BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaki dyfer ze szperą?
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 09:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam mam pytanko, w moim E36 323i niema szpery, i teraz pytanie jaki kupić dyfer zeby był ze szperą? Kiedys kolega mi mówił ze jak kupie od E36 325 to będzie ze szperą, bo te 2,5 z vanosem miały wszystkie montowane szpery. Mieszkam w Anglii, dyfer mozna kupic bez problemu tylko jak wytłumaczyc anglikowi co to szpera?? hehe... Najlepiej jakby ktoś podpowiedział ktore miały montowane albo chociaz numery z tabliczki znamionowej....

Z góry dzięki za odpowiedz!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 09:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Witam! Szpera była opcja wyposazenia (w "M-kach" były na standardzie) niezaleznie od silnika. Szukaj mostu gdzie przed liczba przelozenia jest litera "S".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
szpera czyli limited slip differential

i tak jak juz kolega napisał,seryjnie byly tylko w M'kach,w innych wersjach jako opcja

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 11:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
prosze może ten temat coś ci pomoże:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... light=most

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 12:20 
Powiedz angolowi LSD ( zreszta juz ktos wyzej rozwinal ten skrot) W 323i most z opcjonalna szpera mial przelozenie 3.15. Wiec musisz zalozyc z 3.15 albo wlozyc taki jak miala M3 z silnikiem s50b32 tam przelozenie na moscie ze szpera bylo 3.23. Tylko te dwie opcje racjonalnie podchodza w 323/328i. A co do 325 to nie wszystkie mialy szpery! W seri tylko modele M je mialy do resztsy byla to opcja.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Rozumiem, czyli mam szukać szpery z oznaczeniem S3.15 lub S3.23 i bez znaczenia czy to będzie od E36 325 czy M3? Bo mam rozumieć ze gabarytowo, etc, co do montazu nie będzie problemu byle by było od modelu E36 i z takimi oznaczeniami jak wyzej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 19:07 
Dokladnie tak. Byle przelozenie bylo 3.23 lub 3.15. A co do tej litery S wytloczonej na obudowie to nie na wszystkich mostach jest. Sa mosty wyposazone w szpere ale nie ma na nich tej litery na odbudowie. Wtedy najprosciej rozpoznac czy szpera jest mozna krecac jednym z "talerzy" w moscie drugi musi sie krecic w ta sama strone.
A jeszcze musisz wiedziec ze na moscie 3.23 bedzie minimalnie lepsze przyspieszenie ale V-max bedzie nizsza niz na 3.15.Ale beda to minimalnie rozne wartosci. A i uwazaj zeby nie kupic mostu od auta ktore mialo skrzynie automatyczna!!! Kolega zrobil ten blad.. Wszystkie mosty z aut z auto skrzynia maja szpery ale tam przeloznienie jest 4.(cos tam nie pamietam)!!! I masakrycznie juz sie skraca cale przelozenie...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
bimmerkuba11 napisał(a):
Powiedz angolowi LSD ( zreszta juz ktos wyzej rozwinal ten skrot) W 323i most z opcjonalna szpera mial przelozenie 3.15. Wiec musisz zalozyc z 3.15 albo wlozyc taki jak miala M3 z silnikiem s50b32 tam przelozenie na moscie ze szpera bylo 3.23. Tylko te dwie opcje racjonalnie podchodza w 323/328i. A co do 325 to nie wszystkie mialy szpery! W seri tylko modele M je mialy do resztsy byla to opcja.


Z tego co wiem to również 328 miały seryjną szperę...

_________________
>> SZUKAM BMW e36 328/325 ze szperÂą, w wersji coupe do 12.000 Kontakt: 721-311-552 <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Szpera była w e36 opcją - taką samą jak np. szyberdach, wiec żadna e36 - poza m3 nie miała jej w serii. Co do przełozenia to 3,23 pochodzi z m3 3,2, w m3 3,0 było przełozenie 3,15. Z tego co mi wiadomo mosty z m3 nie podchodza wcale tak łatwo do "zwykłego" e36 - potrzeba przerabiac cos tam - zdaje sie mocowanie wału jest inne czy cus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: KrakĂłw
Jak się mówi po niemiecku "szpera"? :P bo przeszukuję na niemieckich stronach ogłoszenia i za cholere nie mogę dociec która ją ma a która nie :P

_________________
>> SZUKAM BMW e36 328/325 ze szperÂą, w wersji coupe do 12.000 Kontakt: 721-311-552 <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 18:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
bimmerkuba11 napisał(a):
Wszystkie mosty z aut z auto skrzynia maja szpery ale tam przeloznienie jest 4.(cos tam nie pamietam)!!! I masakrycznie juz sie skraca cale przelozenie...


nie zgadzam się z tym, kolega miał 325i automat i nie było szpery :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bimmerkuba11 napisał(a):
Wszystkie mosty z aut z auto skrzynia maja szpery ale tam przeloznienie jest 4.(cos tam nie pamietam)!!! I masakrycznie juz sie skraca cale przelozenie...


BZDURA zanim cos napiszesz to sie zorientuj chociaz.
Automaty nie maja szper w serii i nie maja wcale innych przelozen. Popieram to doswiadczeniem z porownania e36 325 man i aut

Cytuj:
Z tego co wiem to również 328 miały seryjną szperę...


Zle wiesz, szpera byla opcją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 19:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
szpera po niemiecku - sperre,potwierdzam-automaty wcale nie miały innych przełożen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 08:47 
qrax napisał(a):
BZDURA zanim cos napiszesz to sie zorientuj chociaz.
Automaty nie maja szper w serii i nie maja wcale innych przelozen. Popieram to doswiadczeniem z porownania e36 325 man i aut


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E36- ... enameZWDVW

Sam poczytaj :] to z kad to przelozenie? z kosmosu! Automaty maja inne przelozenia! I maja szpery! A montowali je tam dlatego ze w innym razie mimo przyciusku z opcja na snieg gowno bys zrobil a nie pojezdzil bez szpery.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 11:15 
ryszard86 napisał(a):
Szpera była w e36 opcją - taką samą jak np. szyberdach, wiec żadna e36 - poza m3 nie miała jej w serii. Co do przełozenia to 3,23 pochodzi z m3 3,2, w m3 3,0 było przełozenie 3,15. Z tego co mi wiadomo mosty z m3 nie podchodza wcale tak łatwo do "zwykłego" e36 - potrzeba przerabiac cos tam - zdaje sie mocowanie wału jest inne czy cus.
Zgadza sie to sa przelozenia z M3. Jesli chdzi o montaz to pewnie chodzi Ci o wielkosc "glowy". Ale da sie ten most wlozc do 323i bez wiekszych problemow.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 13:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bimmerkuba11 napisał(a):
qrax napisał(a):
BZDURA zanim cos napiszesz to sie zorientuj chociaz.
Automaty nie maja szper w serii i nie maja wcale innych przelozen. Popieram to doswiadczeniem z porownania e36 325 man i aut


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E36- ... enameZWDVW

Sam poczytaj :] to z kad to przelozenie? z kosmosu! Automaty maja inne przelozenia! I maja szpery! A montowali je tam dlatego ze w innym razie mimo przyciusku z opcja na snieg gowno bys zrobil a nie pojezdzil bez szpery.



Powoli.

Po pierwsze - co nas obchodza jakie przelozenia dyfrow mialy automaty w stanach ??
Po drugie - czarno na bialym jest tam napisane, ze to sa dyfry otwarte. Na zdjeciu na regale oraz w opisie aukcji (This item is non-limited slip)
Po trzecie - w automacie e36 325i 91 dyfer byl identyczny jak w manualu, 3.15. Innych nie sprawdzalem ale tu moge sie podpisac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 14:28 
qrax napisał(a):
Po pierwsze - co nas obchodza jakie przelozenia dyfrow mialy automaty w stanach ??
Po drugie - czarno na bialym jest tam napisane, ze to sa dyfry otwarte. Na zdjeciu na regale oraz w opisie aukcji (This item is non-limited slip)
Po trzecie - w automacie e36 325i 91 dyfer byl identyczny jak w manualu, 3.15. Innych nie sprawdzalem ale tu moge sie podpisac.


Po pierwsze przelozenia byly identyczne dla aut w USA jak i Euro. Po drugie owszem ten z tej aukcji to dyfer otwarty bo nie jest tajemnica ze auta w USA nie sa tak doposazone jak w Europie. Po trzecie ok moze i macie racje ze nie wszystkie automaty maja szpery ale pewne jest ze przelozenia maja inne... Zreszta ten dyfer do 325/328 ma przelozenie 3.93 czyli inne niz mialy auta w manualu. A jak juz pisalem kolega ktory ma 320 kupil dyfer od 320 auto i przelozenie bylo 4.4cos... a nikt mi nie powie ze takie jest przelozenie w 320!!! A jeszcze jedno... http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1057231 tu tez jest napisane ze auto ma w 325 3.93 a manual 3.15. Zreszta niemozliwoscia by bylo zeby przelozenia w dyfrach byly te same skoro skrzynie sa zupelnie inaczej zestopniowane... :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 14:32 
http://www.kormanautoworks.com/e36drive.htm tu masz tabelke z przelozneiami dyfrow w E36. I wyraznie widac ze wyszczegolnione sa dal auto skrzyn inne niz dla manual... :) :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 14:33 
I chodzi mi o ta tabelke na dole strony z stock gear ratio


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 15:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
zdublowany post


Ostatnio edytowano 16 sierpnia 2008, 15:09 przez ryszard86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL