BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] compact - zawieszenie - plywanie i niestabilnosc na dr
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 23:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
witam

mam problem z moim compactem, wymienilem juz cale zawieszenie, elementy gumowo metalowe oraz amortyzatory a auto nadal jak jezdzi tak jezdzi krzywo...

kola 225/45/17

wymienione mam juz:
- amortyzatory tyl
- tuleje na belce tyl
- koncowki, drazki, tuleje, sworznie przod
- gorne mocowanie mc-persona przod
- opony

zrobilem zbierznosc i to 2 razy w 2 warsztatach i mowia ze zbierznosc jest ok

a auto lekko sciaga na prawo.
do tego jadac autostrada niemeicka przy najechaniu na pasy przerywane czyc niestabilnosc, tak jakby auto chcialo uciec lekko w bok.
juz mnei to denerwuje powoli, bo na maszynach wychdozi ze wszystko jest ok, amorki ok, zbierznosc ok a jak nie chce jezdzic gladko tak nie chce.

Po polskich drogach to wiem ze koleiny wyplywaja na jazde, a w niemczech lub na naszych autostradach ??



co poliecicie mi jeszcze sprawdzic i wymienic ??
mysle jeszcze nad:

- tuleja met-gum trzymajaca dyfer do belki
- tuleje trzymajace wachacz do belki moze maja luz


mam dosc tego i albo to zrobie i bede nadal jezdzil compactem, albo przesiade sie na inne auto.... tez pewnie BMW, ale jeszcze nie wiadomo jakie...

zima to wogole nie dalo sie jechac na lodzie i sniegu w trasie... latalem o 2 pasach i czuc bylo ze auto ucieka w kazda strone. powymienialem sporo czesci i sie poprawilo, ale do teog co bylo przed rokiem to mi jeszcze brakuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 217
Lokalizacja: Strzelno
Moje BMW: E46
Witam. Mam u siebie coś podobnego. Byłem sprawdzić zawieszenie i wszystko ok tylko do wymiany mam sworzeń wachacza ale czy to może być odpowiedzialne za takie bujanie? Czuje takie bujanie jak wjade na studzienke, dziure lub zmieniam pas ruchu tak jak Ty pisales. Jak cos dojdziesz daj znać :)

_________________
Moja byÂła e30 ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=41021#41021
oraz
Moja byÂła e36 ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19821


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 12:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Mam podobne objawy i powodem jest zużyta tuleja wahacza górnego. Skoro jednak wymieniłeś tuleje to sprawdź jeszcze czy wahacze są proste.
Sprawdź też na innych kołach jeśli masz taką możliwość.

Oczywiście wszystkie opony dobrze napompowane?
Nie ściąga bardziej przy hamowaniu? Hamulce nie śmierdzą? Opony nie piszczą na zakrętach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 19:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
ULLISSES, hamowanei na autostradzie w niemczech z 200 do 60 - bez problemu, nic nie drzy, nie sciaga auto niby jezdzi ok, ale minimalny uskok drogi lekka nierownosc i mam wrazenie jak bym pijany jechal bo autem tak lekko buja na boki...


noo kola mam w sumie szerokie 225/45/17 postaram sie znalezc jakeis 15 i sprawdze jak bedzie.


obecnei rpzymierzam sie do wymiany sprezyn na inne, moje moga byc juz lekko doobite i za lekko pracuja. tak to sobie tlumacze tylko.


do wymiany tak sadze mam tuleje na dyfrze z tylu. gdzies czytalem, ze moze byc tak, ze przy ostrym ruszaniu, i zuzytej tej tuleji bardzo szybko zuzywaja sie tuleje na belce. wiec mysle ze to mzoe byc zn ow to co wymienilem....


mamjzu dosc tych problemow i albo znow wydam 1000zl w zawieszenie i bede jezdzil compactem dalej, albo sprzedam go w cholere i kupie cos innego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
szerokie kapcie zalozyles jak na taki silniczek :P
oprocz t ego niech ci jakis cwany mechanik sprawdzi luzy na maglu, ja mam luzy i mam wlasnie ciut plywanie i sciaganie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
resor, ja juz zmienilem kapcie bo wczesniej mialem 235/40/17


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
225 to dosc szerokie kapcie, jak dla mnie optymalny wybor to raczej porzadne 195


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 15:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
resor, nie zmienia to faktu ze rok temu na 235 bylo ok, po zimie tez bylo ok, a auto nagle zaczelo wariowac i jezdiz jak chce.... wiec nie sadze ze to wina opon.

mysle ze mam już dobite sprezyny tylnie, bo kilak razy zdazylo mi sie jechac mocno zaladowanym autem 900km do niemiec i z powrotem...

w sumei nigdy nie dobilo do konca, nie bylo pukniecia, ale zauwazylem ze auto lekko przysiadlo z tylu.
Kiedys stalo w 'klinie" teraz jest na rowno. wiec pozostaje mi zmienic sprezynki ac schnitzera na jakeis inne sportowe ;)


co polecacie ? czy to cos z allegro moze byc ?? dodam ze potrzebuje tylko sam tyl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 14:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
no i naprawilem compacta.

kupilem nowe mocowania przednich amortyzatorow. stare mialy luzy na lozyskach i lekkie bicie na boki, co powodowalo plywanie auta na plaskim podczas wjechania na biale pasy namalowane na drodze.


auto teraz jezdi prosto, nic nie sciaga, i zawieszenie jest sztywne jak kiedys tam.


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: mielec
Witam podobny problem ja ty miales, które te mocownia wymieniles ze ci pomogło? czyzby te górne mocowania ktore są w kielichach?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL