BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 09:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2007, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
z ciekawości dziś sprawdziłem... przy 6tyś obrotów :
1 - 50km/h
2 - 90km/h
3 - przy 120 km/h musiałem zwolnić

e30 1.6 M40 z LPG

więc kamil: da się jechać ponad 80km/h na 2 biegu... nawet przy malutkim silniczku...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 12:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Sorry za odgrzebywanie takiego starego tematu, ale nawet poczciwy polonez osiąga większe prędkości na poszczególnych biegach niż te w samochodach rzekomo bajecznych, bo jadących 80 na dwójce :)
Tak więc polonez 1.6 GLI:
1: 50 km/h (do czerwonego pola)
2: 90 km/h (do czerwonego)
3: 130 km/h (do czerwonego)
4: 160 km/h (tu już czerwonego nie osiąga:) )
5: 162 km/h przy niecałych 4000 obr/min

Opel Senator 3.0 automat (maksymalne dozwolone długotrwale obroty wg instrukcji to 6400 obr/min)
1: 86 km/h (tryb "D"), ale skrzynia w trybie automatycznym nie kręci aż do 6400 bo to bez sensu, zmienia przy obrotach mocy maksymalnej, czyli ok. 5800), w trybie "1" nie sprawdzałem
2: 136 km/h w trybie "D", natomiast ponad 150 km/h w trybie "2" @ ~6400 obr/min. Lekkie przeciągnięcie ponad 6400 spowoduje osiągnięcie 160 bez trudu, ale żal mi kręcić silniczka powyżej 6400 :) )
3: nie mam pojęcia, bo prędkość jest zbyt duża, żeby skupiać wzrok na panelu sterowania :) Poza tym skrzynia nie ma niestety trybu "3", więc 3 bieg i tak jest już w trybie "D", wiec nie ma możliwości sprawdzenia 3 biegu przy 6400 obr/min.

No tak, zapomniałem tylko, że żeby móc wkręcić silnik powyżej 6400 obr/min, to trzebaby zmodyfikować moment odcięcia paliwa albo założyć LPG II generacji :)


Ostatnio edytowano 7 września 2008, 12:27 przez martyman, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2008, 12:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ford escort 1.6d 1986r

1 - 45km/h
2 - 80 km/h

bmw 3,0d 184KM

1 - 50 km/h
2 - 87 km/h

opel combo 1,7d 65KM

1 - 45 km/h
2 - 80 km/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 13:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kwestia w tym, jak szybkon do tych prędkości te auta dochodzą :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 17:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
maaaad napisał(a):
Kwestia w tym, jak szybkon do tych prędkości te auta dochodzą :hyhy:


rzadko sie z maaaadem zgadzam ,ale tym razem musze mu przyznac 100% racji :hyhy:

co z tego,ze jakis złom osiaga 100 km/h na dwojce , skoro zajmuje mu to poł godziny.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 18:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
maaaad napisał(a):
Kwestia w tym, jak szybkon do tych prędkości te auta dochodzą :hyhy:


Wiadomo, że w sportowym samochodzie z silnikiem powiedzmy 2.0 nie da się osiągnąć np 120 na dwójce, bo tam z założenia biegi muszą być odpowiednio krótkie. Ale np. w takim moim senatorze biegi muszą być długie, bo to jest samochód luksusowy (o ile można powiedzieć, że opel to samochód luksusowy :) ), a krótkie przełożenia obniżają komfort jazdy. Zresztą w mniejszych silnikach są z regóły krótsze biegi, a im silnik większy, tym ma je dłuższe :)
Wbrew pozorom osiągnięcie tych prędkości nie zajmuje im dużo czasu ;) Senator: 0-100 w 10 sekund, 0-150 około 18 sekund. Nie zapominajmy, że silnik przy 3 litrach ma tylko 177 KM, samochód waży 1600 kg, a skrzynia to pogarszający osiągi automat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Hmmm popieram Franka i Maaada przykładowo porównam dwa auta moje 520 150KM i kolegi była Omega B 2,0 16V 136KM tam 2 była do 95km/h u mnie do 85km/h ale ja setkę robiłem o 1 sekundę szybciej do tego kolega uważał że moje R6 ciągnie i ciągnie do samej odcinki bez zająknięcia a R4 do tego z długimi biegami czuć że ma już dosyć przy wysokich obrotach a R6 wydaje dźwięk typu jeszczeeeeeeee nawet powyżej 6000RPM a podstawa osiągów to dobrze zestopniowana skrzynia biegów przykład 540i , M5 i inne supersportowe auta typu Corvette Ferrari Porsche a to że golh czy ople ma długa dwójkę nic nie daje po za tym że ma :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 18
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e30 1.8is
Kod silnika: M42B18
Ja swoją e30 1.8is 1990r

1.-60km/h
2.-90km/h
3.-130km/h
:hyhy:

_________________
BMW miłością a szpera radością!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 18
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e30 1.8is
Kod silnika: M42B18
Ja swoją e30 1.8is 1990r

1.-60km/h
2.-90
3.-130
4.-170
:hyhy:

_________________
BMW miłością a szpera radością!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 14:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Ale nie odcina wam zapłonu ?

Ja w moim e30 1.8is na dwójce pocisne jakies 90 a jak depne jeszcze mocniej, to odcina zapłon i auto sie dławi. Tak samo mam na trójce.

Nie wiem więc jaką prędkość maksymalnie osiągne na każdym z biegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 20:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
a ja nie bede pisał ile na ktorym biegu moja jedzie bo wystarczy zmienic dyfer z dłuzszym przełozeniem i predkosc na poszczegolnych biegach wzrasta :P

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
ja gdzies czytalem ze lamborghini diablo na wstecznym osiaga ok 100 dokladnie 90 pare

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
ja gdzies czytalem ze lamborghini diablo na wstecznym osiaga ok 100 dokladnie 90 pare

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: :D
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
ja gdzies czytalem ze lamborghini diablo na wstecznym osiaga ok 100 dokladnie 90 pare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 18
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e30 1.8is
Kod silnika: M42B18
Mi sie nie dławi, bo zmieniam bieg tuz przed odcieciem zapłonu...no jak jeszcze przytrzymac chwile to pewnie sie zadławi... albo nawet chawta pusci :rotfl:

_________________
BMW miłością a szpera radością!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
1-70
2-125
Więc nie wiem czemu niektórzy piszą że to niemożliwe. Dla e30 nie ma rzeczy niemożiwych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 18
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e30 1.8is
Kod silnika: M42B18
Mi nie odcina zapłonu na gazie...wczoraj sie zczaiłem... :szok:
Jak jade na gazie to moge ją kręcic do 7,500 :hyhy: ale zadko tak robie...szkoda silnika

_________________
BMW miłością a szpera radością!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 15:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Gooooodfather napisał(a):
1-70
2-125
Więc nie wiem czemu niektórzy piszą że to niemożliwe. Dla e30 nie ma rzeczy niemożiwych ;)


Jak sobie pozmieniasz skrzynię/dyfer to wszystko się da.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Olsztyn
Wszytsko zależy od skrzyni, jej przełożęnia i dyfra więc pisanie "że samochód z silnikiem 2.0 mnie da rady pojechac 120km/h na dwójce' są bez sensu. Mój daje rade i jęsli ktoś nie wierzy to zapraszma do oslztyna to udowodnie :P ;)

_________________
ZauwaÂżyliÂście, Âże kaÂżdy jadÂący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL