BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528 bierze olej, co jest? koniec silnika???
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 14:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
Witam tak jak w temacie moje 528 bierze olej i nie znam przyczyny czyżby to była końcówka silnika??? Kupiłem to autko w kwietniu tego roku z przebiegiem (licznikowym) 182000km. a zostało sprowadzone w listopadzie 2007 z Niemiec, po zakupie założyłem sekwencje i na gazie zrobiłem 9 tys km w chwili obecnej jest nieco powyżej 191000 km, silnik cicho pracuje i nie mam żadnych problemów z odpalaniem a przyspieszenie i dynamika jest wspaniała poprostu czuć te (książkowe) 193 konie.
Ale jest "ale" moja bunia bierze mi olej tak około 1 litr na 1500 km i jest na oleju Mobil Super S 10W40 (tak powiedział poprzedni właściciel który ją sprowadził) i taki dolewam. Wkrótce będę go wymieniać na Valvoline MaxLife 10W40 (pomarańczowa dioda od wymiany i kontrolka INSPECTION), jak myślicie czy to coś pomoże w zużyciu oleju? Heh praktycznie to nie muszę go wymieniać bo co te 1500km dolewam nowy, no ale oczywiście wymiana nastąpi w ciągu kilku dni.
Rano gdy odpalam auto na zimnym silniku nie puszcza żadnego dymku, lecz przy przyspieszaniu (tylko na zimnym i nie zawsze) dymi lekko na niebiesko :( a na ciepłym silniku nie ma mowy o żadnym dymku z tłumika.
Jaka może być tego przyczyna??? Czy da się to naprawić??? Czy lepiej rozglądać się za drugim silnikiem???

Gdybym wiedział o tym mankamencie to nie kupił bym tego auta, no ale trudno to było sprawdzić przy oględzinach, a teraz mam problem i to nie mały :niepewny:

Pomóżcie każda porada się liczy, więc czekam na wasze liczne odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 3 września 2008, 22:22 przez piorom3, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 15:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Jak by miał się kończyć silnik przy takim przebiegu to juz dawno bym zmieniał silnik... podejrzewam że licznik jest mocno cofnięty lub ktoś jej dobrze wstawiał w dupę ... według BMW 1l na 1500 km to jest w normie ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 16:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
piorom3, pojedź do dobrego mechanika na jakąś diagnoze. Takie zużycie oleju nie musi oznaczać nic wielce kosztownego czy dramatycznego. Być może wystarczy wymienić pierścienie, uszczelniacze zaworowe i cieszyć się jazdą,a nie sądze żeby przy R6 był to masakryczny koszt.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 16:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
ja obstawiam uszczelniacze zaworowe.

poproś kogos żeby jechał za Tobą- troche wysokich obrotów.potem zapytaj czy kopci cały czas czy tylko przy zmianie biegów-jeśli przy zmianie to jw obstawiam uszczelniacze.

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 12:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
biały napisał(a):
według BMW 1l na 1500 km to jest w normie ...




Nigdy nie słyszałem żeby takie spalanie oleju było w normie :zdziwko:

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 20:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Takie zużycie oleju to napewno nie norma
jeżeli dymi na zimnym to też obstawiam uszczelniacze zaworów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 21:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 796
Lokalizacja: Jurków
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: m51d25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0
Mi też raz wziela olej aloe okazało się iż go wyrzuciła na silnik z powodu zawieszenia się mębrany w zbiorniczku odmy!
:D

_________________
Oceniajcie moje E39 Touring 525TDS http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
właśnie sprawdź odme ewentualna wymiana,
po za tym czy nie ma wycieków,
po za tym ? to 10W-40 w tak dobrym silniku?
ktos tam coś kombinował?

a tak na marginesie to moja też pobiera, mam M54 - ten typ tak ma,
puki co nie mam zamiaru nic z tym robić,
pożyjemy zobaczymy,
napewno to nie jest koniec silnika,...
bez przesady,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 23:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Panowie ja mam 523i i mi nie bierze ani grama oleju... przelot to jest 266 kkm. Więc proszę...w BMW nie ma czegoś takiego jak norma brania oleju... nie bierze DOBRZE bierze NIE DOBRZE (ale to tez nie tragedia) Jedyny problem w moim aucie to zawieszeni, no ale jak ktoś ma opony przód 225/40R18 tył 265/35R18 to wie jakie to fajne uczucie słyszeć kolejny raz w roku sworznie wahaczy.


A co ważne jest w niej gaz LANDI LORENZO.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
wg Książek "Sam naprawiam BMW..." zużycie oleju powinno być max. 1,5l na 1tys KM.

Dużo... ale tak właśnie wygląda przewidziana norma. Oczywiście lepiej, jak silnik nie bierze nic.

Wydaje mi się również, że przy kupnie nowego auta, jeśli po roku zacznie brać olej to pewnie też mają ustaloną jakąś granicę, przy której stwierdzą "takie zużycie to norma, proszę pamiętać o dolewaniu, bo my nic z tym nie zrobimy".

Najlepiej udać się z takim problemem do dobrego mechanika, ale nie łatwo jest takiego znaleźć niestety.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 11:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 238
Lokalizacja: Olszyna LubaĂąska
Moje BMW: E65 730i
pamo napisał(a):
wg Książek "Sam naprawiam BMW..." zużycie oleju powinno być max. 1,5l na 1tys KM.


eee to mi bierze 400ml na 1tyś :P

_________________
Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 22:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
luccass napisał(a):
po za tym ? to 10W-40 w tak dobrym silniku?
ktos tam coś kombinował?



Niewiem czy kombinował czy nie ale poprostu taki był (podobno) więc już chyba najgłupszą rzeczą było by powrócić na pełny syntetyk :kwasny:


pamo napisał(a):
Najlepiej udać się z takim problemem do dobrego mechanika, ale nie łatwo jest takiego znaleźć niestety.



No właśnie i tutaj jest najgorszy problem żeby znaleźć mechanika który naprawde zna się na rzeczy a taki który nie będzie wiedział co jest to powie że cały silnik do remontu i jeszcze zawoła astronomiczną sumę :zdziwko:
A może ktoś z was zna jakiegoś dobrego mechanika do BMW z Lublina i okolic???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 98
Lokalizacja: zabrze
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
zmien olej,,, gdzie kupowales tego mobila? mobil jest to jeden z najczesciej podrabiancyh oleji......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 22:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
tomekzabrze napisał(a):
zmien olej,,, gdzie kupowales tego mobila? mobil jest to jeden z najczesciej podrabiancyh oleji......


Na na najbliższej stacji lpg mają go tam po 23zł/L a na orle... po 33zł/L.

Ale za kilka dni będę zmieniał na Valvoline Maxlife 10W40 myślę że to dobry wybór, każdy go poleca nie słyszałem złej opini na jego temat ;)

A co do uszczelniaczy zaworowych ich wymiana wiąże się zapewne z wymianą uszczelek pod pokrywą zaworów, kolektorem ssącym i głowicą. Pominąłem coś jeszcze???
Jaki może być koszt wszystkiego bez robocizny??? I czy trzeba rozbierać Vanosa??? Bo słyszałem że trudno jest go dobrze złożyc :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 23:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Kolego... komplet uszczelek to około 600 zł. Uszczelka pod dekiel klawiatury... 150 zł pod kolektor 200 głowice 250, Jeśli chodzi o mechaników..... Raszyn ul. 19 Kwietnia tam jest gościu który robi tylko Bawarki.. jak wlazłem do niego na podwórko to czułem się jak w raju... same BMW.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 07:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Warszawiak napisał(a):
Panowie ja mam 523i i mi nie bierze ani grama oleju... przelot to jest 266 kkm. Więc proszę...w BMW nie ma czegoś takiego jak norma brania oleju....


Zajrzyj do instrukcji od swojego BMW.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 15:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
ja mam m43 i spada mi z poziomu max do połowy poziomu oleju(czyli jakieś 0,5l) po 15 000km i to jeszcze delikatnie mi leci z pod tej pokrywy rozrządu. więc wątpie rzeby 1,5l na 1000km to norma. hahahaha wiecej oleju niz benzyny taki padakowaty silnik pali :rotfl:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL