BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 16:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przegrzewa sie płyn.E36 M42 1.8is
PostNapisane: 1 września 2008, 19:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Witam.Jestem swierzo po wymianie uszczelki pod głowica i od pewnego czasu mam problem z przegrzewaniem sie płynu w chłodnicy.Układ jest poprawnie odpowietrzony ale po przejechaniu ok 200 km musze ubywa mi płyn w chłodnicy.Spaliny są czyste do uładu olej sie nie dostaje.zaoważyłem że gdy samochód troche postoi na włączonym silniku temperatura przekracza środkowe położenie ,węże pęcznieja i zaczyna sie gotowac płyn.Gdy tylko rusze i przejade pewien dystans płyn sie schładza i jest ok.Sprzęgło wiskotyczne wiatraka wygląda na spawne.Po zatrzymaniu problem powraca.Może ktoś z was spotkał sie z takim przypadkiem.Dziękuje za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 19:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Mówisz że wisko działa poprawnie ... czyli jak dodajesz gazu to wiatraki przyspieszają?? Dziwna sprawa bo jeśli układ odpowietrzony to węże nie powinny sie robić twarde tak mi się wydaje. Ale może będzie to miało większy związek z tą wymianą uszczelki .. Niech się chłopaki wypowiedzą ....

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 20:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Przed wymianą uszczeli plul mi wodą z rury i strasznie oslabl teraz wygląda na ok.Moc jest rura sucha olej ok.Uklad mam zalany teraz woda bo co ok 200 km musze dolac wody.Jak doleje jest ok tylko gorzej jak gdzies przystane wtedy zaczyna sie problem.Wiatrak sprawdzalem tylko w posob mechaniczny - luzy boczne i czy nie jest zatarty.Wygląda na ok.Czy można go sprawdzic w jakis inny sposob.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: KĂŞpno
mozesz miec przytkana chlodnice i nie schladza ci na postoju tez tak kiedys mialem a wode masz czysta czy wczesniej przed wymiana uszczelki olej nie dostal ci sie do wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 23:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Dawid e-36coupe, wiatrak łatwo sprawdzić bo jak sie nie włączy to można go palcem zatrzymać a jak Ci się zagrzeje silnik i włączy się wiatrak to przy dodaniu gazu będzie zapiep... i nie zatrzyma się :-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 16:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Przed wymiana uszczelki z rury lała mi sie woda,wystąpiło też wyrzucanie wody przez korek wlewu zarówno na postoju jak i w czasie jazdy.Dzisiaj sprawdze jeszcze dokladnie wentylator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 21:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Wiatrak sprawdziłem i chyba jednak jest uszkodzony.Gdy silnik sie nagrzeje do normalnej temperatury pracy sprzęgło wiatraka jednak nie działa poprawnie poniewaz wiatrak można zatrzymac i lekklo obraca sie w strone przeciwna.Czy takie sprzęgło jest naprawialne?Może ktoś z was wie jaka jest jego dokładna zasada działania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Witam. Nie wiem jakie masz sprzęgło wiatraka ale jeżeli masz wiskotyczne to po rozgrzaniu silnika i przy normalnej temperaturze silnika da się go reką zatrzymać. Ono się załacza zawsze na pare chwil po odpaleniu silnika i wtedy kiedy wzrasta temperatura silnika ponad stan. A poznać, że jest sprawne najprościej po tym, że jak odpalasz silnik to wiatrak hałasuje tak jakby ci się drugi silnik włączył albo jakby dwa dodatkowe tłoki zaczęły pracować. A co do wyrzucania płynu to miałem kiedyś podobny problem w mojej buni. Każdy mechanik mi mowił, że to wina uszczelki pod głowicą. Ale ja troszkę się znam na mechanice i wiem jakie są objawy padniętej uszczelki pod głowicą i całe szczęście , że się nie wziąłem za wymiane tej uszczelki bo bym tylko się w koszty wpakował. U mnie przyczyną tego stanu rzeczy był poprostu walnięty korek chłodnicy, a konkretnie brak jednej uszczelki na tym korku bo powinny być tam dwie, jedna na górze a druga na dole. Kupiłem korek na śrucie za 20 złoty i wszystko do dzisiaj jest ok. Ale fakt to wyrzucanie płynu męczyło mnie dwa tygodnie zanim doszedłem przyczyny. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 12:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Po założeniu nowej uszczelki pod głowica, płukałeś cały układ jakimś środkiem z dodatkiem rozpuszczalnika??????????????????????( Są specjalne preparaty) Jeżeli nie to być może masz coś przytkane w obiegu... najprawdopodobniej chłodnica morze być przyczyna... są w niej małe kanały które bardzo łatwo mogą się zapchać.....( prawdopodobnie nie nadążają z tłoczeniem wody)

Kiedyś w innej marki aucie jak mi uszczelka pod głowica padła to przy wymianie tylko woda go przepłukałem i po tygodniu chłodnice mi się rozszczelniła i musiałem 2 kupić..( była zawalona mieszanka płynu z olejem, sami wiecie jaki z tego się ulepek potrafi zrobić :hyhy: :hyhy: )

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
ja nie wiem czy moje wisko działa czy nie :znudzony:
po załączewniu silnika nic nie hałasuje
askel napisał(a):
że jak odpalasz silnik to wiatrak hałasuje tak jakby ci się drugi silnik włączył albo jakby dwa dodatkowe tłoki zaczęły pracować
i jak dojdzie to temp w połowie wskaźnika to jej nie przekroczy i utrzymuje pion , a wiatrak sie nie załacza jak jest cieplej...
skad mam wiedziec czy działa czy nie?? :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 16:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Orso, witrak wcale nie hałasuje po odpaleniu silnika! jak to askel, napisał. Jak odpalisz auto to wiatrak sie obraca tak jakby na luzie, i można go zatrzymać ręką. A jak temperatura wzrośnie do połowy(normalny stan) to wiatrak dalej chodzi normalnie, dopiero jak mu przybutujesz porządnie i temp. silnika wzrośnie mocno wiatrak włancza sie na obroty by schłodzić silnik do normalnej temp. i potem znowu na "luz" i wtedy faktycznie go słychać jakby się turbina włanczała. Mi osobiście teraz jak jest po 12 stopnie nie włancza sie bo zdąży się ochłodzić przez powietrze, ale w lecie włanczał sie jak dałem troche po garach. Pozdrawiam.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Witam ponownie. Damian nie wiem jakie ty masz sprzęgiełko wentylatore ale jeżeli masz elektryczne to masz i może racje, że go nie słychać ale jeżeli jest wiskotyczne to zaraz po odpaleniu silnika i po nadmiernym rozgrzaniu zawsze musi się załączyć i wtedy słychać wentylator. Kiedy miałem walnięte sprzęgiełko to wtedy faktycznie mogłem zatrzymać wentylator ręką ale jak wymieniłem na nowe to teraz zawsze po odpaleniu silnika załącza mi sie na parę sekund tak gdzieś do minuty i potem jak mi temperatura silnika wzrośnie nadmierrnie np. kiedy stoje w korku. A jak mi nie wierzysz to znajdź na necie temat o sprzęgle wiskotycznym i tam jest budowa i zasada działania takiego sprzęgiełaka. Ja właśnie jak mi nawaliło to sprzęgiełko to najpierw właśnie sprawdziłem budowe i zasade działania zanim się wziąłem za wymiane. I stąd wiem dlaczego tak a nie inaczej to działa. Serdecznie pozdrawiam :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 10:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
askel, no to zwracam honor jeśli tak jest, nie wiedziałem że to sprzęgiełko może być elektryczne, w sumie to byłem pewien że mam wisko.... W każdym bądź razie słychać go jak silnik sie zagrzeje u mnie i nie tylko bo znajomy ma w coupe 2.0 i też ma tak samo. Może chłopaki sie wypowiedzą jeszcze jak to jest dokładnie. Pozdrawiam :)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL