BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Przełącznik trybów skrzyni - po wymianie coś padło
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Witam
Pewnego dzionka wylała mi się Pepsi i zalała cały blat lewarka zmiany biegów w tym przełącznik trybów skrzyni. Po ok. miesiącu Pepsi odparowała i styki przełącznika zaczęły się kleić, przełącznik szwankować (jak dałem na "S" nie odbijał, to samo na "*") Postanowiłem kupić używkę. I tak się też stało ... Allegro i już :).
Przyszedł, na sucho chodził jak zegareczek co mnie ucieszyło. Zleciałem na dół, wymieniłem go, próba i .... kicha.
Jak przełączyłem na "S" ... totalnie nic się nie działo, nadal świeciła "E"
Jak przełączyłem na "*" literka "E" całkowicie gaśnie i jak jak się puści przełącznik, ponownie"E" świeci. I tak za każdym razem. Sprawdziłem woltomierzem bezpieczniki w skrzynce pod maską i są OK.
Pojechałem więc do elektryka (taki miejscowy fachman - byłem już na urlopie a tylko ten był w okolicy), ten wyjął wyłącznik, pomierzył go i powiedział ... ma zwarcie pomiędzy "nóżką" nr 58 a nr 31
Trudno się mówi. Dałłem więc elektrykowi mój stary, zalany Pepsi prełącznik (wcześniej przed zalanie wszystko chodziło jak złoto, potem troszkę trzeba było pokombinowac by odbił, ale działał), ten rozebrał go, przemył, wyczyścił styki, posprawdzał i powiedział ... działa.
Założył mój stary przełącznik .... próba i .... kicha ... dokładnie to samo co wcześniej na "nowo zakupionym" z Allegro przełącznikiem :19:
Elektryk rozłożył ręce i to by było na tyle. Wziął symboliczną dyszkę za czyszczenie prełącznika.

W tym mamenci nasuwa mi się na myśl pytanie ...
czy przez zwarcie pomiędzy nóżką 58 a 31 w przełączniku z Allegro mogło coś paść w komputerze skrzyni ?
Co może być powodem takiego stanu rzeczy?
Dodam, że na "E" skrzynia chodzi jak zegareczek, ale lubię mieć wszystko sprawne w aucie w wiąku z czym .... :hyhy:
Z góry dziękuję za odpowiedź

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 13:40 przez shogun_zag, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Hmmm, nikt się nie zna na elektryce?
Może zbyt trudne pytanie ;)

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
spróbuj przeczyścić wtyki m kostce. może to nie jest wcale wina przełącznika.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2008, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Bo to nie jest wina przełącznika. Przełącznik (mój stary) jest już OK - sprawdzałem u kolegi), a kostka też jest OK. Pytanie tylko .... co z resztą ... ZA kostką?

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL