BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jakie są objawy padniętego katalizatora ?
PostNapisane: 31 lipca 2008, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: UK
Witam wszystkich
Mam problem w moim e46 qp ,mianowicie podczas dodawania gazu spod samochodu wydobywa sie brzeczacy dzwiek (trudno to zlokalizowac ale gdzies na srodku auta) nie jest strasznie glosny ale slyszalny w srodku gdy jedzie sie z opuszczona szyba, zawsze gdy dodam gazu :( Pytanie jest czy to moze byc padniety katalizator a moze cos innego :niepewny:
Mam jeszcze jedno pytanie; wiec czasami gdy przekrecam kluczyk, na ikonce samochodu zapala mi sie na czerwono LEWY reflektor, co to oznacza ?? swiatla sa OK czy jest to jakis blad czy komunikat ktorego nierozumiem :zdziwko:

Przepraszam bo wiem ze odpowiedz na moje pytanie juz sie przewinela ale spedzilem troche czasu na forum i nie moge tego znalezc :zalamany: a martwie sie o moja perelke ,prosze o wyczerpujace odpowiedzi :)
THX


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 18:31 przez NitramWMB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 00:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Co do dzwieku spod samochodu...wejdz i popatrz na wszystkie obejmy oraz przesledz caly uklad wydechowy...ja mysle ze to poprostu jakas obejma sie poluzowala badz cos podobnego...raczej nie katalizator.

Wejdz pod samochod bedziesz widzial co sie dzieje.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 07:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Ja miałem to samo,kawałek katalizatora mi się ukruszył w środku i wydawał takie właśnie dżwięki.Musiałem rozciąć kata i wyjąć te kawałki ceramiki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 98
Lokalizacja: zabrze
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
albo masz gdzies wydech wygięty....moze gdzies przychaczyles.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: UK
wiec bez wizyty pod samochodem sie nie obedzie w najblizszym czasie przesledze cale podwozie :)
a czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec co oznacza polacy sie na czerwono lewy reflektorek w ikonie samochodu ??? Swiatla ocztwiscie sa OK ,cos kiedys czytalem o tym komunikacie ale niemoge sie dokopac :zalamany: i nie pamietam co to oznacza POMOCY bo sie swieci czasem a ja nie wiem :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam, u mnie było dokładnie tak samo z padnietym katalizatorem, poprostu sie rozsypał, jezdziłem z tym jakis czas i skonczylo sie na tym ze kawałki katalizatora zatkały wydech, a pozniej roboty mialem z tym ze szok bo caly układ trzeba było czyścic :kwasny:
Więc polecam sprawdzic co to grzechocze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: ZewszÂąd
OkTi a czy to warczenie bylo słyszalne tylko na zimnym silniku czy na cieplym tez??
U mnie mam ten sam problem i podejrzewam katalizator. Tylko u mnie jak otworzysz maske to dzwięk dobiega jakby spod kolektora :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91736
NitramWMB,
a sprawdzałeś światła w momencie gdy zapala ci się kontrolka światła lewego ? może masz jakieś chwilowe przerwy na którejś z wtyczek od świateł i przy wibracjach silnika coś ci na moment przerywa. Zobacz następnym razem czy jak zapali ci się błąd na desce to czy na 100% wszystkie światła w tym momencie świecą. A druga rzecz jak mi do głowy przychodzi to może jakaś żarówka powoli dokańcza swego żywota i powoduje chwilowe przerwy w oporności na co reaguje czujnik przepalonych świateł...

pozdrawiam

_________________
"...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami."
moja galeria -----------------> Obrazek <----------------- kliknij obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 00:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: oÂżarĂłw
mam problem z kontrolką od emisji spalin zaczeła mi się swiecić dziś niewiem czemu czy padł przepływomierz czy katalizator szlak trafił???????niewiem pomóżcie co to jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
ja miałem to samo,przyczyna jest prosta,masz wypalony katalizator i częśc tego katalizatora się odłamała i lata sobie w środku wydając właśnie takie dźwięki.Najlepiej postukać pięścią w katalizator i wtedy usłyszysz jak ten kawałek brzęczący.Ja u siebie rozciełem rure zaraz przed katem i wyjełem ten kawałek i jest ok,a przy okazij dowiedziałem się że pół mojego katalizatora jest wypalony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: oÂżarĂłw
siema tuszak słuchaj dzięki za pomoc ale napisz mi czy wymieniłes ten katalizator czy poprostu wyjąłeś ten kawałek porcelany co ci tam latał w nim.jesli wymieniłes napisz czy to jest duży kloszt takiego kata i czy twoja buma była troche zmulona.ja mam 318 e46 i wydaje mi się ze jest zmulona czy to może być tego przyczyna?????/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 17:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
wyjąłem ten kawałek porcelany i pospawałem tłumik,chciałem kupić katalizator ale używka kosztuje 500zł a orginal nowy okolo 2 tys,troche drogo za głupi katalizator nie sądzisz,a z tego co wiem i co mi mechanicy mówili to że jak nie ma kata to autko lepiej się wkręca na obroty i mniej pali,nie wiem ile w tym prawdy ale coś musi w tym być,a katalizator tylko zmiejsza zatrucie powietrza,także zdecyduj sam czy warto płacić tyle kasy za kata ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 16:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Witam.
Odkopuje temat z katem. Pytanie moje:
Czy jak wytne kata to samochod zyska na mocy,bedzie mniej palil no i czy bedzie ogolnie glosniej chodzil jesli tego katalizatora nie bedzie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Raczej jednak trochę będzie głośniejszy.
Co do tego czy zyska na mocy i będzie mniej palił to zdania są podzielone. Jedni mówią, że to poprawia elastyczność i moc silnika oraz zmniejsza spalanie a inni wręcz przeciwnie bo wpływa na pracę sondy lambda. Ja by pozostawił wszystko na swoim miejscu. A gdybyś się uparł na wywalenie to bez ponownego programowania kompa się nie obejdzie bo trzeba wszystko przeprogramować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 01:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Znaczy sie ze po wycince moga zaczac sie problemy ? A czy ktos z Was wycinal kata ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 00:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Belfast
320 D !!!!!!!!!
Katalizator:
Mialem bardzo podobne objawy tzn brzeczenie katalizatora na jalowym- diagnoza to padniety kat ktory trzeba wymienic. Wczoraj postanowilem sprawdzic co jest nie tak.
Wyjazlem katalizator, potelepalem, powywracalem i bylo wszytko OK - nic w nim nie brzeczalo.
Nalozylem przed montazem smar WURTH wysokotemperaturowy z opilkami miedzi CU 800 na wszytkie miejsca styku rur kat z pozostalymi czesciami ukladu wydechowego oraz pod wszytkie obejmy, zaciski pierscienie rowniez pod dystanse na zaciskach przy koncowym tlumiku. Poprostu wszedzie w razie W...
Skrecilem wszytko solidnie i... przestlao swierszczyc :) 200GBP zotalo w kieszeni :)

Kontrolka zarowki - wyjmij oprawki zaowek z tylnej lampy, pokrec w gniezdzie kazda zarowka kilkakrotnie, wypnij i wpnij kilkokrotnie wtyczke, popsikaj nastepnie pod kazda zarownke i na wtyczke WD40, pokrec i wtyknij raz jeszcze jak wyzej.
Powtorz operacje na drugiej stronie. powinno pomoc.
Przy okazji poprzecieraj zarowki szmatka z kurzu i ewentualnego tluszczu z dloni po operacji.

pozdrawiam
K.

_________________
Ten swiat chyli sie ku upadkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 08:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
Witam. żeby nie zakładać nowego tematu to pożyczę ten.
U mnie objawy są podobne :grzechoczący katalizator a z tego co widziałem to chyba są dwa e36 325i m50b25.
Moje pytanie brzmi tak:czy w miejsce katalizatora można wstawić tłumik środkowy uniwersalny.Wiem że tak inni robią ale nie znam ich opinii może ktoś z was czy to jest dobre rozwiązanie.pzdr.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL