BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] BRAK ŁADOWANIA AKU ? od czego zacząć poszukiwania :\ ?
PostNapisane: 13 września 2008, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Lokalizacja: Bochnia maÂłopolskie
Witam.Mój IS z 93' zwariował :/ zaczęło sie od tego że podczas jazdy zaczęła gasnąć mi elektryka ( najpierw radio potem światła i podświetlenie zegarów : zamin wychamowałem autko do zera nie świeciło już zupełnie nic a po zatrzymaniu silnik pochodził kilka sekund i zgasł ) po przekręceniu kluczyka aku nie miał siły nawet "dygnąć" rozrusznikiem . wrzuciłem aku od kolegi i dojechałem do domu ( po kilometrze sytuacja się powtórzyła : rozładowałem 2gi aku ;/ ).Wygląda więc na to że nie mam ładowania w autku . Pierwsza myśl kieruje mnie ku klemom i alternatorowi ale wszystko wygląda ok ( kontrolka ładowania zaświeca sie przy przekręceniu kluczyka i przy odpalaniu odrazu gaśnie, klemy wyczyszczone , ) Nie wiem od czego zacząć poszukiwania może szczotki w alternatorze bo chyba tam też występują ? ;p( choć chyba wtedy powinna świecić kontrolka ) albo regulator napięcia czy coś ? Wiem że przyczyn może być wiele ale może ktoś miał podobny problem albo może powinienem zaczać szukać przyczyny zupełnie innej niż oczywisty alternator ?( dodam że to motor M42 z alternatorem VALEO napędzany szerokim paskiem z napinaczem ) przoszę o radę i z góry dzięki ...

_________________
Nigdy nie konwersuj z debilem, bo ÂściÂągnie CiĂŞ do swojego poziomu i pokona doÂświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 20:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Sprawdz również czy kontrolke od ładowania nie jest podłączona pod coś innego.Bo niektorzy tak robia ze podłączaja ja pod inne kontrolki.Jesli jest ok to byc moze masz zwarcie i za duzo pradu ci pobiera.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 20:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
sprawdz jakie jest napiecie na aku przy wlaczonym silniku bez wlaczonych swiatel radia etc. powinno byc cos kolo 13,5 volta z tego co kojarze.
Moze byc tak ze ladowanie masz ale gdzies cos Ci ostro prad zjada.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 166
Lokalizacja: Straszyn
Moje BMW: e30, e39
Kod silnika: M50B20, M57D30
PageUp napisał(a):
sprawdz jakie jest napiecie na aku przy wlaczonym silniku bez wlaczonych swiatel radia etc. powinno byc cos kolo 13,5 volta z tego co kojarze.


od 13,3 do 14,5 mniej wiecej
prawde mowiac podladowal bym aku pod prostownik i wtedy sprawdzil jakie jest napiecie,jezeli mniej niz 13 to oznacza awarie alternatora i pszygode u elektryka,natomiast jezeli bedzie powiedzmy ok 13,5> to prawdopodobnie aku pada i nie przyjmuje pradu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 06:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
PageUp napisał(a):
sprawdz jakie jest napiecie na aku przy wlaczonym silniku bez wlaczonych swiatel radia etc. powinno byc cos kolo 13,5 volta z tego co kojarze.
Moze byc tak ze ladowanie masz ale gdzies cos Ci ostro prad zjada.


Sprawny alternator powinien być na tyle wydajny ze przy włączonych światłach, radiu, etc powinien utrzymywać napięcie w granicach 13-14 Voltów :)

Ja bym się zabawił w ten sposób:
Naładował aku pod prostownikiem, włozył i odpalił silnik, sprawdził napięcie bez obciążenia, jeśli jest w normie (13-14V) to wtedy po kolei wszystkie odbiorniki światła, dmuchawa, radio, podgrzewanie tylnej szyby i przy ktorym będzie duzy spadek napięcia tam trzeba szukać problemu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL