BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 04:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: BMW 3 E46
Jazaab napisał(a):
Chodzi ci o te kable co odchodzą od radia od kostki tak ? nie od wzmacniacza. A czemu inne radio działało dobrze ?


Chodzi mi o główne kable zasilające czyli "+" i "-" dochodzą do kostki w radiu.
Najlepszym rozwiazaniem było by pociagniecie nowych kabli prosto od akumulatora.
Też miałem ten problem gdy miałem JVC, przy wiekszej głosnosci potrzebuje dobrego zasilenia pradowego. Sprubować warto może nie bedziesz musiał wymieniać radia.
A co to za model?

Poczytaj o poprawnym zasilaniu: same korzyści.
Zasilanie

Nieszczęśliwi są Ci, co mają fabryczną instalacje zasilająca radioodbiornik, wykonanie i zastosowane w niej materiały można sobie od razu odpuścić, bo nawet przy konstruowaniu najprostszego zestawu grającego nie spełnia swojego zadania i uniemożliwia w przyszłości dalszą rozbudowę instalacji. Sposób poprowadzenia i grubość zastosowanych fabrycznie przewodów, negatywnie wpływa na późniejsze działanie radioodbiornika. Między innymi występują spore, niewskazane spadki napięć, które negatywnie wpływają na zniekształcenia wzmacniacza mocy (charczenie przy głośniejszym słuchaniu i przygasanie wyświetlacza), a sposób poprowadzenia kabli fabrycznych powoduje zmniejszoną odporność tunera radiowego na zakłócenia pochodzące od pozostałych odbiorników w samochodzie. I nie pomogą na to nawet najdroższe filtry przeciwzakłóceniowe, co najwyżej zminimalizują je trochę.

Zatem żeby zrozumieć istotę prawidłowego podłączenia radioodbiornika pod zasilanie, musimy sięgnąć pamięcią do konstrukcji zasilaczy sieciowych, w których to role filtrów wygładzających napięcie pełnią kondensatory elektrolityczne. W aucie takim to kondensatorem jest akumulator, który jest jednocześnie źródłem zasilania. I to właśnie na klemach akumulatora występują najmniejsze zakłócenia.

Wynika z tego że prawidłowo wykonana instalacja zasilająca musi być podłączona bezpośrednio pod klemy akumulatora, wykonana z odpowiednio grubych przewodów, oraz musi być możliwie najkrótsza. Dotyczy to zarówno przewodu plusowego jak i masy.

Ze względów bezpieczeństwa na przewodzie plusowym musi być założony odpowiedni bezpiecznik dostosowany do maksymalnego poboru prądu radioodbiornika oraz grubości przewodów. Ów bezpiecznik powinien się znajdować jak najbliżej źródła zasilania czyli akumulatora.

Spotkałem się również z zapytaniami "po co prowadzić grube przewody od akumulatora, jak i tak przy kostce ISO są cienkie ?" Oczywiście ideałem było by poprowadzenie na całej długości przewodów o tym samym przekroju, ale nie wszystkie kostki dają możliwość zarobienia przewodu np. 6mm², co niestety zmusza nas do łączenia grubego przewodu z cienkim wychodzącym z kostki radia, ale jak najbardziej ma to sens, ponieważ spadek napięcia na tym krótkim łączącym odcinku cienkiego przewodu będzie miał znikomy wpływ na spadki napięć na całej długości instalacji, w porównaniu do całej instalacji wykonanej z cienkich przewodów.

Aby podać jakieś przykłady jakieś konkretne przykłady instalacji zasilającej, a właściwie grubości zastosowanych w niej przewodów musimy określić typ radia i jego moc wyjściową. Większość nowych radioodbiorników dostępnych na rynku oferuje moc muzyczną około 4 x 50W, przy wykorzystaniu jedynie dwóch przednich kanałów, minimalna grubość przewodów zasilających nie powinna być mniejsza niż 2,5mm², jeśli zamierzamy w przyszłości podłączyć następne dwa tylne kanały, to przewody instalacji zasilającej nie powinny być mniejsze niż 5mm².

Oczywiście im większy przekrój przewodów zastosujemy tym spadki napięć będą mniejsze, a co za tym idzie zniekształcenia końcówek mocy się zmniejszą.

Maksymalna grubość kabli zasilających dla samego radioodbiornika nie powinna być większa niż 10mm². Montaż grubszych przewodów i tak nie zostanie wykorzystany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 08:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Kolego... proszę Cię nie pisz bzdur typu zmień kable to może radyjko przestanie się wyłączać podczas podgłaśniania... Większych bzdur w życiu nie słyszałem :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Radyjko mu się wyłącza podczas podgłaśniania z tego względu że ma spalone końcówki mocy... możliwe że jedną (dla tego jeszcze gra ale wyłącza się)...

To co napisałeś o zasilaniu jest DOBRE ALE PRZED PODŁĄCZENIEM RADIA A NIE PO TYM JAK KTOŚ JE POPALIŁ :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: IÂłowo
A ile może mniej więcej kosztować naprawa tego ? przyjmując że mam jedną spaloną ?
I od czego one się mogły popalić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Jak Ci to powiedzieć...
Popaliło się przez np.
* źle podłączonego radyjka do prądu...
* podczas podłączania na "chybił trafił kabelków" ,
* przez brak bezpiecznika, albo przez źle dobrany bezpiecznik,
* przez stare cienkie kable prądowe które wykończyły końcówkę mocy...
Naprawa... nie opłacalna... może Cię wynieść nawet więcej niż nowe radio...
Niestety ale to fakt... Chyba że kupić na allego takie same radyjko z np. popsutym laserem do czytania płyt CD, MP3 i przemienić sobie końcówki mocy albo tylko sam czytnik płyt CD...
i tu może wynieść cię grosze taka wymiana :D :D :D

PS.
Na 100% nie jestem pewien ile jest końcówek mocy... ale wydaje mi się że skoro Ci radyjko jeszcze gra... ale się wyłącza to powinny być 2 końcówki mocy... na przód i tył... albo cztery... na każdy kanał... albo jedna główna ale nadpalona...

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: IÂłowo
Nie chce mi sie bawić w takie przekładanie teraz. Lepiej kupić drugie i już.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 17:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: BMW 3 E46
Morfii napisał(a):
Kolego... proszę Cię nie pisz bzdur typu zmień kable to może radyjko przestanie się wyłączać podczas podgłaśniania... Większych bzdur w życiu nie słyszałem :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Radyjko mu się wyłącza podczas podgłaśniania z tego względu że ma spalone końcówki mocy... możliwe że jedną (dla tego jeszcze gra ale wyłącza się)...

To co napisałeś o zasilaniu jest DOBRE ALE PRZED PODŁĄCZENIEM RADIA A NIE PO TYM JAK KTOŚ JE POPALIŁ :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Nie bede sie z Toba przegadywał ale mało w życiu jeszcze słyszałeś i widziałeś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 18:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Panowie, po co się kłócić, winna może być instalacja jak i samo radio. A wymiana końcówki mocy w takich radyjkach to groszowa sprawa. Zapewne jest zrobiona na jednym lub dwóch układach scalonych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: IÂłowo
A ile może kosztować wymiana tych końcówek ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 13:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Jazaab napisał(a):
A ile może kosztować wymiana tych końcówek ??


Zależy od serwisu, ja kiedyś w słabym radiu wymieniałem to wyniosło mnie to 14zł :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 20
Lokalizacja: kielce
Moje BMW: E53
Kod silnika: M57
wracając do tematu dla mnie najlepiej z wyzej wymienionych gra ALPINE - ale to duzo zalezy jakiej muzyki sluchasz
jesli jestes nastawiony na tony niskie - czarne rytmy, techno to pioneer napewno je wyeksponuje ale jesli chcesz posluchac muzyki w calej szerokosci zakresu od niskich przes srednie po wysokie alpinka powinna Cie w pełni zadowolic z tym ze za te pieniazki ciezko cos bedzie wybrac a jesli juz cos znajdziesz upewnij sie ze jest to model z pokretlem do potencjometra bo w zasadzie od tych modeli zaczynaja przyzwoicie grac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 07:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Ja też wybrał bym Alpinke...
Pioneery są przereklamowane... idą już na ilość a nie na jakość :(
albo poszukaj starszego Clariona :hyhy: :hyhy:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: IÂłowo
Za około 200zł nowy pioneer jest tylko jeden : 2000mp - a on jest bez wyjścia RCA z tego co się doczytałem.
Jeśli chodzi o Alpine'a - to nie ma na allegro nowych za taką cene. Jest jeden z licytacją ale raczej sie go nie uda za tyle wyrwać.
Clarion - sam nie wiem, z wyglądu mi sie nie podobają, mało znana firma, ale chyba dobra z tego co jest w necie

A więc pozostaje Kenwood chyba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL