego kupywalem swoją 316 powiedzial ze za 1200zl moze zrobic tak zeby miala 220KM wlozyc chyba turbine.Czy to mozliwe jak tak to ile by wtedy palila?


Powiedz koledze, że boost 120KM za 1200zł to ździerstwo.
Normalnie za 1200zł robią ok 370-380KM z Twojego silnika.
Spalanie wzrasta wyraźnie niestety może ponad 10L/100 połknąć, trzeba się pogodzić z tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 00:14 
dobra, aż sprawdziłem z ciekawości w końcu na realoem.

316i i 328i z tyłu miały takie same identyczne tarcze, jeśli były montowane.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 07:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
..::CZARNY::.. napisał(a):
dobra, aż sprawdziłem z ciekawości w końcu na realoem.

316i i 328i z tyłu miały takie same identyczne tarcze, jeśli były montowane.


w E36 328i z tyłu były tarcze wentylowane :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL