BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 19:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 21:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
pompa wplywu na temp nie bedzie miala ale to stukanie moze dobiegac wlasnie z niej jesli sie tam luz zrobil. Ja tak wlasnie mialem.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
To zrobie tak , wymienie termostat i chlodnice , moze uda mi sie zalatwic chlodnice jutro , uzywana ale w dobrym stanie.

NIC nie pisalem na temat chlodnicy ale jak wymienialem olej 3 tyg temu to widzialem w jakim stanie jest chlodnica , a mianowicie dolne zeberko pierwsze to oderwane od calosci i wisi sobie tak oooo, i po srodku chlodnicy jest tak jakby nie wiem naprawiana , albo wyglada to jakby ktos wbil w srodek kawalek plastikowego klocka czarnego .

Jak dla sprawdzenia efektow zaleje ukald woda to chyba nic sie stanie strasznego jak co poniektorzy tutaj pisza ze AUTO NA ZLOM :-) ???????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 21:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Najpierw zmien po prostu plyn i odpowietrz uklad chlodzenia to raczej nie jest wina pompy bo gdyby byla uszkodzona to grzalby sie przy wysokich obrotach a z tego co piszesz to grzeje sie na postoju. Zobacz rano jak silnik jest zimny ile masz plynu jak bedzie na dole zbiorniczka to bedzie sie grzal w korkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
No plynu mam na samym dnie , bo juz kilka razy to sprawdzalem rano na zimno, ale jakos nie pomyslalem ze to zly stan moze byc a JEDNAK ....


Doleje zaraz wody i zobaczymy co sie bedzie dzialo.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 21:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Tylko wode lej destylowana! na kranowie CI sie kamien kotlowniczy bedzie wytracal!

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Dolalem plynu do chlodnicy w piatek albo sobote jakis litr ciekawi mnie tylko czemu nie pokazalo komuniktau o malej ilosci plynu w chlodnicy czyzbym nie posiadal takiej opcji , ale watpie bo kumpel w E34 z 1995 ma i pokazuje Coolant level , dzisiaj dolalem kolejne 1,5 litra wydaje mi sie ze przez to ze nie mialem komunikatu o plynie chlodniczym jezdzilem z za mala iloscia wychodzi ze jakies 2 - 2,5 litra za malo. Auto mam od miesiaca poprzedni wlasciciel widac bardzo kontrolowal stan plynow . Co to moze byc ze nie pokazuje komunikatu COOLANT LEVEL????

Moze teraz po uzupelnieniu plynu do prawidlowego stanu usunie to problem z grzaniem sie auta w korkach . W sobote tak czy tak wymienie plyn na nowy , termostat i odpowietrze porzadnie , poki co auto sprawuje sie ok zadnyhch problemow , dopiero jak pojade gdzies w trase i wjade w jakis korek albo miasto to bede wiedzial co i jak czy pomoglo.

Jesli mozecie cos napisac o tym ze nie pokazuje komunikatu od plynu w chlodnicy to prosze o jakies info . Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 23:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Poprostu uszkodzony czujnik. Wymontuj wyczysc jak nie pomoze wymien. Innej opcji nie widze ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Witam ponownie po dolaniu plynu (wody dest) nie mialem okazji jedzic w korkach ale widze zdecydowanie roznice a mianowicie , widze ze auto rozgrzewa sie dluzej , do tej pory ciekawilo mnie ze 6 garow sie rozgrzewa tak szybko znaczy po jakis 3-4 km teraz , rozgrzewa sie dluzej a w sumie to znowu jakby sie nie dogrzewal , pod domem dzisiaj odpowietrzalem dla pewnosci jakies 30 minut i wskazowka nadal przed PIONEM a jak skoczylem do sklepu autem to po drodze tem. jescze opadla czy to termostat ??? Jak wracalem to po odpaleniu tem. byla w pionie ale jak tylko przyspieszylem to opadla nie duzo ale nie byl to pion.

A odnosinie mojego problemu z czujnikiem poziomu plynu to ..............:-( zalaczam zdjecia moze ktos poradzi , jedno odbicie w lusterku miejsce gdzie powinien byc czujnik :-( a drugie to czy ta wtyczka to wtyczka od tego czujnika ????? Prosze o pomoc

[img][img]http://img99.imageshack.us/img99/4523/dsc07595do5.th.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img99.imageshack.us/img99/8981/dsc07596hp7.th.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 12:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Objawy wygladaja na termostat. Co do czujnika to CI wiecej nie pomoge bo nie widzialem nigdy e39 pod maska :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Czy ktos moglby cyknac fotke tego miejsca w E39 gdzie jest ten czujnik jak to wyglada i czy ta wtyczka ze zdjecia to wtyczka od czujnika poziomu .... dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Termostat kupilem i jeszcze plyn tylko mam pytanie bo tutaj w UK konkretnie w mojej miejscowosci nie mam mozliwosci kupic plynow ANTIFREEZ o ktorych piszecie , czy moge np . kupic w Oplu ten rozowy ktory oni zalecaja do opli wczesniej mialem Vectre 2.5 V6 i jego wlasnie lalem co Wy na to ???? Chyba plyn to plyn????

Apropos jechalem dzisiaj mala traske jakies 60-70 km w dwie strony autostrada , no i wskazowka tem. caly czas ponizej pionu tak moze 1mm za pierwsza kreske jak wrscalem to moze troszecze dalej doszla i dopiero jak wjechalem w miasto to zaczela dochodzic do pionu i tak stala czy to termostat bedzie winny ???? Zaczelo sie od dolania plynu bo bylo malo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 00:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Moim zdaniem mozesz uzyc oplowskiego.
Objawy z temp wskazuja na termostat.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
PageUp ostatni post przed wymiana opisze co i jak .
Dzisiaj mialem wymieniac termostat ale wyszlo jak wyszlo i czasu zbraklo , ale wzielem sie za odpowietrzenie bo po dolewce nie zrobilem tego tak dla pewnosci. No i nagrzalem autko do pionu pod domem odkrecony kurek , ogrzewanie na max no i czekam , strumyczek z otworu wlewowego sikal z malutkimi przerwami , nagrzalo sie dolalem troche wody , i zaczelem odpowietrzac odkrecajac odpowietrznik na termostacie lecialo powietrze troche wody ale kilka zabiegow z naciskaniem gornego i dolnego weza kilka odpowietrzen i ok leci sama woda wszystko OK odpowietrzone i przy tym temp. caly czas PION. (czas ok 50 min.)

Ale postanowilem sie przejechac pelny nadziei ze chyba wszystko ok , no i zonk po przejechaniu 1 km wskazowka spada ponizej pionu , przy wylaczonym ogrzewaniu czyli obieg tylko na silnik , przy wlaczeniu ogrzew. na max spadla do poziomu pierwszej kreski troche za ,moze 1 mm tak jak ostatnio. Podjechalem pod dom , auto postalo jakies 3 minutki ogrzewanie wylaczone no i doszlo do pionu ale podczas jazdy niestety spada. Termoastat kupiony , plyn tez takze jutro wyimeniac ???????????

Czy moze to byc tez pompa ???????/
Czy raczej nie ?????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 00:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
termostat na 99% :P
mialem dokladnie tak samo...stoje w korku etc pion...wjezdzam na autostrade odchyl...
wymienilem termostat odpowietrzylem i z pionu ani drgnie :)
innej opcji nie ma moim zdaniem jak wsio slicznie odpowietrzyles.
Jakby padla pompa to szybko by sie fura zagotowala (konwekcja w silniku jest za wolna aby odprowadzac cieplo).
Pompa wody to poprostu wirnik polaczony bezposrednio z kolem ktore jest napedzane przez pasek. Wirnik sie moze poprostu ukrecic a wtedy szybko by sie fura zagotowala (konwekcja w silniku jest za wolna aby odprowadzac cieplo).
Inne uszkodzenia pompy to np luz na lozysku (chrobocze lata etc...poruszaj wiatrakiem a bedziesz widzial czy sie rusza kolo na ktorym jest pasek). Moze tez ona przeciekac.
Wymien termostat a bedziesz :hurra:

:) :) :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
PageUp juz kliknelem POMOGL .... Okazalo sie ze urwane zaczepy w ktorych siedzi termostat a trzeba zamowic nowy z obudowa w BMW. Ja jeszcze doprawilem bo chcialem go wyciagnac z obudowy i ZONK urwalem dwa cienkie przewody ktore ida do termostatu no i tak. Najgorsze to ze mam dlugi weekend i w poniedzialek wszystko zamkniete dopiero we wtorek zamowie i auto ruszy pewnie kolo srody czwartku .

Pytanie czy moglbym zlozyc to z powrotem tak jak jest z tymi urwanymi przewodami zalac woda zeby miec auto na weekend czy lepiej nie?????? Pytam bo i tak jezdzilem z niesprawnym do konca termostatem.

I do czego sluza te przewody do sygnalizacji na kompie ze termostat KAPUT czy jak ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 00:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm co to za przewody to nie wiem...ja w e30 nie mam zadnych ale to jednak prostrze auto :P :wstyd: Moze jakies czujniki temperatury? nie wiem...
a co do jazdy z uszkodzonym termostatem: niedogrzany silnik wiecej pali i bardziej sie zużywa (większe tarcie wewnętrzne). Jak nie musisz to nie jeździj, a jak musisz to delikatnie :)

p.s. dzięki za klika :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Z jazda dam sobie spokoj . Wole poczekac az autko bedzie sprawne to sobie posmigam.

PageUp zalczam zdjecia tego termostatu moze sie komus kiedys przyda , zeby nie urwal jak bedzie mial dobry termostat , bo w moim przypadku i tak obudowa uszkodzona to bardzo nad tym nie plakalem ze urwalem te dwa kabelki.


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Te przewody o ktorych pisalem i kotre widac na zdjeciu , juz wiem od czego sa , to dodatkowe podgrzewanie termostatu , byla o tym mowa w szeroko opisanym poscie odnosnie ODPOWIETRZANIA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Zrobione
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Witam dzisiaj wymienilem termostat , na oryginalny z BMW koszt 55 funtow tak dla informacji na przyszlosc. Wyglada na to ze wszysciutko OK bo odrazu inaczej dziala uklad chlodzenia , dolny przewod nie nagrzewa sie juz tak szybko jak na uszkodzonym termostacie no i autko zagrzalo sie szybciej niz ostatnim razem z uszkodzonym termo.
A co najwazniejsze wskazowka stoi caly czas w PIONIE , a ostatnio tak nie bylo . I TO MNIE CIESZY ...........

DZIEKI ZA POMOC

:) :) :) :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 21:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
NIe ma sprawy, dzieki za klika :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46 325ci 2001 Coupe
Siema ! Ja ostatnio mialem Podobny problem pare razy skoczydla mi temperatura w korku a na trasie spadala do niebieskiego pola i bylem pewny ze to temostat kupilem rozkrecilem wszystko ja sie patrze a tam nie ma termostatu wiec dlaczego sie grzal wyczytalem gdzeis ze to moze byc sprzeglo wyskotyczne, wiskoza albo mowia na to jeszcze wisko wsadzilem termostat wymienilaem ta wiskoze zmontowalem wszystko tak jak trzeba i chula jak nowe

ps. na brixton naprzeciwko tesko jest zajebsity sklep z czesciami

_________________
BMW 325ci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL