BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i M52B20 Sonda lambda - jaka ?
PostNapisane: 25 lipca 2008, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
WITAM.

PADŁA MI SONDA LAMBDA - I TU PROSZĘ O WASZĄ POMOC!
JAKĄ ZAŁOŻYĆ - UN IWERSALNĄ CZY DEDYKOWANĄ?
JAKA JEST RÓŻNICA POZA CENĄ?
CZY PASOWAĆ MUSI TYLKO GWINT (WTYCZKĘ MOŻNA PRZEROBIĆ), CZY RÓŻNIĄ SIE JAKIMIŚ PARAMETRAMI.

PROSZĘ O WASZĄ RADĘ!!!!

POZDRAWIAM.
SZKLARZ.


Cytuj:
[model???] SONDA LAMBDA 320I (M52B20) - POMOCY!


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Wyłącz CapsLock-a podczas pisania postów


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 15:26 przez Szklarz_G, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 09:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Załóż dedykowaną.wykrecisz starą odepniesz wtyczkę i założysz nową,nie będziesz się bawił w "zarabianie" wtyczki.Różnicy w parametrach nie będzie bo uniwersalna różni się tym że właśnie brak jej wtyczki pod konkretne auto.W użytkowaniu jest to o tyle wygodne że wszystko jest tak jak być powinno wtyczka jest dobrze zabezpieczona bo pasuje idealnie.A z dedykowaną a to źle coś polutujesz/złożysz/zaizolujesz. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Szklarz_G, Caps Lock Ci się zablokował.


Różnica 217zł uniwersalna 450zł NGK - dedykowana. :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Różnica 217zł uniwersalna 450zł NGK - dedykowana.


Kocie zgadza się różnica w cenie jest zasadnicza ale montaż jest dużo prostszy.U siebie jak wymieniałem sondę na ori Bosha,jak zobaczyłem jak była zrobiona uniwersalna - połączenie,izolacja to się po prostu załamałem.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 09:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
CiOoS, Głównie chodzi o jakość samej sondy, ja partaczem nie jestem, a Szklarz jest pedantem, więc damy radę. :hyhy:

Teorię ktoś podsunął że po to są inne wtyczki ,żeby rozróżniać pasujące sondy. Szklarz już dwa razy jechal do mechaników BMW i mieli nie pasujące... :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:02 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jeśli zdecydujesz się na uniwersalną, pamiętaj, zeby nie lutować przewodów tylko je zaciskać, bo raz - zlutować je ciężko, dwa - luty mogą przekłąmywać sygnał. Najlepszym rozwiązaniem są specjalne łączenia, dodawane np. do sond uniwersalnych BOSCH, takie jak tu: http://allegro.pl/item403343797_sonda_l ... 86507.html
Poza tym, między przewodami płynie powietrze niezbędne sondzie do prawidłowego funkcjonowania.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
ja partaczem nie jestem


Kocie patrząc na Twoje poczynania z "szuchą" nie śmiałbym użyć tego sformułowania :D

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 64
Lokalizacja: POZNAё\ŚWIEBODZIN
Moje BMW: E36 2.0i VANOS
WITAM JA Z KOLEI MAM ZAŁOŻONĄ JAKĄŚ TAM W PODRUBIE ZA 100ZŁ I WSZYSTKO JEST OKI PROPONUJE JEDNAK TAKĄ WERSJE BO SZKODA PRZEPŁACAĆ TAK JAK KOLEDZY MÓWIĄ NIE MA SĘSU WYWALAĆ KASY W BŁOTO :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Panie Daniel wyłącz caps locka ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Czyli ta za 200 bedzie dobra:
http://allegro.pl/item400342181_sonda_l ... 86505.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 64
Lokalizacja: POZNAё\ŚWIEBODZIN
Moje BMW: E36 2.0i VANOS
już caps lock wyłączyłem a odnośnie pytania kolegi to zgadzam się ta za 200zł bedzie się dobrze sprawować pozdro :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
W IC taniej i jeszcze mam zniżki...

Sonda Lambda

BOSCH

0 258 986 505

Sonda Lambda

Uniwersalny

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: 0 258 986 505

Cena brutto: 198,19 zł

nazwa: Sonda lambda

opis : Bosch sonda lambda uniwersalna z kpl. montażowym
[4-przewodowa]; moc grzałki 18W; dolny potencjał:
wolny

producent: BOSCH

Zamówiłem w IC, jutro do odbioru, całe 133zł brutto, czyli rabat 65zł :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Ta co pokazujesz nie nadaje się do twojego BMW!!!
Sonda ta pracuje w zakresie 1V-0.9V
Do twojego BMW potrzebna jest sonda 5V

Już to testowałem, kupiłem tę sondę w intercarsie i kolory przewodów były zupełnie inne, dało mi to do myślenia i doszedłem że jest to zła sona i kupiłem tę sondę:
http://ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=8963451&art=505804&gen=485&gru=11150000&towkod=302032&zdj=1&km=0&typ=54&wsk=O&lang_id=PL
Jest to firma NGK => NTK tak będzie napisane na pudełku
Sonda którą wykręciłem z kolektora była identyczne wykonana jak ta którą kupiłem
miała te same oznaczenia prócz znaczna BMW
I wydaje mi się że to jest zamiennik oryginału.
Sonda jest w całości złożona z wtyczką.
Z tego co się dowiedziałem to nie ma uniwersalnej sondy 5V.

Na końcu kapnołem się sona którą miałem była sprawna :zdziwko:
wkręciłem ją z powrotem i tą nową używaną przez 5 min sprzedałem na allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 10:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
O, widzę że masz zniżki, więc cena tej sondy nie powali cię na kolana.
mnie kosztowała 270 zł.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 11:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
302zł po zniżce - zamówiona

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: OTA7H-5A1 0486

Cena brutto: 459,51 zł

nazwa: Sonda lambda

opis : NGK sonda lambda BMW 320/323/520/523/528/728

producent: NGK

W MAGAZYNIE: >9

Ograniczenia

Sonda lambda: Sonda regulacyjna

Liczba przewódów: 4

Długość [mm]: 968

od roku prod.: 1995.10

Kod silnika: M52B20


Ostatnio edytowano 25 lipca 2008, 11:21 przez KotSylwester, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Panowie!

Serdecznie dziękuje za zaangażowanie w tę burzliwą dyskusję.
Problem jakby mi się rozwiązał,

Dla zainteresowanych model sondy NGK która pasuje do m otoru M52B20
to OTA7n-5C1. JaK pisał kolega KOT wcześniej, jej koszt tom niestety około 450pln, ale pocieszający jest fakt, że oryginał w salonie BMW kosztuje około 750pln.

Wielkie dzięki raz jeszcze.
Szklarz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 11:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
No nie....

OTA7N-5C1 podał Szklarz
OTA7H-5A1 0486 do 320i M52B20 od 10.95r.

do licha. To ja już nie wiem.
5C1 nie występuje w ofercie InterCars...

Szklarz_G, jaki masz miesiać produkcji? Pamiętasz? Jak nie to podaj "last 7 digits" Vin-u.

Wg. katalogu IC, zamówiłem prawidłową. :38:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 11:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Szklarz_G napisał(a):
Panowie!

Serdecznie dziękuje za zaangażowanie w tę burzliwą dyskusję.
Problem jakby mi się rozwiązał,

Dla zainteresowanych model sondy NGK która pasuje do m otoru M52B20
to OTA7n-5C1. JaK pisał kolega KOT wcześniej, jej koszt tom niestety około 450pln, ale pocieszający jest fakt, że oryginał w salonie BMW kosztuje około 750pln.

Wielkie dzięki raz jeszcze.
Szklarz.


OTA7N-5C1 jest do e36 m52 z elektroniką Siemens. Masz dwie takie sondy, chyba ze nie masz "systemu" Siemens, wtedy odpowiednia sonda to OTA7H-5A1 - przynajmniej powyżej września 1995,a do września 1995 - OTA7H-3A2.



OTA7N-5C1 kosztuje u mnie 369 zł i jest dostępna.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 12:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
stones1, Są u Szklarza 2 sondy, czy ma siemensa to nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 12:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
stones1, Są u Szklarza 2 sondy, czy ma siemensa to nie wiem.


Jeśli są dwie, to ma Siemensa i auto poniżej 09/1995 . Te dwie sondy to 2x OTA7N-5C1. Tylko ten model m52 ma dwie sondy.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL