BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 lipca 2025, 23:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dlaczego lepszy łańcuch ?
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Lubelskie
Witam mam takie pytanko. Mam BMW e39, 2,5d rozumiem że rozrząd jest na łańcuchu. O co chodzi z tym łańcuchem czym to się różni od paska. Rozrząd na pasku trzeba wymieniać co około 100-150tys a jak to jest z łańcuchem. Kupiłem niedawno to e39 jest ono z 2001r i ma przejechane 180 000. Kumpel kupił audi a6 z 2004r. i uniego w książce serwisowej jest zaznaczone że wymiana rozrządu była przy 150tys km. U mnie nic takiego nie ma oprócz wymian oleju, filtrów, inspekcji 1 i 2 (nie wiem czym się różnią od siebie), oraz kontroli karoserii i wymiany tylnych tarcz. Czy mam sie martwić?? Podobno wymiana rozrządu to koszt około 4 tys.


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 12:38 przez MaLiN, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Z tego co mi wiadomo to lancuch sie robi po 500 tys , lancuch chyba nie peknie a pasek peknie, ogolnie lancuch jest duzo lepszy , ale niech sie wypowiedza ci co sa bardziej zorientowani :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 15:55 
W jakiejś instrukcji czytałem ze rozrząd w BMW na łańcuchu wymienia sie przy przebiegu ok. 500-600tys km. Więc sie nie masz czym martwić :)
Audi to całkiem inna bajka, tam w instrukcji jest napisane ze cały rozrząd sie wymienia przy 120tys km :dobani: Audi to szit, BMW to BMW :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dlaczego lepszy łańcuch???
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 15:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
MaLiN napisał(a):
Witam mam takie pytanko. Mam BMW e39, 2,5d rozumiem że rozrząd jest na łańcuchu. O co chodzi z tym łańcuchem czym to się różni od paska. Rozrząd na pasku trzeba wymieniać co około 100-150tys a jak to jest z łańcuchem. Kupiłem niedawno to e39 jest ono z 2001r i ma przejechane 180 000. Kumpel kupił audi a6 z 2004r. i uniego w książce serwisowej jest zaznaczone że wymiana rozrządu była przy 150tys km. U mnie nic takiego nie ma oprócz wymian oleju, filtrów, inspekcji 1 i 2 (nie wiem czym się różnią od siebie), oraz kontroli karoserii i wymiany tylnych tarcz. Czy mam sie martwić?? Podobno wymiana rozrządu to koszt około 4 tys.


Co 100-150 tys. :niepewny: , cos chyba a duzo kolego...60 tys. to jest chyba optymalny "przebieg" na wymiane paska...co do reszty to tak jak kolega wyzej napisal...lancuch jest praktycznie nie wymienialny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 17:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1137
Lokalizacja: Świetochłowice
Garaż: bylo e39V8 e38V12 e65V8 e60
spokojnie lancuszek wytrzyma nawet do 750 tys z tego co mi ostatnio mowili na serwisie w ASO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
ogólnie w beemce łańcuch jest nie wymienialny ,można go ewentualnie sprawdzic przy przebiegu 500 tyś km ,chociaż z tego co wiem to nie wielu mechaników miało do czynienia w swoim życiu z wymianą łąńcucha w beemce.
Najlepiej jakby sie na ten temat wypowiedział Robertbmw on przez wiele lat prowadził w polsce warsztat samochodowy BMW ,wiec mógłby nam powiedziec ile razy zdazyło mu sie ze wymieniał łańcuch. :]

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Lubelskie
dzięki za pomoc mam nadzieje że jeszcze ktos się wypowie na ten temat. A tak przy okazji to od kiedy w bmw montowany jest łańcuch i czy napewno mój jest na łańcuchu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Twój model jest bankowo na łańcuchu! A to ze on jest na łancuchu to masz praktycznie problem z głowy! Zanim pusci łancuch to bedziesz musiał wymienisc drzwi dach i klape bo zeżre je korozja! Łańcuch to łańcuch, samo przes sie mówi że jest to element praktycznie niedozajechania!:p

_________________
BMW+++BWM+++BMW+++BMW
+++BMW+++BMW+++BMW+++
________________
BaRTeK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 20:50 
Na pewno twój jest na łańcuchu, tu nie ma od kiedy, ale w nowych modelach już wszystkie chyba są na łańcuchu ale głowy nie dam :szok:
Chyba ostatni silnik na pasku to był 316/318i M40 w E36 i w E34 518i :dobani:

PS.

Nie dziękuj tylko naciskaj "Pomógł" ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 19:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Witam. W Aso mówili ze po 500 tys km to jedynie się sprawdza naciąg łańcucha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
w m30 łancuch i napinacze to jest element dozywotni ...

niemieccy taksówkaze smigali e23 z m30b35 po 1.200 tys km bez robienia rozrządu ...

mając bmw na łancuchu zapominasz co to jest robienie rozrządu ;]

coś mi sie wydaje ze ludzie ktorzy wymieniali rozrząd w bmw to albo robili to z nie wiedzy albo nie mam pojęcia dlaczego... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

bo ludzi ktorzy trzaskają takie przebiegi jednym autem bez remontów w europie to policzysz na palcach jednej reki ;)

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Witam wszystkich,
dwa dni temu kupilem moj pierwszy samochod, nigdy nie mialem samochodu wczesniej.
Nie znam sie kompletnie na samochodach, wiec pewnie duzo sie naucze z tego forum.
Znajomy powiedzial mi, ze przy kupnie uzywanego samochodu warto wymienic pasek rozrzadu od razu.
Przejechane mam 140 000 na 3 litrowym 194 konnym dieslu.
Czytajac ten temat wywnioskowalem, ze nie bede musial wymieniac paska bo mam lancuch.
Czy to prawda, ze wlasnie zaoszczedzilem troche kasy???
Dziekuje za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 20:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 176
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e 39
Tak to prawda :D

_________________
elo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 20:39 
Vito napisał(a):
Czy to prawda, ze wlasnie zaoszczedzilem troche kasy???


el. Donnatto napisał(a):
Tak to prawda :D


Tak, to prawda. Pod warunkiem, że Ci się nie będzie sypał :ok:

krecikmlody napisał(a):
ogolnie lancuch jest duzo lepszy ,


wcale nie taki dużo lepszy. jakby tak faktycznie było, to od razu wszyscy producenci aut przeszliby na łańcuch, a tak nie jest :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Katowice
mam pytanko.posiadam bmw e39 2.0i 96r. i nie wiem czy on jest na pasku czy na lancuchu rozrzadu.czekam na pomoc:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Katowice
bo jesli pasek to przy jakim przebiegu mam wymienic rozrzad?mam przejechane 160 tys. km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Łańcuch.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Łańcuch, jak zacznie dzwonić to wtedy wymieniasz. Na ~500 000 powinien wystarczyć

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 17:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Fryderyk napisał(a):
wcale nie taki dużo lepszy. jakby tak faktycznie było, to od razu wszyscy producenci aut przeszliby na łańcuch, a tak nie jest :wstyd:

No właśnie, też tak uważam, ale w zasadzie w czym pasek jest lepszy? Jest odrobinkę cichszy, ale powiedzmy, że to można pominąć, dlaczego więc tak wiele marek napędza głowice paskami?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
mroova81 napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
wcale nie taki dużo lepszy. jakby tak faktycznie było, to od razu wszyscy producenci aut przeszliby na łańcuch, a tak nie jest :wstyd:

No właśnie, też tak uważam, ale w zasadzie w czym pasek jest lepszy? Jest odrobinkę cichszy, ale powiedzmy, że to można pominąć, dlaczego więc tak wiele marek napędza głowice paskami?


Dlaczego? A no dlatego żeby ASO też miało z czego żyć :rotfl: Przeca wymiana rozrządu jest dość kosztownym balem dla laika, który nie bawi się w domowego mechanika..
A i dlatego, że (tak sądze) dieselki to silniki bardzo delikatne na uszkodzenia rozrządu, zresztą wiadomo, że jak sypnie się benzyniak, zawsze da się coś wymodzić, a w dieslu już nie jest tak kolorowo, i budzet mocno cierpi..
pozdro :)

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL