BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 14:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] relacja ze zdjęcia miski oleju w padniętym silniku 4.0
PostNapisane: 2 października 2006, 19:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Zimą padł koledze w 540iA '93 silnik. Autko kupił z 3 reki, przebieg nieco ponad 200 000 , udokumentowany. Ot auto jakich wiele- żaden rodzynek z 50 000 przebiegu ale tez zaden szrot z najechanym milionem km. Silnik suchutki, nie brał w zasadzie oleju ( po 5000 km moze ze 3 mm ubyło- kumpel nie jezdzi zbyt ostro). HYdraulika tez była cicha, nic nie cykało, nie klekotało rano po odpaleniu...Olej miała czysciutki, nie ubywało tez płynu chłodniczego. Jedynie bujał sie jak wiele M60 B40 na jałowym. Moc i spalanie miał takie jak powinien- ani lepiej ani gorzej niz inne 4.0 . Silnik był na pewno serwisowany . bo to po prostu było widac - rolki i paski nowe, membrana zmieniona, 0 pocenia się na pokrywach zaworów we wnękach na swiece...misa oleju tez w swietnym stanie , musiał ktos dbac o pompe oleju bo wszystkie śrubki miała dokrecone i nic w misce nie lezało...
Teraz czas na mniej zabawne opowiesci...
Kolega zalał ten silnik Castrolem RS 10W-60, wczesniej miała lany jakis syntetyk 5W-40 ( juz nie pamietam co ). Przez 7000 km nie działo sie nic az ....W czasie dosc szybkiej jazdy autostradą A2 ( tryb S, ponad 200 km/h )kolega nagle usłyszał dzwiek CIACH CIACH CIACH CIACH CIACH .......
zjechał na parking i nasłuchuje- ewidentnie dzwiek wydobywał sie z silnika....powolna jazda do domu ( nie wiem czy nie lepiej było zgasic go i zamowic lawete ) nie doszła do konca- 5 km od miejsca docelowego usłyszał TURYYYTTTTTTT jakby sie cos ukreciło i momentalnie zapaliła sie na moment kontrolka cisnienia oleju ( tak ,ze nawet nie zdazył go zgasic ) ułamek chwili pozniej pojawił sie komunikat o zbyt niskim poziomie płynu chłodniczego , auto zaczeło dymic strasznie a chwilke pozniej samo zgasło. REszte drogi pokonało na lawecie. Po ogledzinach okazało sie ,ze cały płyn chłodniczy poszedł do silnika w moment, a w kolektorze ssacym, w przepustnicy czy na świecach - wszystko obżygane olejem...
Kolega kupił sobie uzywany motor za logiczne pieniadze i nawet nie starał sie reanimowac padnietego silnika. NIedawno sciagałem tam mise, zeby ja załozyc u siebie podczas zmiany oleju, bo ja mam lekko wygietą...Jakie było moje zdziwienie ,gdy na dnie misy zamiast zazwyczaj lezacych tam srubek pompy oleju znalazłem...
UKręcony ,popękany korbowód w otoczeniu masy poskrecanych kawałkow metalu i roznych blaszek, opiłków.....
Zdjecia wstawie niebawem ( akurat nie miałem czym zrobic )
Niech mi ktos dalej mowi ,ze M60 to udane silniki ....Opowiesci o ukreconych korbowodach ,peknietych łancuchach rozrzadu, pierscieniach rozsypujacych sie i dostajacych ponad tłok itp mam JUZ DOSC.

tu fragment posta RObertabmw
Cytuj:
Problem dotyczy starszych silników V8 czyli M60, bo w M62 prawdopodpobnie problem ten został już rozwiązany. A mianowicie:
Pierścienie tłokowe rozklepują rowek na tłoku w jednym i tym samym miejscu, czyli po zewnętrznej stronie silnika, a więc w dolnej części, gdy tłok jest pochylony w cylindrze.
Wyklepania te w początkowej fazie powodują że cylinder traci stopień sprężania i na wolnych obrotach cylinder pracuje słabiej w stosunku do pozostałych. Później potrafi nawet wypadać cylinder z cyklu pracy wprowadzając nas w domysły że padła cewka. Ale ostatecznie po dłuższym przebiegu rowek na tłoku zostaje już tak wyklepany, że pieścien dostaje się nad tłok do cylindra i na tym etapie silniki te zostały wyjęte i rozebrane.
We wszystkich czterech to samo a w jednym szczątki pierścienia znajdowały się w kolektorze ssącym.
Do dziś ten kolektor jeszcze mam, a tłoki leżą na magazynie do wglądu dla wtajemniczonych.



BMW DAŁO CIAŁA. I trzeba sobie to jasno powiedziec.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 12:52 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 23:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
We wszystkich czterech to samo a w jednym szczątki pierścienia znajdowały się w kolektorze ssącym.


Tak.
To prawda.

Cytuj:
Do dziś ten kolektor jeszcze mam, a tłoki leżą na magazynie do wglądu dla wtajemniczonych.


Temat nieaktualny z powodu likwidacji warsztatu.

Franku.
Jeżeli masz zdjęcia z rozbiórki to wklej proszę dla wtajemniczonych, a głównie z racji ostrzeżenia właścicieli modeli z tym typem silnika, jako nastawienie na konieczność dogłębnego zainteresowania się nietypową pracą silnika - zwłaszcza na biegu jałowym.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 23:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Zdjecia wkleje niebawem, przynajmniej jesli chodzi o te resztki korbowodu- co do zdjecia głowic itp to musze uzgodnic to z kolegą, bo to badz co badz nadal jego silnik :)
ale bede relacjonował na biezaco.

I dla scisłosci - moj V8 tez nie chodzi idealnie na jałowym. Wiec przy odrobinie pecha jak to zwykle bywa, moge czasem niedługo wklejac kolejne przykre story.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 00:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Wiec przy odrobinie pecha jak to zwykle bywa, moge czasem niedługo wklejac kolejne przykre story.


Masz poczucie humoru, biorąc pod uwagę to co napisałeś i fakt, że wiem jaki typ silnika tkwi pod maską Twojego bolida :D

Ale możesz tego uniknąć i gdybyś stawił czoła temu wyzwaniu, to byłbyś jedyną osobą którą znam, a która stawiła czoła temu problemowi przed ujawnieniem się w postaci całkowicie okazałej. 8)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 00:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Obawiam sie ,ze musisz wrocic z Irlandii i mi pomoc, przy odrobinie piwka damy rade :wink: :D
Sam sie do tego raczej nie zbiore, zeby patroszyc motor... [-(

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 00:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dzięki za upijne zaproszenie, ale :D :D wybacz, wolę pozostać tu gdzie jestem :D :D
Zawsze jednak możesz liczyć na moją pomoc online. :D 8)

Co do patroszenia silnika to jest to mniej skomplikowane niżeli patroszenie kury. :D
W przypadku patroszenia wieprzka mozna polemizować ale i tak silnik jest bardziej wyrozumiały :?:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 00:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Robercie , zasadnicza roznica jest taka, ze wieprzka z reguły nie trzeba składac z powrotem do kupy :D

no coz - bedzie sie trzeba zabrac do tego zanim dojdzie do awarii totalnej #-o

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 07:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
eeeeeeeeeeeeeee tam Frank zaraz kazdy ci powie ze BMW sie nie psuja nie wiesz o tym? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 10:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ale te M70 sa nie dopracowane.... naprawde tragedia!!!!! A to odkrecajaca sie pompa olejowa, a to znowu trzesie na jalowym..... Boze a jakie one sa przestarzale!!!!


nie to co M60 ......... :( one sa nowoczesne, generuja podobna moc, ale nie sa tak awaryjne jak te glupie v12 ze srubami od pompy olejowej w misce....



:mrgreen: :twisted:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Stones - jakbys chciał wiedziec , to M73 tez gubi srubki pompy oleju do misy , potrafi nierowno chodzic na jałowym ( z reguły wina niesprawnego osprzetu ) oraz czasem zamilknac na autostradzie np z winy padnietego czujnika przy termostacie :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 07:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank kazdy silnik moze sie rozleciec na kawalki jest to dla mnie jasne.
Ale nie kazdy mial w rodzinie dwa M70 i dwa M73 i byl z nich w 100% zadowolony pod wzgledem awaryjnosci a raczej jej braku - mowie o M70 , bo o M73 bede mogl powiedziec za kilkanascie miesiecu - podczas gdy wiekszosc forumowiczow pisala "czlowieku M70?????!!!!!! ZLOM, PRZESTARZALY WADLIWY ZLOM!!! M60 jest SUPER!!! M70 do muzeum!" , wiec jak sam gdzies napisales o awariach M70 de facto sie tyle nie slyszy co o awariach M60, a opinia ze sa wadliwe niedopracowane przestarzale etc jest po prostu niezwykle smieszna. Co w nim przestarzalego? daje 7,4 do 100 km/h bez zadnych kombinacji, ile musielie wrzucic walkow, zaworow i lancuchow do v8 zeby zblizyl sie do tego? ja tam wole 2 zawory na cylinder 300 koni i 450 Nm w M70 niz 32 zawory, 4 walki etc... i to ze naladowano tam nowoczesnych rozwiazan wyszlo mu na dobre? W aspekcjie osiagow, na pewno. Nie mowie ze to wadliwy silnik, ale trzeba chyba przyznac ze norma sa tematy na forum "trzesie M60" , o M70 jakos sie nie spotyka tego, lub "sruby w misce olejowej" , wiesz byc moze w mojej misce jest garsc srub nie wiem, ale nie spotkalem sie z postem "sruby w misce M70 lub M73", czy tez "jade nagle trach ciach i po jezdzie... M70 / M73 " no nie widzialem jeszcze takiego postu. Takze ten przestarzaly M70 jak dla mnie jest po prostu wspanialy i mimo swojej archaicznosci ma 450Nm , sile w kazdych obrotach i bez ogranicznika zamyka licznik.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 08:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
hmmm tak czytam i czytam i zapytam czy jak teraz moj m60 jest rozkrecony i bede wymienial pierscienie to na jak dlugo bedzie ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 10:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
wiesz byc moze w mojej misce jest garsc srub nie wiem, ale nie spotkalem sie z postem "sruby w misce M70 lub M73", czy tez "jade nagle trach ciach i po jezdzie... M70 / M73 " no nie widzialem jeszcze takiego postu. Takze ten przestarzaly M70 jak dla mnie jest po prostu wspanialy i mimo swojej archaicznosci ma 450Nm , sile w kazdych obrotach i bez ogranicznika zamyka licznik.


Stones, ale ja powaznie Ci mowiłem - sprawdz pompe oleju przy nastepnej wymianie. Na 7er.com wielokrotnie padało pytanie" czy srubki w misce to tylko przypadłosc V8 ? " i okazywało sie ,ze niestety nie- w M73 tez sie potrafią poodkrecac. Sprawdzic nie zaszkodzi.

Co do przestarzałosci M70- nie zawsze nowsze ,znaczy lepsze :D ja sam długo szukałem 750, ale sam wiesz jak ciezko znalezc 750 w dobrym stanie..wiec jak mi sie trafiła moja 740, to po prostu kupiłem. Ale po tym co ostatnio widziałem w tamtym silniku, to zaczynam uwazac, ze trzeba było moze szukac dalej V12....tam przynajmniej wsteczny nie znika , silnik nie telepie i sie nie rozpada od srodka.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 10:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank ja nie mowie Ci zlosliwie ze byc moze mam garsc srub w misce. No byc moze mam, kto to wie. nie mowie ze nie mam. Chodzi mi o to ze jednak takich postow o M70 nie bylo i nie ma zbyt czesto, przynajmniej ja nigdy nie widzialem, a o M60 widzialem sporo. Wiec na tej podstawie twierdze ze opinie o M70 ze jest WADLIWY, nie dopracowany, awaryjny uwazam za SMIESZNE. Tym bardziej ze mialem w rodiznie dwa M70 i ZERO awari. ZERO. Poza tym ten silnik byl od 1987 do 1994 roku, nastepnie po modyfikajcach kontynuowal swoje zycie pod kodem M73 do 2001 roku rowniez w Rolls Royce. Reasumujac :wink: uwazam tym bardziej po Twoich Frank ostatnich postach za SMIESZNE opinie niekotrych ludzi w stylu " CZLOWIEKU TYLKO 740!!!!!! zadnych 750 to niedopracowane zlomy!!!! Silnik wadliwy! Tylko M60/62 ZADNYCH V12, ciagle sie sypia!!" to po prostu smieszne.....

Frank a co tam jeszcze we wrogim jezyku pisza o M73 ? chetnie zajrze tu i tam u siebie i sprawdze.

Nie uwazam M60 za zly silnik, ze kazdy z nich konczy defektem, pewnie wiele tych przypadkow to wina pewnego uzytkowania. Uwazam tylko na podstawie postow roznych osob o awariach niektorych z tych silnikow ze sa bardziej awaryjne od M70 , poniewaz takie posty o M70 to rzadkosc a osobiscie nie widzialem takiego postu NIGDY, no i mialem dwa M70 w rodzinie. W zawiazku z tym smiesza mnie opinie "KUPUJE E38 co wybrac ?" i swietne rady " Najlpeiej M60/62 , V12 sa wadliwe" - a fakty i przypadki wlascicieli niektorcyh v8 mowia co innego......

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 11:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
O M73 ? Ze chodzi jak aksamit, pali ciut wiecej niz 740 a mozna na nim 2 Euro postawic :D
O tym silniku niewiele piszą , czasem zdarzają sie pytania _ " M73- Unrunder Leerlauf - warum ? "ale to najczesciej wina osprzetu- np padnietej przepływki , lambdy czy braku iskry na ktoryms z cylindrów.
ja wiem jedno- jesli bede kupował za jakis czas E38 , to tylko 750i .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 11:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
740d :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 12:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kornelio napisał(a):
740d :D



nie rozsmieszaj mnie Kornelio prosze Cie..... =D>


turbiny, wtryski, elektrozawory regulujace cisnienie paliwa , ciekawe jak czesto z tym trzeba walczy w tym modelu....

Nowoczesne diesle sa super. Ale kupione w salonie i po 200.000km pozegnane. Wtedy sie to oplaca.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 12:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kiedys ogladalem e38 z m60 i przejechalem sie nia. To co napewno mi sie podoba w tym silniku to dzwiek. Jest super. No i ladnie sie zbiera, choc tej ktora ogladalem cos musialo dolegac chyba bo nie miala raczej 100% mocy...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 16:38 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Frank napisał(a):
jesli bede kupował za jakis czas E38 , to tylko 750i .


e to teraz mnie podłamałes :( myslałem ze 4,4 L w Bmw to jest rewelacyjny silnik,myslałem ze moje nastepne Bmw bedzie własnie z takim silnikiem :D a tu lipa ](*,)
a co powiecie na 3,5 l :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 16:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pewnie ze 4,4 jest rewelcyjny. I 4,0 tez. Ale czesc z nich ma pewne ryzyko wystapienia powaznych usterek wyzsze niz np m70 / m73.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL