BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kostek_ja napisał(a):
Ale też ma silnik 6,2 zamiast 4,0 ;)


4.0 to i tak duzy postep w porownaniu do 3.2 z poprzednich wersji ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Heeej, rozmawiamy o C63 czy o CLK Black? Bo CLK to nie C w wersji coupe. Ma zupełnie inne przednie zawieszenie, aluminowe panele nadwozia, inny rozstaw osi, inny Cx, inny rozstaw kół, wysokość, inną przekładnię kierowniczą (no tutaj to akurat wiem tyle, że C63 ma wspomaganie zależne od prędkości, a CLK nie...).
Co nie zmienia faktu, ze CLK Black... :oczami: :serce:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Frank napisał(a):
kostek_ja napisał/a:
Ale też ma silnik 6,2 zamiast 4,0 ;)


4.0 to i tak duzy postep w porownaniu do 3.2 z poprzednich wersji ;)

mniejszy silnik = mniejsza masa = lepsze właściwości jezdne ;)
Poza tym poprzednie 3,2 miało tylko o 1KM niż 4,2 w konkurencyjnym S4 :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja napisał(a):
stones1 napisał(a):
kostek_ja napisał/a:
Czyli biorąc pod uwagę 2 testy z tego samego źródła (jeden kierowca itd.) To CLK jest sporo wolniejsze e46 CSL. Co by było gdyby zrobili nowego CSL'a :padam:


a co by było gdyby przeprowadzono inny test, np. elastyczności, sprintów, przyspieszenia powyzej 160 km/h, prędkości maksymalnej ?


Nie wiem.


No tak, nie wiadomo. może to pomoże:

Obrazek


??

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Bardzo ładny wykres. No może ten dołek na wykresie mocy przy 5tys nie powinien wystąpić, ale niewątpliwie silnik ma bardzo dobre parametry :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
maaaad napisał(a):
Bo CLK to nie C w wersji coupe.


a to bardzo ciekawe . a czym jest CLK ? na jakiej płycie podłogowej jest zbudowany ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kostek_ja napisał(a):
mniejszy silnik = mniejsza masa = lepsze właściwości jezdne ;)


blok 4.0 wazy 15 kg mniej niz w 3.2 :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Frank napisał(a):
a czym jest CLK ? na jakiej płycie podłogowej jest zbudowany ?


X5 jest na płycie 7emki, a to raczej nie są porównywalne auta :)

Frank napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
mniejszy silnik = mniejsza masa = lepsze właściwości jezdne ;)


blok 4.0 wazy 15 kg mniej niz w 3.2 :)


Mówiłem o tej samej technologii. Wiadomo że nowsze silniki mogą być i większe i lżejsze ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 13:01 przez kostek_ja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja napisał(a):
Bardzo ładny wykres. No może ten dołek na wykresie mocy przy 5tys nie powinien wystąpić, ale niewątpliwie silnik ma bardzo dobre parametry :D



popatrz na Nm powyzej 5000 :ok: bo moc rośnie aż do końca. Jak widzisz silnik osiąga płaskie 600 Nm, powyżej 5000 moment zaczyna spadać by na końcu obrotów mieć wartość "tylko" 450 Nm, ale mocy wciąż przybywa :)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 13:04 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Przecież ja naprawdę nic nie mam do silnika w 63 AMG. Wręcz przeciwnie. Po prostu wolę mieć lepsze auto w zakrętach niż na prostej, czy bardziej komfortowe ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
http://www.youtube.com/watch?v=B8YbYase ... =rec-fresh
http://www.youtube.com/watch?v=8kp2C78I ... re=related

i dla przypomnienia :)
http://www.youtube.com/watch?v=TG5i4uyz ... re=related

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja, pomylileś się z odczytem wykresu i tyle :P

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stones1 napisał(a):
bo moc rośnie aż do końca


Wręcz przeciwnie. Moc rośnie dopóki moment spada szybciej niż rosną obroty ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
GP-T1000 napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=B8YbYaseoqg&feature=rec-fresh
http://www.youtube.com/watch?v=8kp2C78I ... re=related

i dla przypomnienia :)
http://www.youtube.com/watch?v=TG5i4uyz ... re=related


nie zapominaj że E46 M3 jest lepsze od nowego M3 :hyhy:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stones1 napisał(a):
kostek_ja, pomylileś się z odczytem wykresu i tyle :P


Nie pomyliłem się. Po prostu przyśpieszenie zależy od mocy. A dokładniej zależy od momentu i od tego na jakich jest obrotach. Ale żeby określić to za pomocą jednej wartości wprowadzono Moc. Tak w uproszczeniu ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 13:13 przez kostek_ja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja napisał(a):
stones1 napisał(a):
bo moc rośnie aż do końca


Wręcz przeciwnie. Moc rośnie dopóki moment spada szybciej niż rosną obroty ;)



i dlatego w przedziale np. 2000-5000 obrotów/min widać wzrost mocy :D

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja napisał(a):
No może ten dołek na wykresie mocy przy 5tys nie powinien wystąpić, :D


nie widze żadnego dołka przy 5000 obrotów na krzywej mocy

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ale to załamanie momentu przy 5tys. jest zbyt gwałtowne ;) Jeżeli rozpatrujemy wykres momentu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kostek_ja napisał(a):
Ale to załamanie momentu przy 5tys. jest zbyt gwałtowne ;) Jeżeli rozpatrujemy wykres momentu ;)



przy 7000 obrotów moment wciąż ma wartość 450Nm wiec o czym mówisz? Jest to wartość jaką mało który silnik benzynowy sporej pojemnosci ma u szczytu momentu obrotowego. Dla przypomnianie maksymalny moment obrotowy M73 to 490Nm. A jak widać na wykresie, w tym v8 AMG moment nigdy nie schodzi poniżej 450Nm :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 13:11 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 13:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
kostek_ja napisał(a):
GP-T1000 napisał(a):
kostek_ja, pomylileś się z odczytem wykresu i tyle :P


Nie pomyliłem się. Po prostu przyśpieszenie zależy od mocy. A dokładniej zależy od momentu i od tego na jakich jest obrotach. Ale żeby określić to za pomocą jednej wartości wprowadzono Moc. Tak w uproszczeniu ;)


Popraw cytat :P żeby nie było potem...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL