BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is Zbyt powolny na starcie.
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 7
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam!
Bardzo proszę drogich kolegów o małą podpowiedź . Czy wasze auta z silnikiem 318 is są także zbyt powolne przy starcie i dopiero przy osiągnięciu powyżej 3000 obrotów nabierają mocy ?
Mój samochód na początku jest bardzo mułowaty czy to tak powinno byc ? :wstyd:

POZDRAWIAM LIDKA

Cytuj:
[model???] BMW 318 is [E36] zbyt powolny na starcie.


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 14:15 przez Lidia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 45
Lokalizacja: KIELCE
Moje BMW: bmw e46
Kod silnika: 2.0d
IS maja to do siebie ze powyzej 3000 obrotów nabiera mocy

przeciesz to tylko 1.8 16v na tak cieszka bude jak e36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 23:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1764
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, S55, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
W przypadku is-a to normalka-jest to dosc wysilony silnik (140 KM z 1,8 l) w związku z czym rozwija moc na dosc wysokich obrotach. Ma on tez tylko 4 cylindry, a dobre zbieranie sie od niskich obrotów to raczej domena silników 6 i wecej cylindrowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 07:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
A no chłopaki mają racje, ja na początku w ogóle nie mogłem się do tego przyzwyczaić jeszcze mam w sedanie i to wychodzi ok 1,5 tony masa samochodu!! Ale pojeździsz trochę to sie przyzwyczaisz żeby ten bieg zmieniać ok 4000 bo inaczej muli.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 08:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam, nie rozsmieszajcie mnie ze e36 to wielka i ciezka buda .... to jest malenstwo i 1,8 silnik sprawia ze ona lata tym bardzie is ... .... uwazam ze 192 w 2,5 lub 193 w 2,8 konie w takiej male budzie to jest nie porozumienie .... i chowanie baterii do bagaznika bo w przedziale silnika nie ma miejsca, tym bardziej ze te nasze bemki maja strefe zgniotu za kierowca ... rozumiem seria 5 lub 7 .... ale 3 ?? ojciec ma merca 2,3 silnik 150 koni 4 cylindry i to sie pieknie zbiera .... auto prawie 1,9 tony wazy, wielkie szerokie. w ogole silniki w betkach sa przyzylowane ... bo dziwi mnie fakt 1,6 i 105 konie .... 1,8 is 140 ... i jak juz pisalem ... e36 to jest naprawde male auto ... mimo wszystko sam mam e36 i jestem zadowolony z tego auta ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 08:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1764
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, S55, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Akumulator z tyłu to chyba bardziej kwestia poprawy wywazenia samochodu niz braku miejsca w komorze silnika-tak przynajmniej slyszalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 09:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
skoro to kwestia poprawy wywazenia auta to juz przy dieslach ( TDS i TD ) bylo by znacznie gorzej ... bo tam siedza wieksze baterie niz w benzyniakach a buda taka sama.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 09:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Hmmm no nad aku to sie nie zastanawiałem bo mamy w e36 z przydu, ale Lidia, dziwi się że ten samochód okazuje swoję moc > 3000 obr. I w 100% zgadzam się że jest to bardzo dziwne wrażenie jeśli np. przesiądziemy sie z vectry do e36, osobiście moje doznania były identyczne. No i stwierdzenie że 318is "LATA" jest śmieszne, lata to 2,5 litra w coupe 196koni. A co do ciężaru i dużej budy to jest wiele postów na forum gdzie koledzy piszą iż faktycznie troche mała jest moc silnika 1.6 czy 1.8 np do sedana. No i zależy do jakich innych aut porównuje się moc/przyspieszenie/zbieranie naszych e36 bo jest wiele takich które zbierają się szybciej a silniki mają <2.0l i dużą ilość koni, ja się w każdym bądź razie zgadzam z Lidia,

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 10:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
hahaha 1.6 i 102 a nie 105KM to jest dla Ciebie wytżyłowany silnik??? :rotfl: zwykły civic 1,6 potrafi mieć 164KM nie mówiąć już o mazdzie rx8 z silnikiem 1.3 i mocą ponad 230KM to jest dopiero wyżyłowany silnik. a 100KM z 1.6 to lanos ma :rotfl:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 10:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
taki silnik 1,3 i 230 PS to wiesz co ?? schowaj sobie w kieszen, bo to nie ma ani trwalosci ani jakosci i tym bardziej brzmienia ...... a jakby nie bylo mercedesy maja duze motory a mala ilosc koni i to sprawia ze sa trwale .... np taki 2,3 z 91' ma 136PS albo 2,3 z 96' 150PS .... takie cos bedzie jezdzic wieki .... wiec ciezko pojac jak takie male cos moze miec taka niby moc .... i uwazam ze jak na silnik 1,6 to 105 czy 102 PS to bardzo duzo .... no i moze teraz stalo sie jase czemu tyle betek w garazach u mechanikow.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
hahaha weż mnie człowieku nie rozśmieszaj. pokaż mi samochód wyprodukowany po 2000r z silnikiem 1.6 który miłby mniej koni niż 100. sam mam taki silnik i jeszcze nigdy w życiu nie odczułem żenbym, miał za dużo koni :rotfl: a silnik na pewnmo trwały bo jak kupiłem to miał 210tyś(udokumentowane) teraz ma 260tys i oprócz eksploatacyjnych częsci to nie miałem z nim żadnych problemów. a co do mazdy to jej silniki są silnikami Wankla i są to o wiele trwalsze silniki wiec mogli sobie pozwolic na taką moc z takiej pojemności.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 11:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3243
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wipeer napisał(a):
mazdzie rx8 z silnikiem 1.3 i mocą ponad 230KM to jest dopiero wyżyłowany silnik.


Ludzie, ale piep... :wstyd: Jak można porównać silnik wankla z zwykłym silnikiem. Ten silnik nie jest wyżyłowany tylko normalna moc silnika wanka!!
100 KM dla dość cieżkiego nadwozia jakim jest E36 jest mało w dodatku przenoszona na tył. 140 KM jezdzi powyżej 150 KM już fajnie jeżdzą ale lata to M3. Poza właśnie is i jego 140 KM który też był już montowany na początku lat 90 to dużo jak na pojemność 1.8 ale reszta silników poza M to raczej takie ospałe były w E36 jak na swoją pojemność

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 12:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
ja słyszałem nie za dobrze o tych silnikach w rx8. wysoka kompresja w tak mocnym silniku o małej pojemnosci doprowadza już do do tego ze auto używane z drugiej reki maja wycieki z silnka z pod uszczelek ,a olej po 10 tys jest czarny jak w dieslu, nie ma na to siły,poczytajcie na forach mazdy,co do is to fakt że troche za słaby,ja staram sie swojego trzymac w przedziale 2700 -3000 obrotów na biegach w jezdzie po miescie i specjalnie spadków mocy nie odczuwam,owszem przekłada sie to na spalanie 10 l minimum,jezeli ktos czuje ze mu to nie wystarcza proponuje przesiadke na r6 a nie rozpaczanie i zakładanie postów bo nic to nie da,co do masy auta i silnika is uwazam ze buda coupe (odciążona bez gratów) to 1280kg wynik niezły,sedany sa cieższe

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 12:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
No właśnie widzę że wszyscy potwierdzają moje zdanie więc marcellchen, przejedż się m3 i wtedy porównaj co lata a co nie.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 12:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Lidia sądząc po zdjęciu w avatarze, masz silnik M42B18. On ma max Nm zdaje się od 4500 obrotów. Niestety nie mam wykresu z hamowni dla Twojego silnika, kiedyś widziałem taki wykres i z tego co pamiętam przy 3000 obrotów ten silnik generuje ok 60KM.
Jak chce Ci się szukać to jako słowo klucz w googlach wpisuj M42B18 dyno.
Jak każdy silnik 4 zaworowy na cylinder, tak i IS lubi wyższe obroty. Z wykresu wynikało, że faktycznie po 3000 obrotów IS zaczynał szybko nabierać mocy, stąd Twoje odczucia.
Silnik do 3000 jest mułowaty, ale wymaga to pewnej praktyki jazdy nim, jak chcesz przyśpieszać żwawo, to musisz kręcić wyżej i generalnie trzymać go powyżej 3000, poniżej spokojnie możesz jeździć normalnie na codzien, pamiętając, że on nie lubi butowania np na 4 biegu przy 50km\h. To nie V8.

PS Niechce mi się czepiać niektórych postów, ale generalnie rozpacz bierze jak się czyta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: 325ci
Kod silnika: m54
Ja sie zgodze z tym że e 36 coupe jest małym samochodem bo wystarczy zaparkowac na parkingu w supermarkecie i czasem trudno znależć,druga sprawa japońskie silniki to chora sprawa-kumpel ma prawie nowa civic type-r i już mu poszło łożysko z alternatora (odcinka przy 9000 obr) po trzecie auta sportowe to nie taksówki i żeby jeżdzić dynamicznie trzeba przycisnąć :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is Zbyt powolny na starcie.
PostNapisane: 14 września 2008, 23:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 116
Lokalizacja: Zdunska Wola/Uk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47
[quote="Lidia"]Witam!
Bardzo proszę drogich kolegów o małą podpowiedź . Czy wasze auta z silnikiem 318 is są także zbyt powolne przy starcie i dopiero przy osiągnięciu powyżej 3000 obrotów nabierają mocy ?
Mój samochód na początku jest bardzo mułowaty czy to tak powinno byc ? :wstyd:



Lidia moim zdaniem czy to e36 318is czy e36 2,0 itd to zabawa sie zaczyna od 3000 rpm

ale to tylko jest moje zdanie :)

Pozdrawiam

_________________
Z Szacunkiem Krzysztof ;)

STYL I KLASA-------->MOJA BYÂŁA MAÂŁOLATA :07:


Obrazek

Trzeba siĂŞ cieszyĂŚ z tego co siĂŞ ma, bo zawsze mogloby sie wogole nie mieĂŚ nic lub mogÂłoby sie mieĂŚ gorzej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 07:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Cytuj:
Witam!
Bardzo proszę drogich kolegów o małą podpowiedź . Czy wasze auta z silnikiem 318 is są także zbyt powolne przy starcie i dopiero przy osiągnięciu powyżej 3000 obrotów nabierają mocy ?
Mój samochód na początku jest bardzo mułowaty czy to tak powinno byc ? :wstyd:

Tak jest...
pozdrawiam

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 15:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
discrimen napisał(a):
Lidia sądząc po zdjęciu w avatarze, masz silnik M42B18. On ma max Nm zdaje się od 4500 obrotów. Niestety nie mam wykresu z hamowni dla Twojego silnika, kiedyś widziałem taki wykres i z tego co pamiętam przy 3000 obrotów ten silnik generuje ok 60KM.
Jak chce Ci się szukać to jako słowo klucz w googlach wpisuj M42B18 dyno.
Jak każdy silnik 4 zaworowy na cylinder, tak i IS lubi wyższe obroty. Z wykresu wynikało, że faktycznie po 3000 obrotów IS zaczynał szybko nabierać mocy, stąd Twoje odczucia.
Silnik do 3000 jest mułowaty, ale wymaga to pewnej praktyki jazdy nim, jak chcesz przyśpieszać żwawo, to musisz kręcić wyżej i generalnie trzymać go powyżej 3000, poniżej spokojnie możesz jeździć normalnie na codzien, pamiętając, że on nie lubi butowania np na 4 biegu przy 50km\h. To nie V8.


W przypadku mojego is-a po shamowaniu wyszło, że max momentu ma przy 4457obrotów. Żeby się sprawnie przyspieszało trzeba się trzymać wartości od 4000 do 5000 obrotów, wtedy czuć, że auto ciągnie. Z własnej obserwacji zauważyłem, że po przekroczeniu 4 i 5 tysięcy obrotów czuć takie kopnięcie do przodu jak by silnik łapał drugi oddech :) ale to nie znaczy, że w dolnym zakresie jest plaża, bo jak na tą jednostke to sprwnie sobie radzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL