BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: duże auto vs. małe auto
PostNapisane: 25 lipca 2008, 12:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
http://moto.onet.pl/1499377,2217,artykul.html

W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i zrobił realny crash-test.
Wyszło że masa jest najważniejsza. Teoretyzowanie nad gwiazdkami i strefami zgniotu nie wiele się zdało w obliczu starcia z fizyką.

To było by na tyle w temacie małych aut.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 12:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kyokushin, gwiazdki NCAP są do danego auta... Yarisa 5 gwiazdek to np. 4 gwiadki coroll, 3 gwiazdki Avensisa i pół gwiazdki Land Cruisera :rotfl:

Pozatym gwiazdki się dostaje np. za lampkę niezapiętych pasów. :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Od zawsze wiedziałem, że te gwiazdki są nic nie warte. Przypuszczam, że jakby ten Fiat zderzył się z jakimś starszym BMW np. e34 to też by z niego mało zostało a z tego co się orientuję e34 ma 3 gwiazdki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 14:17 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
RafaÅ‚525, dlaczego nic nie warte? Jak masz 2 maluchy, jeden z wynikiem 4*, a drugi z 5* to który wg Ciebie bezpieczniejszy? Wiadomo, że gwiazdki nie uchronią Cię przed następstwami wypadku, tym bardziej, że każdy wypadek jest inny, ale mogą dawać jakieś pojęcie o poziomie bezpieczeństwa.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
maaaad napisał(a):
RafaÅ�525, dlaczego nic nie warte? Jak masz 2 maluchy, jeden z wynikiem 4*, a drugi z 5* to który wg Ciebie bezpieczniejszy? Wiadomo, że gwiazdki nie uchronią Cię przed następstwami wypadku, tym bardziej, że każdy wypadek jest inny, ale mogą dawać jakieś pojęcie o poziomie bezpieczeństwa.

Wiadomo, że ten co ma 5 ale spójrz, Q7 ma 4 a 500 ma 5 czyli wynika, że 500 jest bezpieczniejszym autem. Powinni zrobić gwiazdki do poszczególnych klas samochodów albo inaczej układać tę skalę. Jeżeli mierzyć wszystkie jedną miarą to jeżeli Q7 ma 4 to taki 500 powinien mieć 1-2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 16:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Rafał525 napisał(a):
Q7 ma 4 a 500 ma 5 czyli wynika, że 500 jest bezpieczniejszym autem.


Bzdura, przeczytaj mój post!


Rafał525 napisał(a):
Powinni zrobić gwiazdki do poszczególnych klas samochodów

Właśnie tak jest, przeczytaj mój post!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 16:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
KotSylwester napisał(a):
Rafał525 napisał(a):
Q7 ma 4 a 500 ma 5 czyli wynika, że 500 jest bezpieczniejszym autem.


Bzdura, przeczytaj mój post!


Rafał525 napisał(a):
Powinni zrobić gwiazdki do poszczególnych klas samochodów

Właśnie tak jest, przeczytaj mój post!

Nie zwróciłem uwagi na Twojego posta :wstyd: W takim razie dobrze, że tak jest chociaż mogli by zrobić jednolitą skalę bo wtedy np Renault by się nie chełpiło tym, że każde ich auto ma 5 gwiazdek i nie używaliby tego jako chwyt marketingowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 16:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
http://pl.youtube.com/watch?v=k0kB2SqZqZ0

:niepewny:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 17:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Wiadomo że większy o większej macie raczej może więcej ale w teście wzmianka o gwiazdkach jest pozbawiona sensu, przecież Fiat ma 5 gwiazdek ale w klasie samochodów mini, a Q7 w klasie dużych suwów więc po co to głupie porównanie że Fiat z większą ilością gwiazdek został zniszczony przez Audi z mniejszą.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 19:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KotSylwester napisał(a):
Bzdura, przeczytaj mój post!

Radziu, przeczytaj mój pierwszy post i napisz gdzie ktokolwiek twierdzi że jest inaczej.

Niemniej jednak szum wokół NCAPu wyraźnie sugeruje że więcej gwiazdek to lepiej, niezależnie od klasy, co oczywiście jest bzdurą, tak jak piszesz.
Niestety później dochodzi do takich paradoksów, że 'koledzy' z forum Logana twierdza że jest on bezpieczniejszy od E39... która ma 4 gwiazdki... nie biorąc pod uwage że Logan jest 2 czy 3 klasy niżej.

Użytkownicy Fiatów Pand również dziarsko lecą na czołowe z E34, ponieważ mają wiecej gwiazdek...

Życie brutalnie weryfikuje co jest twardsze i ten test jest tego wyraźnym dowodem.
Małe wynalazki nie mają szans z normalnym samochodem czy SUV'em.

Poza NCAP'em, powinna być jeszcze skala dla normalnych ludzi, gdzie:
- panda - 1 gwiazdka
- lanos - 3 gwiazdki
- e34 - 6 gwiazdek
- e60 - 8 gwiazdek
- x5 - 12 gwiazdek
- autobus - 70 gwiazdek
- tramwaj - 300 gwiazdek
- czołg - 1000 gwiazdek
- pociąg - 1500 gwiazdek
- pancernik - 10 00000 gwiazdek

... seicento - 1, ale gwizdek co najwyżej...

Skala orientacyjna, ale oddaje sens tego, co mam na myśli.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
Bzdura, przeczytaj mój post!

Radziu, przeczytaj mój pierwszy post i napisz gdzie ktokolwiek twierdzi że jest inaczej.

Niemniej jednak szum wokół NCAPu wyraźnie sugeruje że więcej gwiazdek to lepiej, niezależnie od klasy, co oczywiście jest bzdurą, tak jak piszesz.
Niestety później dochodzi do takich paradoksów, że 'koledzy' z forum Logana twierdza że jest on bezpieczniejszy od E39... która ma 4 gwiazdki... nie biorąc pod uwage że Logan jest 2 czy 3 klasy niżej.

Użytkownicy Fiatów Pand również dziarsko lecą na czołowe z E34, ponieważ mają wiecej gwiazdek...

Życie brutalnie weryfikuje co jest twardsze i ten test jest tego wyraźnym dowodem.
Małe wynalazki nie mają szans z normalnym samochodem czy SUV'em.



Zgadzam się. NCAP namieszał ludziom w głowach. Wiecznie się slyszy ze "nowoczesne technologie pozwalaja bla bla bla" i wlasciciele Modusa czują sie mega bezpieczni. A rzeczywistość jest taka, jak w Twoim linku i taka:

http://www.youtube.com/watch?v=lBraqWUMU0Q

Co z tego że Modus czy 500tka Fiata lepiej by się zachowały skoro i tak w ich wnętrzach zaistniały by takie przeciążenia że nikt by tego nie przeżył?

Ciekawą rzecz jeszcze chciałbym zauważyć, widzieliście przód nowego Scenica? Wielkie gołe niczym nieosłonięte ramiona wycieraczek? A taki jest szum o bezpieczeństwie pieszych.... stare W140 ma całkowicie schowane ramiona i pióra wycieraczek pod maską....


Po wypadku jeżdze inaczej, mysle inaczej, nawet troche inaczej zyje ;) , w każdym razie mimo że mam stosunkowo duże auto ktore raczej wzbudza poczucie bezpieczenstwa boje się wyjazdów (głównie w PL :kwasny: ) , wierzchołków wzniesień, zakrętów zza których moze wyskoczyc kretyn/prymityw/statystyczny Kowalski w Fabi... Zawsze się zastanawiam jak to jest że ja się boję, a ludzie w autach o połowe mniejszych nie :niepewny:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Kyokushin napisał(a):
Poza NCAP'em, powinna być jeszcze skala dla normalnych ludzi, gdzie:
- panda - 1 gwiazdka
- lanos - 3 gwiazdki
- e34 - 6 gwiazdek
- e60 - 8 gwiazdek
- x5 - 12 gwiazdek
- autobus - 70 gwiazdek
- tramwaj - 300 gwiazdek
- czołg - 1000 gwiazdek
- pociąg - 1500 gwiazdek
- pancernik - 10 00000 gwiazdek


Tylko teraz wszystkie te pojazdy skonfrontuj z odkształcalną nieruchomą przeszkoda jaka jest na testach NCAP. 5 ostanich pozycji nie daje szans podróżującym, to pojazdy praktycznie nieodkształcalne.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
stones1 napisał(a):
Zawsze się zastanawiam jak to jest że ja się boję, a ludzie w autach o połowe mniejszych nie


Ty myślisz oni nie. Większość naszego społeczeństwa nie myśli normalnie.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 23:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
GP-T1000 napisał(a):
Tylko teraz wszystkie te pojazdy skonfrontuj z odkształcalną nieruchomą przeszkoda jaka jest na testach NCAP. 5 ostanich pozycji nie daje szans podróżującym, to pojazdy praktycznie nieodkształcalne.


Te pojazdy przebijają taką przeszkode jak z NCAP w pył ;)

Poza tym, apropo odkształcania - tutaj sie nie zgodze, jest też zjawisko sprężystości, która nie wiąże się ze zniekształcaniem trwałym.
O ile mamy do czynienia z obiektem dużej masy, to sprężystość tej dużej masy jest w stanie pochłonąć energię, bez odkształcenia i szkody dla pasażerów.
Jakoś przy zderzeniu Auta z TIR'em, mała odkształcalność TIRa nie ma znaczenia, kierowca tira najczęściej wychodzi żywy, bez większych problemów a w osobówce są trupy które trzeba wycinać z wraka i ciężko zidentyfikować.... czy to człowiek czy to jego pies.
Podobnie będzie ze zderzeniem E32 z Pandą... również to że E32 nie jest odkształcalne w niczym nie przeszkodzi, będzie przewaga masy i pochłonie energie, a odkształcalność - będzie na wystarczającym poziomie, auto to nie odlew z żelaza.

stones1 napisał(a):
Po wypadku jeżdze inaczej, mysle inaczej, nawet troche inaczej zyje , w każdym razie mimo że mam stosunkowo duże auto ktore raczej wzbudza poczucie bezpieczenstwa boje się wyjazdów (głównie w PL ) , wierzchołków wzniesień, zakrętów zza których moze wyskoczyc kretyn/prymityw/statystyczny Kowalski w Fabi... Zawsze się zastanawiam jak to jest że ja się boję, a ludzie w autach o połowe mniejszych nie


Powiem Ci że w całej rozciągłości i na temat crashtestu, na temat jazdy po polsce oraz specyfiki zachowań statystycznych/prymitywów, się z Tobą zgadzam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 23:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
Kyokushin napisał(a):
tramwaj - 300 gwiazdek

w czerwcu mialem przygode z tramwajem.
moj 8 gwiazdkowiec pogial 300gwiazdkowca:D :rotfl:

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 23:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
BIGPUN napisał(a):
w czerwcu mialem przygode z tramwajem.
moj 8 gwiazdkowiec pogial 300gwiazdkowca:D


Zgadza się, pogiął mu lakier :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 01:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja tam od zawsze wiem że NCAP i jej gwiazdki zależą od klasy auta... może jestem bardziej oczytany :rotfl: ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 01:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kyokushin - zasada zachowania pędu się kłania, podczas zderzenia z tirem, wiadomo, że tir nie wytraci zbyt dużo prędkości, a osobowy tak... a że zmiana energii rośnie z kwadratem prędkości to masz odpowiedź na swoją tezę, dlaczego kierowca tira wychodzi bez szwanku, stąd jakże ważna masa przy zderzeniach między pojazdami. Tak samo jak pociąg potrąci faceta, nawet nie zwolni.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 01:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Poland/Monaco
stones1 napisał(a):
... Zawsze się zastanawiam jak to jest że ja się boję, a ludzie w autach o połowe mniejszych nie :niepewny:


Może widzieli coś takiego: klik i doszli do wniosku, że bezpieczniejsze jest w ogóle uniknięcie kolizji. A to zależy od:

1. szczęścia na drodze
2. prędkości
3. umiejętności

_________________
Moja Zetka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 01:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jiGsaw napisał(a):
Kyokushin - zasada zachowania pędu się kłania


Dlaczego?
Gdzie ja wspomniałem o zasadzie zachowania pędu?

Wyprzedzając odpowiedź... że 'nie wspomniałem'. Nie wspomniałem dlatego bo rozmowa była o odkształceniu i jego wpływie na zderzenie...

A co do zasady zachowania pędu to masz racje, jednak nie do końca dobrze rozmieściłeś proporcje.
TIR z czołowym z większą osobówką wytraci swoją prędkość, dość mocno, jednak nie przejedzie po niej jak po maśle.
Musiały by być większe dysproporcje masy - dobry przykład to samochód - pociąg.
Ogólnie co do zasady zachowania pędu się zgadamy, zależy jaki tir, jaka osobówka i jakie prędkości.... jakakolwiek osobówka nie ma szans z TIR'em.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 lipca 2008, 01:58 przez Kyokushin, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL