BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zajechany silnik...
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam posiadam sliczna 318is autko jest zadbane wszystko sprawne itp. ale wyszło coś czego sie obawiałem :kwasny:
Autko pali sporo oleju, na gazie do setki ma 13s przy czym licznik zawyza predkosc o dobre 5km wiec pewnie do sety ma z jakies 14... fakt ze na gazie jest słabszy no i fele17cali/ 225 ale nii o 4 sekundy :zdziwko:
A gdy pojeżdze na benie czuje ze jest w oleju

Nie wiem co robic wymienic pierscionki itp czy szukac nowego autka 325 :hyhy: ale jak tu kupic niezajechana coupete....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Mysle ze jak wyremontujesz silnik na git to przynajmniej bedziesz wiedzial co masz...a tak jak kupisz to nigdy do konca nie mozesz miec pewnosci w jaki stanie jest silnik,karoseria i cala reszta...bo to dopiero moze wyjsc z czasem.

Tak ze ja bylbym za remontem...tymbardziej ze jak piszesz ze wystko jest sprawne i ladne,zadbane itp to tym bardziej remont ;)

Takie moje zdanie.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
robert-rocki, najlepiej zrobisz kupując używany silnik, kóry jest jeszcze w aucie (możliwość sprawdzenia). jeżeli fundusze Ci na to pozwalają pomyśl nad SWAP'em, ale jest to znacznie kosztowniejsze.
I najważniejsze - odpowiedź sobie szczerze na pytanie czy Twoje auto jest na tyle w dobry stanie, żeby w niego inwestować

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:36 
robert-rocki napisał(a):
fele17cali/ 225 ale nii o 4 sekundy :zdziwko:


mój siep na takich kołach robi licznikowe 100 w ca. 10s tak dla porównania :zdziwko: w dodatku i, nie is

a tak w ogóle, to zgadzam się zarówno z Rafałem jak i Łukaszem, najpierw mechanik jakiś powinien rozebrać i ocenić dokładnie co się dzieje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Wobec tego co piszesz ja także jestem za remontem....zrobisz i wiesz co masz :ok:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Wlasnie wolałbym zostac przy swoim autku chociaz mam apetyt na 325 :niepewny:
Czyli ubytek mocy jest znaczny co nie :kwasny: mysle ze wymiana pierscieni zalatwiła by sprawe? Moze ktos sie orientuje jaki to koszt, o ile sie nie myle to silnik zostaje sciaga sie głowice i miche olejowa aby wyciagnac tłoki?
Tak na marginesie spalił mi 1l olieju na jakies 10000km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 17:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
robert-rocki napisał(a):
Tak na marginesie spalił mi 1l olieju na jakies 10000km

Kumplowi bierze 1 litr na 1000 km :szok:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
wow... :zdziwko:
Tylko ze ja mam przedmuchy w dwie strony, gdybym jezdził na benie to oleju by mi nie ubywalo :] Wystarczy ze raz zaszaleje na benie i olej wali bendzynka jak nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 18:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
z tego co piszesz oleju dużo nie bierze. normalne w bmw że troche go biorą. u mnie był robiony swap właśnie z 1.8 na 2.5i . o różnicy nie bede się rozpisywał :D . z tym ze swap to kosztowny jest. chyba że kupiłbyś może jakiegoś anglika rozbitego ale silnik i osprzęt żeby był w dobrym stanie. ja wymieniłem silnik , skrzynie biegów, dyferencjał, z tyłu teraz mam tarcze no i licznik, bo b yły przekłamania w obrotach. mam sedana.

jeżeli nie masz kasy na swap to sprawdź co do wymiany i naprawiaj. będziesz miał pewność co masz wymienione.pzdr

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 18:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
1l na 10000km? to zyc nie umierac :rotfl:
Sprawdz lepiej czy nie masz czasem zle instalacji wyregulowanej...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
PageUp napisał(a):
1l na 10000km? to zyc nie umierac :rotfl:
Sprawdz lepiej czy nie masz czasem zle instalacji wyregulowanej...


dokładnie 1l na 10000km to jakby prawie wcale nie brał, nie ma się czym przejmować !!
producent przewiduje w BMW nawet 1 litr na 1000km !!


jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 20:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
my tu możemy tylko rozmyślać... powinieneś jechać do mechanika - on ci prawdę powie :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 21:03 
vmasher napisał(a):
producent przewiduje w BMW nawet 1 litr na 1000km !!


1,5litra.

Cytuj:
1l na 10000km? to zyc nie umierac :rotfl:


no jaszka hihi :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, 10:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
producent nie przewiduje tylko zabezpiecza się przed zbyt dużą liczbą reklamacji.

druga sprawa, że faktycznie ten litr na 10kkm to jeszcze nie ma tragedii choć mogłoby być lepiej.

I trzecia sprawa> jak już będziesz otwierał silnik to zmień to co się da, a nie tylko to co koniecznie trzeba bo znając życie za pół roku będziesz miał powtórkę z rozrywki.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, 14:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
..::CZARNY::.. napisał(a):
vmasher napisał/a:
producent przewiduje w BMW nawet 1 litr na 1000km !!


1,5litra.

Cytat:
1l na 10000km? to zyc nie umierac :rotfl:


no jaszka hihi :]



w książce serwisowej e36 wszystkie typy silników producent podaje 1dm3 na 1000km :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL