BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 2,5 24v Silnik nie odpala - mechanicznie wszystko ok
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Prudnik
witam wszystkich. posiama e34 z silnikiem 2,5 24v dzisiaj prztrafiła mi sie sytuacja nie ciekawa. Jadąc na 3biegu przy około 6tys obrotów zamiast 4bieg wszedł 2gieg obroty skoczyły strasznie wysoko. po wciśnięciu sprzęgła auto zgasło mechanicznie nic nie słyszałem żeby strzeliło przed chwilą ściągnełem dekiel zaworów i okazało się że mechanicznie wszystko chyba jest ok łńcuchy czałem wałki się kręcą zawory pracują, wygląda że mechanicznie wszystko jest ok. Gdy kręce rozrusznikiem silnik pracuje równ nie słychac żadnych nieprawidłowości ale tak jak by się kręcił bez dawek paliwa to znaczy że nic nie zaskakuje po prosty się kręci w równym tępie. Zapomiałem dodać że na wyswietlaczu też jest wszystko ok żaden check engine ani nic podobnego nic się nie zapala.

Niektóre auta posiadają jakieś zabezpieczenia to znaczy że w extremalnych przypadkach odzłanczają sobie wtryski czy coś podobnego.

Procze o rady co zrobić w tej sytuacji czy mam coś jeszcze sprawdzić co mogło nawalić?
Prosze pisać może dojdziemy do czegoś razem. Zgóry dzięki za podpowiedzi i wskazówki.


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:18 przez Rico_525, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
W takim przypadku odcięcie prądu, czy paliwa nic nie daje, gdyż silnik a dokładnie tłoki są napędzane przez skrzynię. Nie chcę Cię straszyć, ale sprawdź dokładnie silnik.
Zobaczmy co jeszcze inni powiedzą.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Prudnik
Witam ponownie sprawdziłem iskre która jest i po wykręceniu świec i zakręceniu silnikiem czuć paliwo z czego wywnioskowałem że wtryski są też ok. Tak jak piszesz Lucass_81 możliwe że to jednak silnik w poniedziałek postaram się pożyczyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie na tłokach myśle że po tym już powinno być wszystko jasne.
W tym wypadku mam jeszcze jedno pytanie czy radzicie wymiane silnika na jakiś używany koszt samego silnika około 2tys.zł(jak się myle to mie poprawcie) czy lepiej remoncik??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 20:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Ze zgiętymi grzybkami zawory będą pracowały tyle że nie będą przylegały do gniazd ,wykręć świece i sprawdż cisnienie sprężania ale czarno to widzę :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 21:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Tak troszke poza temat Marek WGR, w jaki sposób mierzy się ciśnienie sprężenia na tłokach bo to ciekawe a nie znalazłem odp.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Prudnik
dadus18 wykręcasz świece wkręcasz ciśnieniomierz wciskasz gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem.

dzięki za wszystkie odpowiedzi czekam na wypowiedzi odnośnie wymiany silnika czy remontu. Pozdrawiam.

PS.Jak pomierze to dam znać co i jak wyszło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 21:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Rico_525, sory za niewiedze ale jaki to ciśnieniomierz, który sie da wkręcić w miejsce świecy??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 22:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
dadus18 napisał(a):
Rico_525, sory za niewiedze ale jaki to ciśnieniomierz, który sie da wkręcić w miejsce świecy??


Cisnieniomerz za pomoca ktorego mozna sprawdzic cisnienie sprezania.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Prudnik
Kolejne wieści z awarii 525i. Pomiar ćiśnienia wykazał ża na żadnym z cylindrów nie ma ciśnienia (co prawda ciśnieniomierz był stary) ale na prubie na kompraesorze coś pokazywał a na cylindrach zero. Przygotowałem głowice do ściągnięcia czyli został do ściągnięcia rozrząd,wałki a następnie głowica, i teraz szukam jakieś rysunki techniczne i opisy odnośnie rozrządu bo nie chce czegoś rozbierać nie będąc pewny jak to złorzyć pewnie jest tego sporo na forum i staram się wyszukać ale jak ktoś ma coś ciekawego to prosze wkleić albo linka dać (demontaż i montaż głowicy też mie interesuje).Kolejne pytanie to czy ktoś się oriętuje w cenie zaworów do takiej głowicy bo zastanawiałem się nad całą głowicą ale to nigdy nie wieadomo co się kupi chodzi mi o szklanki można je tylko sprawdzić po odpaleniu auta(jak się myle to mie poprawcie).

Z góry wszystkim dziękuje za to c onapisali i jszecze napisza. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Prudnik
Głowica ściągnięta i już wszystko jasne zawory wydechowe do wymiany (pogiete). Czy może ktoś ma jakieś namiary na sklepy warsztaty z częsciami żeby nie kupić badziewia chodzi o 12szt. zaworów wydechowych, uszczelka pod głowice, uszczelniacze zaworowe i reszta tych uszczelek ,dekiel itd.
Prosze o jakieś namiary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL