BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 09:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
to ja bym musiał co godzine myć :D hehe kurz i drogi nieraz szutrowe robią swoje a noga sama poprostu robi się ciężka na takim gruncie :rotfl:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 10:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Dankam735i napisał(a):
ciężka na takim gruncie :rotfl:
:hyhy: :hyhy: dryfter?? :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
rdk wkręca się powoli ale bardziej coś w stylu "piacho ciacho dryftyng" :P oo widze rdk Białystok o jak miło :rotfl: odezwij się na gadu :padam: :super:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2008, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: B-stok
Dobra rada:
MYJ WTEDY KIEDY JEST BRUDNA! :p

_________________
JeÂżdÂże sobie BMWicÂą chodÂź nie jestem Robertem KubicÂą !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 22:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Moje BMW: E61 530D ^^
Kod silnika: M57 D30 :]
Ja moją myje 1-2razy w tygodniu jak zauważam, że zaczyna się brudzić/kurzyć :) Będę musiał jak tylko znajdę czas w środku ją wyczyścić :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: PÂłock
Ja z autkiem jeżdze tylko i wyłącznie na myjnie bezdotykową bo na szczotki rysują jak diabli. 2 razy w tygodniu jak najbardziej wystarcza. Najpierw mycie aktywną pianą później spłukiwanie i na koniec nabłyszczacz. Woskowanie 2 razy na miesiąc (pasta lekkościerna "Tempo"). No i pełen pakiet sprzatania w środku: odkurzanie, wycieranie kurzy, pielęgnacja skóry, plastików, uszczelek, mycie szyb, itd. (to wszystko po każdym myciu).
Niestety mam manie posiadania czystego i zadbanego auta i nic na to nie poradze. No i zostaje przyjemność z posiadania pachnącego i wypielęgnowanego samochodziku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Gliwice
michcio napisał(a):
Ja z autkiem jeżdze tylko i wyłącznie na myjnie bezdotykową bo na szczotki rysują jak diabli. 2 razy w tygodniu jak najbardziej wystarcza. Najpierw mycie aktywną pianą później spłukiwanie i na koniec nabłyszczacz. Woskowanie 2 razy na miesiąc (pasta lekkościerna "Tempo"). No i pełen pakiet sprzatania w środku: odkurzanie, wycieranie kurzy, pielęgnacja skóry, plastików, uszczelek, mycie szyb, itd. (to wszystko po każdym myciu).
Niestety mam manie posiadania czystego i zadbanego auta i nic na to nie poradze. No i zostaje przyjemność z posiadania pachnącego i wypielęgnowanego samochodziku.


Czyste auto to podstawa ja BMK'i jeszcze nie kupiłem (mam narazie fiata UNO) i powiedz mi czy masz jakies stałe miejsce w ktorym myjesz swoje auto jakaś stacja benzynowa czy jakaś inna myjka?? Nidawno malowałem swoje auto właśnie lakierem pochodzącym z BMW M6 Brąz Sepang i myjąc auto na myjnii BP raz na tydzień nie widze żadnych rysek anie uszkodzeń lakieru a jak bezdotykówka wpływa na Twój lakier??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Jak często myć swoją fure? i czym
PostNapisane: 4 września 2008, 17:12 
Ja często myłem auto zwykłym szamponem do aut ale specjalnego efektu nie było.Niedawno dostałem od kumpla emulsje do polerowania samochodu Silicone Glaze w sumie dużo tego nie zużyłem ale auto wyglądało rewelacyjnie naprawdę coś fenomenalnego.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 17:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
No cóż....ja swoja bunie myje co 4 dni, no chyba że pada :/
mocne spłukanie z weza ogrodowego całego brudu i kurzu (cisnienie jak karcher, prawie ) szampon + ciepła woda+ duża gąbka......płukanko.....czekanko az wiekszosc wody spłynie.....dwie sciereczki.....jedna wyciera pozostałą wode a druga do sucha....mycie szybek na zewnatrz - ocet 10% :D - (jedna szmateczka ocet, a druga na sucho) :ok:
Po 2h na zewnatrz wchodze w nią delikatnie i powoli, zaczynamy penetracje i zabawe w środku, około 2h, nie bede wdawał sie w szczegóły, ale jestem pedantyczny...np. pasażerom każe zamykać drzwi za klamki, nie za szybe, nie za drzwi tylko za klamki....no cóz taki jestem..... :rotfl: :hyhy: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
Orso napisał(a):
Po 2h na zewnatrz wchodze w nią delikatnie i powoli, zaczynamy penetracje i zabawe w środku, około 2h, nie bede wdawał sie w szczegóły


:zdziwko: :zdziwko:







:hyhy: :rotfl: :D

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 08:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: E39
Orso napisał(a):
np. pasażerom każe zamykać drzwi za klamki, nie za szybe, nie za drzwi tylko za klamki....no cóz taki jestem..... :rotfl: :hyhy: :rotfl:


A myślałem że to ja jestem wyczulony na punkcie zamykania drzwi w moim śmigiełku ;) .
A jak ktoś zamknie za mocno to często leci tekst że " To nie jest Jelcz!!!" i różne tego typu wiązanki.
No cóż ja moge za to? Jestem bardzo wylewny... bo mnie boli jak ktoś za mocno zamyka ;)

_________________
Wreszcie upragnione 6 cylindrów, sesja wkrótce :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 02:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: krk
Panowie, od czasu do czasu czytam rożne fora samochodowe ale to co Wy tutaj wypisujecie to są jakieś herezje.
Nikt z Was nie napisał prawidłowego mycia samochodu, a procedura jest bardzo prosta.

Jeżeli myjemy auto brudne (1-10dni normalnej eksploatacji przy zmiennych warunkach atmosferycznych) procedura jest następującą:

1 etap:
Porządne spłukanie myjką ciśnieniową lakieru. Temperatura wody ma być +/- 10 stopni w stosunku do temperatury auta na starcie spłukiwania, następnie podnosimy aż do 45(zimą)-60(latem) stopni kończąc spłukiwanie. Jeżeli auto jest gorące nie wolno go myć zimną wodą, a jeżeli zamarznięte to rzecz jasna gorąca woda mu zaszkodzi.Wypłukujemy brud ze szczelin, uszczelek, załamań nadwozia, dokładnie płuczemy progi, nadkola.

2 etap:
Spryskujemy całe auto preparatem do mycia bezdotykowego/aktywną pianą. Ważne aby był całkowicie biodegradowalny bo inaczej możemy się pożegnać z chromkami i czarnymi plastikami. Aktywna piana która "siedzi na aucie", nie spływa z niego prawie od razu jest wielkim nieporozumieniem - my chcemy usunąć brud a nie podlewać go. Miejsca gdzie porozbijane na masce mamy owady możemy spryskać mocniejszym roztworem. Jeżeli jest lato i jest gorąco auto polewamy lekko wodą aby roztwór nie zrobił się za mocny. Teraz spryskujemy felgi jakimś mocnym preparatem (sprawdzonym w stosunku do naszych felg) i znowu bierzemy lance myjki ciśnieniowej.

3 etap:
Powtarzamy etap 1 jednak tym razem wykonujemy go wolniej i z większym ciśnieniem - teraz jeżeli bezdotyk był porządny ściągniemy 90% brudu z auta. Mocno spłukujemy przód auta i felgi.

Teraz sprawdzamy czy możemy przejść do etapu 4 czy powtórzyć 2. Bierzemy białą wilgotną i delikatną szmatkę. Dotykamy lakieru w kilku miejscach i sprawdzamy czy się brudzi. Jeżeli tak to etap 2 jeżeli nie to etap 4.

4 etap:
Mamy przygotowane dwa wiaderka z szamponem (całkowicie biodegradowalnym), a w nich bardzo ale to bardzo miękkie gąbki. Z pierwszego wiaderka gąbką myjemy całe auto do poziomu połowy drzwi, dół drzwi myjemy gąbką z drugiego wiaderka, na przecieramy felgi. Przy przecierani lakieru - zero docisku - gąbka musi sunąć a nie trzeć, a więc potrzebne jest dużo piany. Płuczemy gąbkę po każdym elemencie auta w wiaderku.

5 Etap:
Dokładnie płuczemy samochód.

6 Etap:
Wiaderko z bardzo gorącą wodą + ircha syntetyczna służą nam do wytarcia auta. W zupełności wystarczy i nie porysuje lakieru.

Efekt? Auto idealnie czyste i zero nowych rys.

Jeżeli auto jest bardzo brudne czyli ktoś myje je rzadziej niż raz na tydzień to etap 2 powinien powtarzać aż biała szmatka będzie białą.

Czego pod żadnym pozorem nie wolno robić?
- myć auta szczotką - patologia miliardy mikrorys, które będą się powiększały choćby od deszczu czy kurzu.
- myć auta na słońcu - chemia zmieni swoje proporcje co może doprowadzić do zniszczenia lakieru
- wycierać auta czymkolwiek innym niż mikrofibra czy ircha. Wszelkie wachlarze czy ściągaczki bardzo mocno rysują lakier.
- pozostawiać na lakierze ptasich odchodów, szczątków owadów czy soków z drzew i krzewów na dłużej niż 24h- bardzo duże prawdopodobieństwo powstania wżerów przez trawiące lakier wapna.

W skrócie przedstawiłem swoje doświadczenia. Zajmuję się profesjonalną kosmetyką samochodową i u mnie takie procedury się sprawdzają.

Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 02:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
niezle niezle
bede musial zastosowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 08:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
Witam,



Szukam jakiejś szmateczki którą mógłbym ręcznie wypolerować samochod po uprzednim nałożeniu wosku. Gdzie moza taką dostać?

pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: krk
potrzebujesz porządniej mikrofibry. Można je dostać w sklepach przy profesjonalnych myjniach samochodowych.

Jeżeli to się nie uda to w Castoramie jest żółta szmateczka z mikrofibry po 7zł. Nie jest ona jakaś dobra ale nie rysuje więc kupisz 2-3 i na auto wystarczy. Albo kupisz jedną porządna (cena gdzieś 35netto) albo 3 w Castoramie.

Jak zdecydujesz się na 3 to:
1 zetrzyj z wierzchu cale auto
2 troszkę dokładniej
a dopiero trzecią poleruj samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2008, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
Cytuj:
potrzebujesz porządniej mikrofibry. Można je dostać w sklepach przy profesjonalnych myjniach samochodowych.

Jeżeli to się nie uda to w Castoramie jest żółta szmateczka z mikrofibry po 7zł. Nie jest ona jakaś dobra ale nie rysuje więc kupisz 2-3 i na auto wystarczy. Albo kupisz jedną porządna (cena gdzieś 35netto) albo 3 w Castoramie.

Jak zdecydujesz się na 3 to:
1 zetrzyj z wierzchu cale auto
2 troszkę dokładniej
a dopiero trzecią poleruj samochód.


Dzięki za wskazówke Łukaszu!, mam pytanie odnośnie polerowania samochodu to dokładnie jakiej trzeba użyć chemii aby ręcznie wypolerować autko i miało to świetny efekt wizualny + jaki wosk? jakiej firmy jest najlepszy i jak należy go nakładać jeżeli mi to opiszesz krok po kroku oraz oczywiście jak możesz jak myć samochód na myjniach bezdotykowych własnoręcznie to będzie Tobie ogromnie wdzięczny! Bo widzę ,że orientujesz się w temacie :padam:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 06:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
kosmetyka napisał(a):
potrzebujesz porządniej mikrofibry. Można je dostać w sklepach przy profesjonalnych myjniach samochodowych.

Jeżeli to się nie uda to w Castoramie jest żółta szmateczka z mikrofibry po 7zł. Nie jest ona jakaś dobra ale nie rysuje więc kupisz 2-3 i na auto wystarczy. Albo kupisz jedną porządna (cena gdzieś 35netto) albo 3 w Castoramie.

Jak zdecydujesz się na 3 to:
1 zetrzyj z wierzchu cale auto
2 troszkę dokładniej
a dopiero trzecią poleruj samochód.
:zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 15:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Kosmetyka jezeli jestes takim znawca to prosze o pomoc....w sobote umylem moją bunie, wytarłem do sucha,odczekałem 15 min, pogoda była pochmurna, nałożyłem TEMPO zrobiłem polerke i auto wygladało bardzo ładnie, 2 dni temu padało, pojechałem w trase 100km, i co sie stało, wszystlie ryski, małe i wieksze odpryski na masce od kamyczków zrobiły sie biał, dzis ja znowu umyłem zmysla ze moze zejdzie to badziewie .... lecz co sie okazało, nic nie schodzi :mad: Auto wyglada teraz jka piegowaty smarkacz :!: (tych odprysków troszke jest duzo, ale wczesniej nie było to tak widoczne) TRAGEDIA
CO mam robić :?: :!:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: krk
Dankam735i

Na wstępie ja unikam wosków - efekt krótkotrwały, a można sobie samochód porysować. Warto skorzystać w tym przypadku z ochrony lakieru diamondbrite. Niestety na rynku nie da się kupić tego preparatu. (Na allegro są podróby wątpliwej jakości - sam sprawdzałem) Jest w Polsce jedna firma, która nakłada taką powłokę. Zresztą jak będziesz chciał to ich znajdziesz.

Skupie się raczej na polerowaniu.
Nie jeden środek polerski testowałem i jak ktoś Ci mówi, że 1 środkiem doprowadzisz samochód do idealnego stanu, że wszystkie ryski zejdą itp to jest debilizm i nie kupuj wtedy czegoś takiego.
Spróbuj na preparatach 2 składnikowych. Najpierw jakaś grubsza pasta do polerowania ręcznego, a później wykańczająca. Nie ma łatwo kilkanaście godzin nie Twoje jak chcesz na igłę zrobić :)
Niema w tym temacie jakichś myków. Bierzesz gąbkę w kształcie grubej ósemki trochę pasty na mały kawałek jakiegoś elementu samochodu i całą dłonią dociskasz gąbkę do lakieru najmocniej jak potrafisz, tak żeby aż się nagrzał :) Nic mu nie będzie a Ty szybciej zobaczysz efekt. Nie dawaj za dużo pasty bo będziesz ją polerował zamiast lakieru, oraz nie cały element naraz bo pasta ma być wilgotna, a inaczej Ci będzie zasychać. Za taką renowację weź się przy możliwie najniższej temperaturze i w zamkniętym pomieszczeniu aby nic Ci nie pyliło na samochód. Auto musi być idealnie umyte - bo będziesz sobie szlifował lakier brudem, użyj najlepiej jakiejś glinki do usunięcia asfaltowych kropek i owadów. Pastę ścieraj mikrofibrą dobrej jakości. Zanim nałożysz jakikolwiek wosk na spolerowany samochód koniecznie go znowu porządnie umyj. Oba mycia gorąca woda pod dużym ciśnieniem.

Jakbym czegoś nie dopisał to mów proszę, bo niby jest to proste ale jednak troszkę czynności wykonać trzeba.

Myjnie "własnoręczne"
Bardzo dobry pomysł, aby dobrze dbać o samochód. Wyżej pisałem jak wedle moich doświadczeń zminimalizować efekt zniszczenia lakieru podczas mycia samochodu, więc tutaj nie będę powtarzał, a dostosuję tylko metodę do warunków.
Ważne aby była tam dobra chemia do mycia bezdotykowego lub najlepiej miejmy ją ze sobą. Ja polecam przed wybraniem się na taką myjnie zabrać osprzęt:
- 2 wiaderka
- porządny i mocno pieniący się szampon
- opryskiwacz (taki zwykły 1-2litrowy kwazar) z roztworem bezdotyku (z reguły 1/10 z wodą)
- 2 gąbki, szczotkę do felg, szmatkę z irchy
- preparat do mycia fel.
Nie zajmie to dużo miejsca bo wszystko wrzucimy w siebie więc tak jakbyśmy wieźli 2 wiaderka złożone razem.
W pierwszym wiaderku szampon + woda + gąbka
W drugim wiaderku preparat do felg + woda + gąbka + szczotka
Procedura jak powyżej:
1. Woda
2. Bezdotyk
3. Woda (sprawdzamy np. chusteczką higieniczną czy auto brudne czy tylko kurz)
4. (uznajmy że czyste) Gąbkujemy z dużą pianą
5. Woda
6. Płuczemy wiaderka i do jednego nalewamy trochę wody, do wypłukiwania irchy, którą wycieramy samochód :) Później jedziemy pod kompresor, wydmuchujemy wodę ze szczelin i gotowe :)
Może więcej pracy ale autko 0 nowych rys


Orso
Pasta tempo to porażka (bez urazy) zostawia miliardy rys - jest twarda i stara technologicznie, jednak potrafi auto poprawić. Są na rynku o wiele lepsze preparaty, z których radzę korzystać w przyszłości.
To, że wyszły odpryski to nic dziwnego. Wcześniej lakier pewnie był zmatowiony więc teraz białe punkty mają większy kontrast. Można się jednak ich pozbyć, tak aby nie rzucały się aż tak w oczy. Jedź do lakierni, powiedz aby dobrali Ci kilka ml lakieru zgodny z Twoim, może trochę ciemniejszy bo nie będziesz nakładał bezbarwnego (odpadnie). Umyj dokladnie te miejsca, odtłuść, wyglinkuj i wygrzeb resztki brudu wykałaczką. Jak będziesz pewien, że jest czystko, zanurz w lakierze końcówkę wykałaczki bez nadmiaru farby, tylko lekko zabarwioną i dotknij nią białych dziurek, nie zalewaj ich, nie wyrównuj tylko białe zmień na kolor samochodu. Jak dasz za dużo farby to będzie jeszcze gorzej więc uważaj, spróbuj najpierw na mało widocznym elemencie (nakładce zderzaka, dole zderzaka).

Życzę powodzenia czy to w polerowaniu czy też usuwaniu odprysków ;)

Aha jeszcze jedno. Jak polerujecie auto to miejcie ze sobą wysoko ustawioną świetlówkę - ona wszystko pokaże ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
kosmetyka napisał(a):
Najpierw jakaś grubsza pasta do polerowania ręcznego, a później wykańczająca. Nie ma łatwo kilkanaście godzin nie Twoje jak chcesz na igłę zrobić :)


Witaj Łukaszu a jakie preparaty mi polecasz ? podaj konkretne nazwy ;) :padam:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL