BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8i 92r. Generałka silnika?
PostNapisane: 25 lipca 2008, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Hajnówka
Moje BMW: e46 320d Touring
Kod silnika: M47
Witam. Moze dla niektórych będzie to śmieszne bo jak narazie wszyscy naśmiewają się z tego co robie mówiąc żebym nie ładował kasy tylko posłał samochód w ludzi. Ale moje bmw Mi sie podoba i nie mam zamiaru tego robic. Więc:

Samochód bierze olej 1.5litra miesięcznie przy jezdzie 50-100 km dziennie.
Wygania płyn chłodniczy (na szczesnie do tłumika a nie do silnika)
Klekocze lekko

Odstawiłem go do znajomego mechanika i diagnoza wygląda po rozebraniu tak:
-uszczelki na głowicy były już zuzyte (czy jak to tam sie zwie) więc moze to była wina wyganiania płynu chłodniczego;
-pierścienie są "spieczone"
- wałek rozrządu był jakby "szlifowany" kontówką (tak to wygląda i to bardzo)

Zalecił mi on
-planowanie głowicy
-założenie nowego wałka z kowadełkami pestkami i szklankami;
-wymianę pierścieni;
-i oczywiście wymiane wszystkich uszczelek;

i tu pytanie
CZY TO SIĘ OPŁACA?
Wyniesie mnie to około 2 tys zł;
Koledzy z otoczenia śmieją się mówiąc ze lepiej puścic samochod w ludzi, albo kupic silnik z gwarancją NA ROK(są wogóle takie ?? :zdziwko: ) Znalazłem silniki z gwarancją na max 3 miesiące a co potem? znowu generałka? Czy gdy zrobie silnik pojezdze nim pare lat czy to jest tylko wywalanie kasy? prosze o dokładne odp a nie śmiechy ;/ bo tego mam juz dosc;/

Pozdro Wheeljack


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Wałek z kompletem dzwigienek oryginalnych nie zamienników to koszt 800 zł +
szklanki firmowe to też kolo 500zł.
komplet pierścieni to ok 200zł
uszczelka pod głowice 60zł
Planowanie głowicy 50-100zł
olej 100zł
Wiec nie wiem skąd sie wzieła cena 2 tysiace??
No chyba że ci to robi za darmo albo bedzie wsadzał zamienniki. Jeśli pójdą zamieniki to nie wiem ile ten silnik później wytrzyma.
Ja na twoim miejscu bym zrobił swap na is'a, albo po kosztach pójść i kupić troche nowszy silnik 1.8 M43

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 22:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Hajnówka
Moje BMW: e46 320d Touring
Kod silnika: M47
ten koles nie ma normalnego zakładu tylko robi mi "po koleżeńsku" za 300 zł

twoje ceny =1760 zł

:> więc zdaje mi się ze dobrze wyliczyłem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 22:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jeśli jesteś tego pewien. I ufasz mu to prosze bardzo, znam kolegów mechaników i wiem że oni za 300zł tego by ci nie zrobili napewno, bo to jest sporo pracy.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Hajnówka
Moje BMW: e46 320d Touring
Kod silnika: M47
no nie wiem czy to az tak bardzo duzo pracyxD najwiecej chyba z głowicą. ale cóż zrobie tak jak postanowiłem i mam nadzieje ze nie bede żałował.


ps. to jest moj kolega pije z nim nie raz moze dlatego tak tanio powiedzial ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL