BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Wydaje mi się że albo ostra bania lub high'u

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
Czym się ten kierowca kierował to nie mam pojęcia, zupełny brak wyobraźni....

mi się zdaje że kierował się instynktem kota myślał że zdąży się wpełzać niestety maszynista za dużo grał w GTA i nawet nie zwrócił uwagi jadąc dalej :wstyd: a tak na serio to mógł o wiele wcześniej pojechać jak migały czerwone światełka :mur: :zawstydzony:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 23:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Dankam735i napisał(a):
niestety maszynista za dużo grał w GTA i nawet nie zwrócił uwagi jadąc dalej


Bez urazy ale jak myślisz że pociąg w miejscu staje to w słabey symulator grasz ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
GP-T1000 napisał(a):
Bez urazy ale jak myślisz że pociąg w miejscu staje to w słabey symulator grasz ;)


GP napisałem to dla żartu ;) toż proste że masa pociągu jest xx razy większa od tej fiesty czy co tam.. Pociąg do wychamowania potrzebuje bodajże hm Droga hamowania pociągu pędzącego 100 km/h to co najmniej 700 metrów lecz nie wiadomo ile waży, jaki jest stan hamulców i maszynisty :P 3m sie :padam:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 07:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
:zdziwko: idiota :mur:

Nawet by mi go szkoda nie było :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 19:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie wiem co napisać. Ręce opadają.
Czekam na stosowny komentarz stonsa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Kompletny idiota, ciekawe co by było gdyby szlaban był bliżej torów, a na tylnej kanapie wracało by z trzech pasażerów z imprezki, brak słów :zdegustowany:

A co do komentarza z GTA to chyba kierowca tego golfa mk3 (bo to chyba to auto) za dużo grał w tą grę i myślał, że jak by co to klik i wybierze "Nowa gra", niestety tak w życiu nie ma :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
GP-T1000 napisał(a):
http://www.widelec.org/film,przejazd-kolejowy-polska-czesc-2,2323.html


Niestety nie umiem tego nawet skomentować :zdziwko: . GP-T1000 nie zgadzam się z Twoją teorią że gość musiał być na "czymś" by to zrobić. Uwierz, wielka część naszego społeczeństwa to pół lub bezmózgi. Nie muszą się odurzać by być w stanie podjąć tak wspaniałomyślne "decyzje". Jestem pewny że kierowca po 5 minutach wymazał z pamięci tę sytuację i wciąż będzie prowadził/żył/myślał w taki sposób.

Kojarzycie obwodnice Pniew?? Na drodze Poznań-Szczecin ? Wczoraj w nocy jechałem nią około 120-130 km/h , za zderzakiem pojawił się piekielny demon Golf trzeciej generacji, zjechałem na prawo, całkowicie, tak że mógł mnie wyprzedzić nie wjeżdżając na lewy pas. Co zrobił pan w Golfie? Zjechał na lewo (obwodnica Pniew to ciągnący sie kilkaset metrow dość ciasny zakręt przechodzący następnie w zakręt w drugą stronę - nie widać nic) i jechał tak sobie, wyprzedzając mnie, po czym pozostając na lewym pasie jak na autostradzie pomału zbiżał sie do auta jadącego kilkadziesiąt metrów przede mną, wyprzedził je i wciąż jechał lewym pasem :ok: . Zjechał dopiero gdy z przeciwka nadjechały samochody :ok: . Tak sie u nas jezdzi, a frajerzy, durnie i ofiary losu niech się wleką z tyłu :viva:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
wielka część naszego społeczeństwa to pół lub bezmózgi.


Jak nigdy, się z Tobą zgadzam.

stones1 napisał(a):
Zjechał dopiero gdy z przeciwka nadjechały samochody . Tak sie u nas jezdzi, a frajerzy, durnie i ofiary losu niech się wleką z tyłu


Otóż to.
Wyprzedzaj, wpychaj sie w kolejke, pluj na chodnik, ściągaj w szkole - nie bądź frajer - przycwaniakuj, niech frajerzy czekają... typowo polski tok rozumowania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 21:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wczoraj miałem sympatyczną przygodę. Wjechałem do poznania, jade lewym pasem , on idzie prosto, prawy - tylko w prawo. Za mną Swift z lat 80tych, piękny cud techniki, na prawym pasie stoi jakieś auto na awaryjnych. Co robi kierowca Swifta? Postanawia wyprzedzić mnie prawym pasem i zdążyć wrócić na lewy przed tym autem na awaryjnych (po czym jak się okazało znowu wjechac na prawy i skręcić w prawo na skrzyżowaniu). Nie blokowałem go poprzez przyspieszanie, jechałem normalnie, jednostajnie, mimo to nie mógł zdążyć wiec zaczął chamsko sie wpychać. Klakson poszedł w ruch, ponieważ samochód odebrałem w czwartek z ASO, lakierowałem błotnik i drzwi zniszczone kilka tygodni temu przez jakieś bydło również w poznaniu (ktoś czymś rzucił gdy jechałem przez miasto). Swift przestał sie wpychac. Po chwili stanąlem (z przodu czerwone na sygnalizacji). Pan w Swifcie wciął się jednak między mnie a to auto unieruchomione, 3 auta na dwóch pasach :ok: omal nie urwał mi lusterka więc znowu zatrąbiłem. Co zrobił pan z tego Swifta? Zajechał mi droge, jak radiowóz i wyskoczył z tego gówna ze swoim pasażerem drąc mordy że zaraz zaplaca ze to że odważyłem się zatrąbic :ok: . Fajny był pan stojący tuż przed zderzakiem prawie 2,5 tonowego Mercedes grożacy mi :ok: . Gdyby dotknął auta, wcisnął bym gaz do oporu. Bałem się tylko ze którys z nich kopnie, uderzy w auto i znowu będę miał powtórke z rozrywki z lakierowaniem , jeżdzenim 300 km do ASO i tak dalej :/ . W każdym razie fajni są ludzie. Bydło.... jeśli logicznie patrzeć to świetny pomysł zablokować 900kg Swiftem mi droge, grozić mi, np kopnąć w auto czy porządnie je uszkodzić kijem czy pałą i co dalej? Do środka nie wejdą bo prędzej ich rozjade, więc zniszczą mi auto i wsiąda w Swifta uciekną tak? :D naprawde mózgi widać pracują pełną parą :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Ten filmik bez komentarza !!!!!!!! :wstyd: :wstyd: Ale jak mozna byc takim debilem i stac na torach !! :wstyd: za szlabanem jezeli mi juz by sie taka sytulacja przytrafila choc wiem ze mi sie nigdy w zyciu nie przytrafi :] to bym ten szlaban chyba rozwalil albo cofnol do tylu ale nie faktycznie pan w golfie gdzie tam jeszcze by sie maska porysala
:] :wstyd: :wstyd: stones1, Cwaniaczkow nie brakuje ;) a jak bys mial z 4 kolegow to by nawwet nie wyszli ze swojego swifta :rotfl:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
stones chyba kazdy kiedys przezyl albo przezyje podobna historie ...
dawno temu jechalem swoim pierwszym bmw (e36 316i) z mama obok
jakis wsior sam juz nie pamietam dlaczego, na skrzyzowaniu pod swiatlami otworzyl okno i walnal wielka made centralnie na szybe mojej mamy, poprostu tak jak by chcial ja opluc ...
niestety ja nie bylem taki cierpliwy jak ty,
wyszedlem z wozu, wytargalem mu drzwi z raczki jak probowal sie bayrkadowac i sprzedalem mu taka bombe w zeby az chrupnelo
zalal sie kmiot jucha, spuscil glowe na dol i skomlal jak pies

wiem jestem cham, ale zrobilbym to ponownie z niekryta przyjemnoscia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Chmielu, to prawda, wczoraj akurat wiozłem swoją mamę do poznania :ok: także piękna przygoda


Hans, ja przyznaje ze zawsze mam zablokowane drzwi, a podówjne szyby uważam za mocne. Nie wysiadłem bo bym nie miał żadnych szans, ale jakby panowie byli bardzo agresywni - rozjechał bym, bo gotowy na ten ruch czekałem obserwując co robią.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 22:14 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W tej dziczy to chyba jest nie do uniknięcia.
Te prymitywy zajeżdżają drogę, drą te swoje parszywe ryje, ja nie wiem, jak słysze o podobnych historiach zaczynam być za aborcją .... niech się margines nie mnoży.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin, sądze, naprawde to nie żart tylko moja teoria :D którą traktuje poważnie, że być może PRL sprawił przez brak owoców, zróżnicowanej diety etc pewne wypaczenia, pewne upośledzenie w dużej części naszego społeczeństwa i stąd tak poważne problemy z mózgiem, tak powszechny prymitywizm, dość znaczne upośledzenie umysłowe, mordy zamiast twarzy itd

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kiedyś jechałem Punto. Jakiś typ Audi A8 identycznie mi się wciskał jak Tobie swift. Tyle że ja nie miałem gdzie mu zjechać, poprostu jechałem, normalnie, swoim pasem.
Wyskoczył do mnie z łapami, miałem zamknięte auto, walił w szybe. Śmiałem się do niego bo wyglądał jak małpa w zoo.

Ale co jakby mi wybił tą szybe, uszkodził auto, rzucił na mnie. Ja jade z A do B i to jest moim celem a nie udowodnienie burakowi że jest burakiem. Ludzie sie popatrzyli, pojechali dalej.
Niestety widzę że przemoc fizyczna jest momentem do którego dochodzi bardzo często gdy mieszka się wśród bydła i rozważam ponowne zapisanie się na jakieś zajęcia z samoobrony.

Nie chcę się użerać, męczyć, w ogóle mieć takich sytuacji. Jak mnie ktoś nie wpuszcza to czekam, ktoś mi sie wpycha, o ile mogę wpuszczam, ale i tak nie da sie uniknąć sytuacji że jakaś małpa skacze i robi cyrk z ulicy.

Chciałbym wyjechać do kraju w którym są uprzejmi ludzie, nie wymagam kokosów, ale jedynie kultury bycia na ludzkim poziomie.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 22:27 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Zgadza się. Wystarczy wjechać do byłego DDR, najmocniej zabitej dechami wiochy i od razu czuć że jest się w innym świecie.. po prostu normalnym.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Chmielu napisał(a):
cofnol do tylu


Ja lubię cofać do przodu ;)

Troche ot ale koleżanki mojej mamy prakują swoje auta 400 m od szkoły bo boją się że uczniowie im auta pokieraszują. Żeby nie było to jest "normalne" gimnazjum i liceum w centrum Zabrza :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Kultura i agresja na drodze


Przyczyny agresji można wyjaśnić na wiele sposobów.

Teoria biologiczna głosi, że zachowania agresywne są wrodzone, choć podlegają modyfikacji i są kształtowane przez różne doświadczenia.

W teoriach psychoanalitycznych frustracja, której widoczną oznaką jest agresja, zależy wyłącznie od czynników zewnętrznych. Sytuacje, które ograniczają ludzkie zachowania nakierowane na osiągnięcie pewnych celów, są frustrujące i stanowią katalizator dla agresji.

Socjologiczne teorie mówią o agresji, jako o zachowaniu, którego uczymy się przez obserwację.

Agresywne zachowania mają swoje źródło w psychice ludzkiej. Pojawiają się, gdy chcemy komuś pogrozić, postraszyć lub ukarać go za nieodpowiednie, naszym zdaniem, zachowanie. Objawiają się, gdy do głosu dochodzi pragnienie rywalizacji, poczucie władzy i potrzeba obrony swego terytorium.

Wiele psychologicznych czynników wpływa na agresywną jazdę samochodem. Okazuje się, że trudno jest mówić o ich kontrolowaniu. Kierowcy spostrzegają swoje auto jako część należącego do nich terytorium, w razie zagrożenia reagują agresją i bronią go - to objaw działania instynktu samozachowawczego.

Prowadzenie samochodu daje niektórym osobom poczucie władzy, a chęć jej powszechnego okazywania prowadzi do zachowań agresywnych. Często tak właśnie reagują ludzie z kompleksem niższości, poniżani w pracy lub niedoceniani w rodzinie.

Naturalny instynkt rywalizacji jest szczególnie częstą przyczyną agresywnego zachowania na drodze. Niektórzy kierowcy widząc wyprzedzający ich samochód, odbierają ten fakt jako wyzwanie, rzucone im przez innego użytkownika drogi. Reakcją jest wciśnięcie pedału gazu, nierzadko przekroczenie dozwolonej prędkości i w konsekwencji zwiększenie prawdopodobieństwa wypadku, który może zagrozić życiu nie tylko kierowcy. Do rywalizowania dochodzi nader często także na skrzyżowaniach, w momencie gdy światła sygnalizacyjne zmieniają się na zielone.

Jednak najpoważniejsze przypadki agresji dotyczą kierowców, którzy próbują ukarać, postraszyć lub pogrozić komuś, kto według nich zachował się na drodze w sposób nieodpowiedni, czym zirytował ich. Na przykład niezachowywanie bezpiecznego dystansu za wolno jadącym samochodem - podjeżdżanie zbyt blisko. Blokowanie sąsiedniego pasa ruchu, nagłe hamowanie, które ma być ostrzeżeniem dla kierowcy jadącego z tyłu, mruganie "długimi" światłami to tylko niektóre z tak często spotykanych na drogach agresywnych, groźnych dla otoczenia zachowań.

Skala tych zachowań pomnażana jest często przez stres i napięcie związane ze stylem życia. Poczucie frustracji z powodu korka na drodze, czy długo nie zmieniających się czerwonych świateł na skrzyżowaniu może być przyczyną agresji i powodem łamania przepisów. To z kolei może budzić agresję u innych kierowców i w ten sposób spirala nakręca się. Skutki negatywnych zachowań na drodze skutecznie potęgowane są przez alkohol i narkotyki. Stanowi to odrębny, równie poważny problem dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Należy podkreślić, że z agresją na drodze wiążą się zachowania powielane i nie zawsze potępiane w społeczeństwie. Media bombardują nas obrazami agresywnych zachowań i pokazują je często w zabawnym kontekście, np. pościgi samochodowe w filmach i grach video. Dzieci są uważnymi obserwatorami - nie można pozwolić, by agresywne zachowania na drodze stały się dla nich wzorem do naśladowania w przyszłości.

Co można uczynić, by ograniczyć agresję na drodze?

Podstawowym działaniem, które należy podjąć, by ograniczyć agresywne zachowania wśród kierowców jest edukacja; nie tylko wśród młodzieży, ale w całym społeczeństwie. Chcąc osiągnąć najlepsze efekty, trzeba przeprowadzać akcje informacyjne i poprzez ogólnonarodowe debaty w mediach próbować dotrzeć do jak najszerszych grup społecznych. Im więcej będzie takich akcji, tym większa będzie siła ich oddziaływania. Bardzo istotne jest, by otwarcie potępiać negatywne zachowania uczestników ruchu drogowego.

Kierowca jest anonimowy i często w związku z tym czuje się bezkarny. Raymond Novaco w książce pt. "Agresja na drodze" pisze, że ludzie przestają być powściągliwi w działaniu i dopuszczają się zachowań agresywnych a nawet łamania prawa, kiedy tracą świadomość swojego miejsca w praworządnym społeczeństwie. "Jadę za szybko? Jeśli nie złapie mnie na tym policja, nikt mi tego nie udowodni." Gdyby pozbawić kierowcę tego poczucia bezkarności, z pewnością bardziej kontrolowałby swoje emocje i nie dopuszczałby do zachowań agresywnych. Badania przeprowadzone w 2000 roku wykazały, że kierowcy samochodów, w których zainstalowano tzw. "czarne skrzynki" czyli urządzenia rejestrujące dane o jadącym aucie, m.in. wskazania prędkościomierza, zaczęli jeździć znacznie ostrożniej. Obecność czarnych skrzynek zaowocowała 20-procentową redukcją wypadków.

Kamery na skrzyżowaniach i fotoradary to bardzo skuteczne metody walki o bezpieczeństwo
na drogach. Kierowcy nie ryzykują, bo wiedzą, że jeśli złamią obowiązujące zasady, zapis z kamery będzie świadczyć przeciw nim i nie unikną odpowiedzialności. W miejscach, gdzie stoją fotoradary liczba przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości spadła z 55% do 16%, a to spowodowało redukcję wypadków na badanych odcinkach o 35%. Istnieje wiele urządzeń (inteligentne kontrolery prędkości i dystansu), których wprowadzenie z pewnością usprawniłoby zarządzanie ruchem na drodze, co w konsekwencji zmniejszyłoby frustrację u kierowców i wynikające z niej zachowania agresywne. Często są to jednak rozwiązania zbyt drogie większości użytkowników dróg.

Inną metodą walki z agresywnymi zachowaniami wśród kierowców jest wprowadzenie numeru telefonu, pod który można zgłosić czyjeś naganne zachowanie. W USA wiele stanów zdecydowało się na wprowadzenie linii 77, dzięki której władze podjęły aktywną walkę z problemem agresji na drogach lokalizując miejsca, w których często łamano przepisy.

Duże firmy posiadające wielkie floty samochodowe i zatrudniające wielu kierowców powinny kłaść nacisk na kulturę jazdy i premiować dobrych kierowców, potępiając głośno zachowania negatywne. Podobne działania powinny podejmować firmy ubezpieczeniowe udzielając ulg kierowcom jeżdżącym ostrożnie.

Jeśli dziś w szkołach wprowadzi się jasny program edukacyjny dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego, jego owoce widoczne będą za kilka, kilkanaście lat. Być może wtedy nie będą już potrzebne akcje ogólnospołeczne.

Co może uczynić kierowca?

Ze względu na duży zasięg problemu, trzeba zdawać sobie sprawę, że zewnętrzne próby regulowania kwestii agresji na drogach odniosą bardzo ograniczony skutek. Istotne jest, by kierowcy uświadomili sobie jak ważne jest ich zaangażowanie i chęć zmiany rzeczywistości. Powinniśmy lepiej kontrolować swoje emocje i nie prowokować innych do agresywnych zachowań. Okazanie grzeczności i wyrozumiałości dla innych uczestników ruchu zaowocuje podniesieniem kultury jazdy, a co za tym idzie zwiększy bezpieczeństwo na drogach. Takie właśnie przesłanie powinny nieść za sobą wszystkie kampanie prowadzone w ramach IV Tygodnia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 22:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Być może to naprawdę brak diety, niedotlenienie, zbyt wysokie stężenie metanolu lub etanolu we krwi u samic z których owe zwierzęta się wylęgły jest czynnikiem zmiękczający korę mózgową co skutkuje wszechobecnym genetycznym, dziedzicznym niżem intelektualnym.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 września 2008, 22:36 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL